Nekromanti Werewolf: Var e vargen?

God45

#PrayersForBahakan
Johan känner smaken av köttet när han sjunker tänderna in till benet och skakar sina käkar. Tjejen skakar fram och tillbaks som en leksak tills köttet slits av det krossade benet och hon fallet iväg från gapet. Hon ligger i chock och märker knappt att hon blöder ut medan den fruktansvärda skepnaden fortsätter genom byggnaden, svingandes något sorts vapen som krossar hennes medarbetares kroppar och förstör allt de har arbetat för. Johan ser till att de sista av människorna är döda innan han ylar till sin flock och meddelar att partilokalen har blivit omhändertaget.

Werewolf the Apocalypse må vara skrivet av en hög smutsiga hippies och det må ha en massa rädda miljön meddelanden på en förolämpande låg Captain Planet nivå. Men det är fortfarande ett spel som hade varit jävligt bra om det inte hade handikappat sig själv.

Jag vill komma åt de bra delarna. Jag vill ha ett spel som är splatter punk och body horror. Som tar sin inspiration från David Cronenberg och Clive Barker. Som handlar om en grupp vridna monster drivna av primaldrifter som ändå är den sista skyddslinjen mot en mänsklighet som själva skapat det animistiska helvete som kommer förinta dem. Jag vill ha varulvar som genom att slita folk i bitar försöker bekämpa samhällets problem personifierade.

Werewolf i Sverige 2015. Inga miljöteman. Chansen att mörda andar som personifierar rasism, sexism, missbruk, barnmisshandel och att se till att personerna som stärker de här andarnas sista upplevelse i livet är smaken av sina egna tarmar.

Jag tänker köra ett forumspel av Werewolf the Apocalypse. Mer specifikt 20[SUP]th[/SUP] edition Werewolf. Jag vill ha spelare som kan posta minst en gång varannan dag. Man rullar sina egna tärningar. Svårighetsgraden för rullningar är alltid 6 om jag inte säger att den är något annat i en post. När det blir en fight rullar man sitt initiativ, säger vad man ska göra på sin runda, rullar sina tärningar och skriver in resultatet. Jag tror vi kan hålla det här snabbt, blodigt och enkelt.

Vad säger du, är du med? Posta att du är intresserad i den här tråden bara.

Karaktärsskapandet hittar du här:

http://www.thesubnet.com/portal/wod/wta20/index.html

Alla stammarna är tillåtna. Inga changing breeds. Crinosformen är en cronenbergiansk body horror mardröm. Vi kommer döda folk så bygg en karaktär som kan göra det.

God45

#PrayersForBahakan
LordMarlowe;n129250 said:
Jag skulle nog kunna vara intresserad.
Härligt :) Första platsen är din. Har du några tankar kring vilken sorts karaktär du vill spela? Stam, personlighetsdrag eller något annat?

God45

#PrayersForBahakan
Jag känner att jag kanske var otydlig i intro posten med vad jag vill i den här kampanjen så jag tänker förtydliga. Vad jag vill är att ta sakerna som på riktigt får mig att misströsta om vårt samhälle idag och släppa loss 3 meter höga vandrande halv man, halv varg och halv tornados genom en knivfabrik på de sakerna. Ja, där kommer vara lite tribe saker och en del leva som en varulv problem... Men mestadels vill jag att man stampar in en rasistisk politikers bröstkorg med en kloförsedd fot och känner hans revben splitttras precis inan man får kladdet av hans organ mellan tårna. Jag vill att man jagar ner folk som inte ser till att deras barn får vad de behöver och sliter av deras huvuden. Och jag vill att man sedan gör samma saker med de vridna animaliska andarna som orsaker och/eller livnär sig på det i blodiga strider i en animistisk, helvetisk spegelbild av samhället.

Bara så att ni vet, liksom :)

Jocke

Man med skägg
Jag är rätt så intresserad, hur mycket warewolf och world of darkness förväntas jag ha koll på?

LordMarlowe

Veteran
Jag har inte spelat Werewolf innan. Men det är kanske bara bra, för då har jag ju inga förutfattade meningar. Jag ska ta en titt i reglerna och se vad jag kommer på.

(Annars är jag helt med på inriktningen.)

