God45
#PrayersForBahakan
Werewolf the Apocalypse må vara skrivet av en hög smutsiga hippies och det må ha en massa rädda miljön meddelanden på en förolämpande låg Captain Planet nivå. Men det är fortfarande ett spel som hade varit jävligt bra om det inte hade handikappat sig själv.
Jag vill komma åt de bra delarna. Jag vill ha ett spel som är splatter punk och body horror. Som tar sin inspiration från David Cronenberg och Clive Barker. Som handlar om en grupp vridna monster drivna av primaldrifter som ändå är den sista skyddslinjen mot en mänsklighet som själva skapat det animistiska helvete som kommer förinta dem. Jag vill ha varulvar som genom att slita folk i bitar försöker bekämpa samhällets problem personifierade.
Werewolf i Sverige 2015. Inga miljöteman. Chansen att mörda andar som personifierar rasism, sexism, missbruk, barnmisshandel och att se till att personerna som stärker de här andarnas sista upplevelse i livet är smaken av sina egna tarmar.
Jag tänker köra ett forumspel av Werewolf the Apocalypse. Mer specifikt 20[SUP]th[/SUP] edition Werewolf. Jag vill ha spelare som kan posta minst en gång varannan dag. Man rullar sina egna tärningar. Svårighetsgraden för rullningar är alltid 6 om jag inte säger att den är något annat i en post. När det blir en fight rullar man sitt initiativ, säger vad man ska göra på sin runda, rullar sina tärningar och skriver in resultatet. Jag tror vi kan hålla det här snabbt, blodigt och enkelt.
Vad säger du, är du med? Posta att du är intresserad i den här tråden bara.
Karaktärsskapandet hittar du här:
http://www.thesubnet.com/portal/wod/wta20/index.html
Alla stammarna är tillåtna. Inga changing breeds. Crinosformen är en cronenbergiansk body horror mardröm. Vi kommer döda folk så bygg en karaktär som kan göra det.