Nekromanti Western på Kyrcon

Jonny Utah

Veteran
Hej

Lördag 2/5 kl 09:00-21:00 kommer Kyrkon 4 (Tema Harry potter)att gå av stapeln på Ångkraftverket i Västerås, Entre 100:-

Anders och Tove kommer att vara där och spela Western Figurspel och rollspel, (kostar inget att deltaga)

Mer info på http://www.conils.com/harrypotter

Jag hoppas att några av er tar er tid och åker dit

mvh Johnny Utah

"The fastest gunslinger West of the Pecos"

Rosen

Myrmidon
<I>Lördag 2/5 kl 09:00-21:00 kommer Kyrkon 4 (Tema Harry potter)att gå av stapeln</I> (...)
<I>Anders och Tove kommer att vara där och spela Western Figurspel och rollspel,</I>

Western med Harry Potter-tema? Dags att läsa igenom 'Det Övernaturliga' igen... (-:

--
Åke

Riddaren

Swashbuckler
Förstod du inte varför äventyret hette "det övernaturliga"?

Harry Potter i cowboyhatt och en coltrevolver i hölster /images/icons/wink.gif

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Ofeig

Warrior
Ässh!
Jag kan ju inte ´komma dit pga min strama budget efter LinCon! F-n också!

Nåja, jag har ju alltid Absolut spel, Anders och Tove ni kommer väl nu om en vecka?

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Ofeig

Warrior
Hehe, det var en bra en!

Föressten Åke, kommer du att lägga upp de där extra Serierna från LinCon på hemsidan?

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

Rosen

Myrmidon
LinCons Legender (ot)

<I>Föressten Åke, kommer du att lägga upp de där extra Serierna från LinCon på hemsidan?</I>

Måste nog kontakta Löken-redax först isf, för det är de som har bilderna. Jag tänkte faktiskt inte ens på det förrän på bussen på väg hem... Nå, ska ta upp det med A&T så fort tillfälle ges.

--
Åke

Nightowl

Champion
Re: LinCons Legender (ot)

Related men än mer OT: Hur gick det med Gondica-klottret - "Vi är spökjägare!" och "Jag sträcker bara på halsen..." är ju klassiker redan nu...

Nightowl, fixerad!

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Rosen

Myrmidon

<I>Related men än mer OT: Hur gick det med Gondica-klottret</I>

Vet inte. Jag <I>tror</I> inte de låg bland det jag slängde, så antagligen finns de i pappersbunten i min ännu till hälften o-uppackade ryggsäck.

Det här är fö exakt vad jag pratade om i dendär Codex-intervjun; bilder som jag sitter och sliter med i timtal är det ingen som bryr sig om, men mitt telefonklotter... (-:

--
Åke

Nightowl

Champion
Smör! (OT)

"Det här är fö exakt vad jag pratade om i dendär Codex-intervjun; bilder som jag sitter och sliter med i timtal är det ingen som bryr sig om, men mitt telefonklotter... (-:"

Vem som helst... jag menar vilket tecknarproffs som helst kan slita i timmar med en bild och få den bra (jag har f.ö. din nakna alvkille på väggen på jobbet och avväntar med spänning kollegornas reaktion :)

Men att på en minut kludda ned en skämtis och PRECIS fånga ett ansiktsuttryck och PRECIS framställa det absurda, DET kräver, tja, kanske inte ett geni men nåt åt det hållet.

Med andra ord, det är väl inte så dåligt, som vi säger i Norrbotten... ;-)

Nightowl, smörtunga som blir brun...

We're damned if we do.
We're damned if we don't.
So let's DO it, dammit!

Ofeig

Warrior

Låter finfint, min favvo var annars Yog-Sothoth!

Ofeig

Warrior
Lite smör är det aldrig fel på!

Vi borte väl starta en Åke Rosenius-fanclub för alla som (liksom jag och nattugglan) älskar telefonklotter!

Ofeig

Warrior
Re: Lite smör är det aldrig fel på!

Håller med, det var ju väldigt nära att jag knyckte skisserna där på konventet, du ska inte låta dem ligga så där Åke... ;-)

Robin (som har en signerad handbok, det är nästan lika bra... )

Zogor

Veteran
Lindesberg, Vänersborg, Asmara, Dubrovnik
Den trevliga herr Eastwood gjorde staden ren på skurkar. Tyvärr lyckades han inte ta död på alla 8 motståndarna. Den tredje motståndaren som strök med blev tyvärr dödad av någon annans kula. Tyvärr blev Clintan på lite dåligt humör efter att fått ett slag av en coltkolv av dennes mördare. Clintan beslöt att det var dags att gå vidare och klipte tillbaka med det trasiga winchester geväret. Vilket åter blev en rejäl smäll att hans motståndaren trillade bakåt i sadeln. Sköt han utan att tveka efteråt.

Dumskallen med en trasig buffelbössa var dum nog att sluta fly när han var ensam kvar. vet inte varför han försökte hoppa av bakom det ena huset och stå där med ryggen till. Fegt säger en del kanske om att jag sköt honom i ryggen men jag var lite trött på fegisar.

Det värsta var nog att jag slösade bort 3 kulor utan att döda med dem. Skall nog öva lite ikväll. en träff skall vara dödande annars är det ju slöseri med tid och kulor.

Fick höra också att Jacob Fold och en annan skurk red iväg med någon guldletare. De kom över en hel del. skall nog söka upp dem nästa gång jag inte har något för mig.