God45

#PrayersForBahakan
Jocke;n129349 said:
Jag är rätt så intresserad, hur mycket warewolf och world of darkness förväntas jag ha koll på?
Nice :)

Jag kommer posta en primer på hur varulvar fungerar och hur varulvs samhället fungerar som du kommer behöva läsa... Och det är hela grejen. I övrigt behöver du inte veta någonting om World of darkness :)

Jag skriver W20 i startposten... Men jag tänker att jag ska backa på det och istället använda reglerna från Quick startern som är mycket bättre för forum spelande. Så allt ni behöver veta finns i den här länken: http://mrgone.rocksolidshells.com/pdf/Werewolf-Revised-Quick-Start.pdf

God45

#PrayersForBahakan
LordMarlowe;n129350 said:
Jag har inte spelat Werewolf innan. Men det är kanske bara bra, för då har jag ju inga förutfattade meningar. Jag ska ta en titt i reglerna och se vad jag kommer på.

(Annars är jag helt med på inriktningen.)
Det låter onekligen bra :) Jag har bestämt mig för att köra de lättare att använda för Play-by-post Quick starter reglerna. Jag hoppas det inte är ett problem. Du hittar dem här: http://mrgone.rocksolidshells.com/pdf/Werewolf-Revised-Quick-Start.pdf

Njord

Veteran
Åh, Imperiet, jag ryser av välbehag! Nu när jag ser att kunskaps- och erfarenhetskraven om Werewolf och World of darkness inte är så höga vågar även jag anmäla intresse. Har aldrig spelat eller ens läst Werewolf men jag har redan en god idee om vem jag vill spela.

LordMarlowe

Veteran
Jag känner spontant att jag skulle vilja spela en lite sturlig tonårstjej. Intelligent, arg. Kommer från trasig bakgrund. Kallad av andarna på något vis. Tänker att Black Furies / Theurge skulle passa? Och så Homid då.

God45

#PrayersForBahakan
LordMarlowe;n129359 said:
Jag känner spontant att jag skulle vilja spela en lite sturlig tonårstjej. Intelligent, arg. Kommer från trasig bakgrund. Kallad av andarna på något vis. Tänker att Black Furies / Theurge skulle passa? Och så Homid då.
Jag gillar det skarpt! :D Passar mycket bra som en karaktär i den här kampanjen.

God45

#PrayersForBahakan
Njord;n129357 said:
Åh, Imperiet, jag ryser av välbehag! Nu när jag ser att kunskaps- och erfarenhetskraven om Werewolf och World of darkness inte är så höga vågar även jag anmäla intresse. Har aldrig spelat eller ens läst Werewolf men jag har redan en god idee om vem jag vill spela.
Plats tre är din :) Jag hör gärna ditt karaktärskoncept om du redan har en ide, då har jag mer tid att förbereda grejer som passar att kasta på dig. :)

God45

#PrayersForBahakan
Så varför heter den här kampanjen "Var e Vargen"? (Alltså, förutom att det finns ordet varg i titeln vilket, jag ska inte ljuga, var en faktor i att den valdes.) Kampanjen heter det eftersom jag gillar tolkningen att låten handlar om revolutionen som utlovades men som aldrig kom. Där var aldrig någon brytpunkt, ett tillfälle där det var blod och våld men som födde fram en bättre, renare värld. Istället har vi nöjt oss med en rullande, "ständig revolution" om jag får fel citera Mao. Saker blir lite bättre, sakta och inte pålitligt. Ibland blir de värre och då rycker folk på axlarna och gör inget åt det! Men vi vet ju för helvetet bättre! Vi vet vad problemen är och att det inte blir den där revolutionen som sköljer bort dem driver oss till vansinne.

Så vilka varulvar leder Gaias krigare i Sverige? Vem är det som ska ge oss den där revolutionen mot orättvisorna, brotten och den jävla ondskan? Vita, manliga, gamla Get of Fenris och Shadow Lords som inte bryr sig om de riktigt problemen. Eller som är ok med att grejerna som inte påverkar dem nedprioriteras av dagordningen.

Ni är de som inte passar in eller vars idéer inte passar in i den etablerade ordningen. Ni har skapat en flock, ockuperat territorium och bestämt er för att göra något åt det hela. Visst, ert territorium är en jävla håla men vad fan, man måste börja någonstans och det är inte som om det inte finns problem nog att hantera här. Dags att fälla ut klorna och göra en skillnad. Dags för en revolution.

Ni e Vargen.

.113

Swashbuckler
Är det en post varannan dag alltså, inte flera? Har inte kört så mycket, eller inte alls om man ska vara noga, forumspel så det blir något nytt för mig i sådana fall. Jag har inte något direkt koncept ännu, men det brukar lösa sig.. Och jag är sjukt sugen på rollspel i vilken form som helst eftersom jag inte får spela något alls nu mera ;( Så jag är lite intresserad iaf :)

Hur många spelare vill du ha då förresten?

