Nekromanti West End Games på fallrepet?

Storuggla

Champion
Okej, nu vet jag inte riktigt vad det är som pågår, men West End Games gav ut spel som Star Wards d6, Metabarons, Ghostbusters och sådant. De är gamla i gäjmet.

Nu har det sagt att den där boken på några hudra sidor som de tänkte ta femtio dollars för inte blir av (Septimus av Bill någonting) - och att alla som förhandsbeställt ska få pengarna tillbaka eller ifall de så vill, andra varor ur lagret.

Men ingen har fått något. Inte ett jota. Inga pengar, inga varor, inte ens ett mejl om jag förstått saken på tre och en halv månad.

Okej, är det någon som vet - är West End Games slut nu? Det luktar Guardians of Order över det hela nästan...

Storuggla, it's like implosion but without cake

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vem vet? Inte du! Vem vet, det gör jag!

Som vanligt har jag koll på läget.

WEG är dött. Det dog för en bra stund sedan. Sedan köptes varumärket och några licenser av Eric Gibson, som med buller och bång skulle sparka igång liket.

Det har han inte gjort så bra, och nu har han inga pengar på kontot, typ 12 dollars för att klara sig till nästa månadsslut.

Så med andra ord: WEG var gamla i gejmet, sen dog dem, och återuppväcktes och nu har de fått betongskor och sjunker snabbare än du kan säga bliddilipopiipplpip!

Jag ser inte att WEG kommer att återhämta sig efter detta, och ej heller att de kommer att lyckas klara sin image.

Vad som händer med Junta är dock inte alls så himla klart. Om någon vill köpa licensen så kan det vara ett bra läge just nu.

/M

Storuggla

Champion
Re: Vem vet? Inte du! Vem vet, det gör jag!

"Det har han inte gjort så bra, och nu har han inga pengar på kontot, typ 12 dollars för att klara sig till nästa månadsslut."

Tolv smackaroonies? Hoj jistanes! Han suger!

"WEG var gamla i gejmet, sen dog dem, och återuppväcktes och nu har de fått betongskor och sjunker snabbare än du kan säga bliddilipopiipplpip!"

Jag vet inte, jag kan säga blidilipopiipplpip kanska snabbt, jag har trots allt spelat Tekumel och är van med skumma stavelser.

"Vad som händer med Junta är dock inte alls så himla klart. Om någon vill köpa licensen så kan det vara ett bra läge just nu."

Right, så det är dags för förlag att svepa in och köpa åt sig de licenser som WEG har... uhm... okej, de har Junta att sälja. Och de har... ehh... d6-systemet vill väl ingen betala för nuförtiden, så vad fan har de att sälja? Synd på ett så gammalt... namn.

Storugla, jag kan använda ännu mer ... om ni inte skärper er