Jag använder spelet som ett bakgrundsspel. Säger till cowboyen att göra två stycken jobba a la två timmar var och sen behöver man inte bry sig om spelet på fyra timmar och i mitt fall innebär det att fördjupa sig i studier och dylikt. Allt tar lång tid och det är lite av poängen. Det är bra att göra uppdragen om man vill klättra i nivå och få en bättre karaktär.
Målet med spelet är förmodligen inget djupare än att utvecklas och bli så bra som möjligt. Om det är ett rollspel eller ej är valfritt. I min stad rollspelar vi ingenting utan samarbetar kring utvecklingen av staden och dylikt.
Är det bara svenskar eller finns det personer från andra länder med i spelet?
Det finns flera servrar i olika länder och på .se är det bara svenskar av förståliga skäl.
Hur blir man medlem i en stad? Och varför väljer man den ena framför den andra staden?
Man frågar någon i staden som har ansvar för detta (oftast grundaren om inget annat anges i presentationen) via telegram som skickar en inbjudan om den vill att man ska vara med. Man vill vara med i en stad med bra stämning och utvecklingspotential, många städer är lite halvdöda där det inte händer så mycket.
vad innebär det att välja en klass?
Man får välja vad man vill ha fördel på, tex duell eller konstruktion...
så varför sysslar utvecklarna och moderatorerna med detta spel?
Jag vet inte, för nöjes skull?