Nekromanti WestCon?

Riddaren

Swashbuckler
Skulle väldigt gärna se att det fanns ett WestCon...dvs ett konvent inriktat på Vilda Västern av alla de slag /images/icons/wink.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

walium

Ganska töntig, faktiskt
Jag hade dykt upp med mina sexskjutare redo. Finns det egentligen tillräckligt många Western-spelare för att motivera ett eget konvent? Är det inte dessutom så att Anders & Tove bor och verkar i Stockholm? Lite synd för oss Western-spelare i Skåne.

"Talk is cheap because supply exceeds demand"

gollum

Swordsman
Tycker...

...att alla konvent borde hållas här i Borlänge. =)

Skulle utan tvekan pallra mig till ett Western-konvent. 100 besökare räcker nästan för lokalhyra om man har en avgift på 100 kr eller så, så det är klar genomförbart... :)

/Gollum - trött

<i>Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/</i>

walium

Ganska töntig, faktiskt
Hörru du.[ot]

Jag har hört en del här på forumet om att du har stora planer på gång. Det låter mycket spännande. Du kan inte tänka dig att avslöja lite om vad du håller på med?

Mini

Veteran
Var hälsad.
Du vet sannerligen hur du ska få en gammal man att dregla. Det hade varit kul att träffa alla fanatiska och trogna Westernspelarna på ett ställe.
Släng in en monter med westernböcker och en dygnet runt filmhörna med blandad westernfilm och jag är helt förförd.
Ha det gott

Mini

Riddaren

Swashbuckler
Jag tror att ett sådant evenmang skulle funka, och inte bara för rollspelare, utan även andra former av historiker om emmigration och indiankännare och liknande...

Tänk att även ha westernböcker till försäljning och visa några godingar som film /images/icons/smile.gif /images/icons/wink.gif

*dregglar*

Man skulle kunna tänka sig även andra typer av just historiska rollspel typ Viking och liknande kan ingå... Vet ju att historia har fått ett kraftigt uppsving på senare tiden bland vanligt folk också.

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Det finns så många andra bra konvent!

Vi åker på så många andra trevliga konvent runt om i landet att Westernspelare får många chanser att spela ändå. Det skulle säkert bli en väldigt rolig spelhelg, men den skulle ta så mycket tid att arrangera att mycket annat skulle bli lidande...

Däremot är det väldigt roligt att höra att så många av er skulle vilja åka:)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: Ehm...

Jag vet inte om jag klarar det!! Jag håller på att spricka av otålighet eller också har jag bara väldigt, väldigt tråkigt.

gollum

Swordsman
*hihi*

Kom ihåg att be någon torka bort det av dig som exploderat om du gör det framför skärmen, så att andra kan använda den sen... :þ

AlfaWebs förstasida finns nu uppe, men där finns bara en bråkdel av allt det kommer att bli...

/Gollum - som kan spela Lilla Snigel på gitarr

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/

walium

Ganska töntig, faktiskt
Re: *hihi*

Elakt! Skadeglädjen är den enda sanna glädjen./images/icons/wink.gif Hoppas att det är värt väntan.

SirDr

Veteran
finns det någon som har en kalender på när de olika konventen går av stapeln?(sverok?)
annars kunde ju ett sådant evenemang länkat till
high chapparal eller dyl. platts kännas ganska helsjyst.
(synd bara att det lär bli svårt att ordna och kosta en hyffsad slant.) men visst kunde det väl kännas sjyst att strosa in på saloonen och ta sig en wiskey(förmodligen cola eller dyl.) i baren och slå sig ned i en av stolarna och se svängdörrarna slå för vinden medans man ger sig in i äventyret.
livespel vore ricktigt roligt att ha i den miljön.. (men OOOh så kostsamt!) aja.. en sjyst skola med filmsal(aula?) och gymnastiksal+ ett gäng klassrum vore inte fel att hålla till i heller!

Tid är pengar, bara för den som stressar bort den.
Ta en kaka till och lugna ned dig lite..