Och de som spelar ska alltså vara varulvar som inte passar in bland andra varulvar heller, liksom bryter sig ut ur "deras" samhälle också och kör en mer revolutionistisk revolution än de redan stora etablerade grupperingarna?

God45

#PrayersForBahakan
.113;n129374 said:
Är det en post varannan dag alltså, inte flera? Har inte kört så mycket, eller inte alls om man ska vara noga, forumspel så det blir något nytt för mig i sådana fall. Jag har inte något direkt koncept ännu, men det brukar lösa sig.. Och jag är sjukt sugen på rollspel i vilken form som helst eftersom jag inte får spela något alls nu mera ;( Så jag är lite intresserad iaf :)

Hur många spelare vill du ha då förresten?

Och de som spelar ska alltså vara varulvar som inte passar in bland andra varulvar heller, liksom bryter sig ut ur "deras" samhälle också och kör en mer revolutionistisk revolution än de redan stora etablerade grupperingarna?
Jag vill ha max 4 spelare så i så fall får du den sista platsen. :)

Man kan absolut spela varulvar som passar in i vissa av grupperna, Glass Walkers, Bone gnawers eller Uktena är perfekta för den här kampanjen. En Get som vill stoppa rasism är också perfekt. Vad man behöver är Varulvar som vill ha till en samhällelig revolution, som vill fixa de riktigt problemen i Sverige idag.

.113

Swashbuckler
Tja, det bästa koncept jag kan komma på än så länge är en bone gnawer, ragabash eller ahroun möjligen.. fast ragabash lät roligare.. theurge kunde funka också. Eller konceptet är väl snarare Lodis. En riktigt stinkande, smutsig uteliggare. iaf 40+.. Tänker mig att det är någon som knappt visste han va varulv tidigare, inte hängt så mycket med andra ulvar förrän nyligen, utan mest hankat sig fram på egen hand.. Det kan ju förklara varför han inte är "mäktigare" än han borde vara efter 20+ år som varulv :)

Edit: Inte Ahroun. Men å andra sidan en riktig Alkis ;)

.113

Swashbuckler
Jag får förresten inte det där formuläret att fungera där man kan ändra saker själv, om det va tänkt att man skulle använda just det? Ska man skicka karaktärer till dig å sånt också?

God45

#PrayersForBahakan
.113;n129381 said:
Tja, det bästa koncept jag kan komma på än så länge är en bone gnawer, ragabash eller ahroun möjligen.. fast ragabash lät roligare.. theurge kunde funka också. Eller konceptet är väl snarare Lodis. En riktigt stinkande, smutsig uteliggare. iaf 40+.. Tänker mig att det är någon som knappt visste han va varulv tidigare, inte hängt så mycket med andra ulvar förrän nyligen, utan mest hankat sig fram på egen hand.. Det kan ju förklara varför han inte är "mäktigare" än han borde vara efter 20+ år som varulv :)

Edit: Inte Ahroun. Men å andra sidan en riktig Alkis ;)
Ja... Nej.

Det är inte vad vi ska spela i den här kampanjen. Du kan inte spela någon som varit en varulv i 20 år, du kan inte spela någon med den typen av missbruk om du ska ägna dig åt den här typen av aktivitet (andra typer av missbruk kanske dock) och din beskrivning av en hemlös person fungerar inte i Sverige idag om din karaktär inte är fullständigt utslagen ut samhället.

Bone Gnawer låter fet, men då måste du spela någon som speglar problematiken med fattigdom i Sverige idag på en djupare nivå och på en nivå som säger något om de frågorna på ett intressant sätt.

Alltså, du KAN inte spela en stereotyp och vara med i den här kampanjen. Du KAN inte spela något ur en fördomsfull bild av hur fattigdom fungerar. Det här konceptet fungerar men då ska det vara påläst och respektfullt.

God45

#PrayersForBahakan
.113;n129382 said:
Jag får förresten inte det där formuläret att fungera där man kan ändra saker själv, om det va tänkt att man skulle använda just det? Ska man skicka karaktärer till dig å sånt också?
Nu är jag förvirrad måste jag erkänna... Alltså, Quickstartern har ett karaktärsblad längst bak men det är inte ifyllbart. Stasen är så enkla man kan skriva ut dem snyggt i en post dock så det fungerar. Eller så får man kopiera över bladet till ett annat program och fylla i det.