Nekromanti Western spel

Ceram

Hero
Det är kul. Jag finns där under samma namn som här och vi har en stad med bra framåtanda. Wrnuare är givetvis välkomna till den staden

Eagle

Swordsman
Jag är där, men jag förstår inte riktigt poängen med det spelet? Finns det något mål?

Verkar ta väldigt lång tid att göra olika slavjobb såsom att plocka bomull, ta hand om grisar och sånt. Man kan ju i och för sig ha det igång i bakgrunden medan man gör annat på datorn. Men jag förstår att man med tiden kan få en bra karaktär som är duktig, men jag funderar lite grann över syftet med spelet. I ett vanligt rollspel så har ju rollpersonen ett mål och drivkrafter.

Det verkar vara skapligt många som är med i spelet om man tittar på antalet städer och invånare. Är det bara svenskar eller finns det personer från andra länder med i spelet?

Hur blir man medlem i en stad? Och varför väljer man den ena framför den andra staden?
Det står att när man kommer upp i level 10 (förmodar att det innebär 10 stycken olika småjobb)... så kan man välja en klass, vad innebär det att välja en klass?

Vad är drivkraften hos dem som tillverkat detta spelet? Det kan ju knappast vara pengar för det är ju gratis att spela, så varför sysslar utvecklarna och moderatorerna med detta spel?

/Eagle

Ceram

Hero
Jag använder spelet som ett bakgrundsspel. Säger till cowboyen att göra två stycken jobba a la två timmar var och sen behöver man inte bry sig om spelet på fyra timmar och i mitt fall innebär det att fördjupa sig i studier och dylikt. Allt tar lång tid och det är lite av poängen. Det är bra att göra uppdragen om man vill klättra i nivå och få en bättre karaktär.

Målet med spelet är förmodligen inget djupare än att utvecklas och bli så bra som möjligt. Om det är ett rollspel eller ej är valfritt. I min stad rollspelar vi ingenting utan samarbetar kring utvecklingen av staden och dylikt.

Är det bara svenskar eller finns det personer från andra länder med i spelet?
Det finns flera servrar i olika länder och på .se är det bara svenskar av förståliga skäl.

Hur blir man medlem i en stad? Och varför väljer man den ena framför den andra staden?
Man frågar någon i staden som har ansvar för detta (oftast grundaren om inget annat anges i presentationen) via telegram som skickar en inbjudan om den vill att man ska vara med. Man vill vara med i en stad med bra stämning och utvecklingspotential, många städer är lite halvdöda där det inte händer så mycket.

vad innebär det att välja en klass?
Man får välja vad man vill ha fördel på, tex duell eller konstruktion...

så varför sysslar utvecklarna och moderatorerna med detta spel?
Jag vet inte, för nöjes skull?

Feuflux

omjonasson.se
Då kanske den ensamma cowboyen Feuflux joinar din (er) stad sen när han kommit upp sig lite (nivå 2 nu).

Antar att man kan köa arbeten för att fylla upp 4 timmar(?), men jag har inte hunnit testa runt så mycket. Just nu spenderas två timmar med att sätta upp affischer.