Yeah banditerna är bäst, byn är sämst!
Först och främst: Lindenius, NilsH och Vicotnik var riktiga varulvsninjor på slutet här. Mycket snyggt kontrollerat! Utröstningen av Dum Panda var väldigt, väldigt elegant.
Jag grämer mig lite över att jag gick in guns blazing mot Basenanji, det skulle visa sig vara ett rejält misstag.
Men annars: jag hamnade i en jäkla konstig sits där jag efter hur jag spelat i Mutant:UA-spelet inte gärna kunde ha legat lågt utan att börja pinga alla som var med dås skurkdetektorer. Nu i efterhand får jag väl erkänna att det låg en hel del i tripp_traps analys, jag skrev mycket men väldigt lite ordentliga misstankar.
Och, det skulle ju visa sig att jag och Dum Panda inte var varulvspolare tillsammans, men min röst på honom var en scum tell, det var riktigt. En tabbe. Men inte för att jag visste något om hans förmåga eller så, utan för att jag själv inte reflekterade över att jag var hans assistent när jag la rösten. Insikten jag tar med mig från att ha spelat varulv är att det verkligen är svårt att som varulv helt vara med i bybo-matchen. Jag hade rusikgt dålig koll på min egen roll, och fick flera gånger gå in och kolla hur den såg ut. Liksom, allt fokus ligger ju på skådespelandet, inte på att lösa byns problem via sin information. Så det var en scum tell, helt klart.
Sedan måste jag säga att tripp_trap har en jäkla näsa för varulvar! Pekade ut oss hela tiden, men som tur var utan att vara tillräckligt drivande. (En not här är att det nog är bättre att plocka ut drivande bybor som kan plocka upp sådana här saker (se rundan jag åkte ut, där det började med tripps analys, som sedan Basenanji plockade upp) snarare än de som gör rätt misstankar i alla lägen.
Kul att vara varulv, men jag tror att jag föredrar att vara en del av byn.
Slutligen: jag kunde inte låta bli att medvetet ge ifrån mig små tells om att jag tillhörde banditerna. I mitt absolut första inlägg skrev jag att jag, om jag följt tärningens utfall, skulle röstat på mig själv. Och i första inlägget i andra rundan skrev jag att jag var ledsen över att Måns inte var varulv så att jag skulle kunnat plockat honom som hämnd för Mutant:UA-spelet (där han var en väldigt slick varulvsmästare som drog oss alla i benet), det jag egentligen sa var ju: "Ha, NU fick jag dig!". Ett tag var jag inne på att lägga in i något inlägg så att om man plockade var femte ord skulle man få: "Jag är en varulv." Eller nått, men det blev aldrig något av det.