Nekromanti WESTERN Warulv - Game Over - Alla får posta

Dum Panda

Warrior
Mitt misstag med att försvara Vimes gjorde så att jag satt högt upp på misstänktalistan alla rundor efter det. Var sugen på att säga nåt mer misstänkt så jag skulle åkt tidigare, kändes att de gick åt mkt tid på om jag var ulv eller inte och att varulvarna gömde sig i det.
Jag hade röster på mig alltid efter Vimes åkt.

Sen får man be om ursäkt för att man var dåligt aktiv, iaf i början. Blev väl lite bättre sen. Men fan vad det blev svårt efter Zeb åkte, tyckte vi hade väldigt lite att gå på då.
Men kul var det och är gärna med igen! Fast mer aktiv då.

Vicotnik

Den onde
Staff member
tripp_trap said:
Blä.

Jag visste att sån ihärdig språkfascism var banditigt! Bra spelat av skurkarna dock, jag misstänkte bara Vicotnik och Vimes tidigt. Sen blev Lindenius också skum när jag tänkte på att han undgått all uppmärksamhet. Men smart att ta alla aktiva, man kan verkligen se på trådarna att mindre och mindre postades för varje runda :gremtongue:

Ser fram emot nästa spel!
Jag brukar faktiskt sitta och leta efter just konstiga formuleringar och språk-fel, så det är inte ovanligt för mig. Möjligtvis så var jag extremare det här partiet än tidigare.

Risken med att ta ut alla aktiv främst då vi kör varulvsspel här är att man vet vilka som brukar aktiva så det är svårt att flyga under radaren om man normalt sett är aktiv.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Hellzon said:
krank said:
Feuflux said:
Reporter Vicotnik tog omedelbums posten som borgmästare

Jag måste bara säga det: Vad var det jag sade?
Jag satt också och våndades över att det skulle sitta ett dream-team ala Star Wars igen. När du och Vicotnik var i stort sett ensamma veteraner kvar började det bli lite löjligt (sen var ju du grön iofs).
Hade inte krank vaknat till under runda 6 så hade han troligvis fått leva spelet ut. krank har nästan hela partiet legat bland de sista vi tänkt ta ut.

Vicotnik said:
Första runda missa jag att göra en komplettlista över alla spelare.
<ul style="list-style-type: disc">[*]Runda 1
1. Måns
2. Persson[*]Runda 2
1. Anthraxus
2. Hellzon
3. Solvebring
4. Andersson
5. Persson
6. Brynolf
7. krank
8. Basenanji
9. tripp_trap
10. Dum Panda
11. Craygh
12. Banarok[*]Runda 3
1. Basenanji
2. Brynolf
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Andersson
6.Hellzon
7. Solvebring
8. tripp_trap
9. Persson
10. krank[*]Runda 4
1. Hellzon
2. Andersson
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Brynolf
6. Solvebring
7. tripp_trap
8. Persson
9. krank[*]Runda 5
1. Andersson
2. tripp_trap
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Brynolf
6. Solvebring
7. Persson
8. krank[*]Runda 6
1. Dum Panda
2. tripp_trap
3. Banarok
4. Solvebring
5. Brynolf
6. krank[*]Runda 7
1. krank
2. Dum Panda
3. Banarok
4. Solvebring
5. Brynolf
6. tripp_trap[*]Runda 8
1. tripp_trap
2. Banarok
3. Brynolf
4. Solvebring[/list]

anth

Vetefan
Det här vill jag göra om - men säg till i god tid i förväg för jag måste nog ta ut ett par semesterdagar om jag ska hinna med att analysera spelet nästa gång. :gremsmile:

Andersson

Hero
Nej, här håller jag inte med. Zebulon var rätt uppenbar från början. Vimes var jag däremot mer osäker på, eller t o m mycket osäker, in i det sista.

Däremot var du, Lindenius, misstänkt hela tiden. Mycket undanflykter för brist på deltagande, mycket utlovat som aldrig blev något av.

Vimes

Sillkung
Yeah banditerna är bäst, byn är sämst! :gremlaugh:

Först och främst: Lindenius, NilsH och Vicotnik var riktiga varulvsninjor på slutet här. Mycket snyggt kontrollerat! Utröstningen av Dum Panda var väldigt, väldigt elegant.

Jag grämer mig lite över att jag gick in guns blazing mot Basenanji, det skulle visa sig vara ett rejält misstag. :gremsmile: Men annars: jag hamnade i en jäkla konstig sits där jag efter hur jag spelat i Mutant:UA-spelet inte gärna kunde ha legat lågt utan att börja pinga alla som var med dås skurkdetektorer. Nu i efterhand får jag väl erkänna att det låg en hel del i tripp_traps analys, jag skrev mycket men väldigt lite ordentliga misstankar.

Och, det skulle ju visa sig att jag och Dum Panda inte var varulvspolare tillsammans, men min röst på honom var en scum tell, det var riktigt. En tabbe. Men inte för att jag visste något om hans förmåga eller så, utan för att jag själv inte reflekterade över att jag var hans assistent när jag la rösten. Insikten jag tar med mig från att ha spelat varulv är att det verkligen är svårt att som varulv helt vara med i bybo-matchen. Jag hade rusikgt dålig koll på min egen roll, och fick flera gånger gå in och kolla hur den såg ut. Liksom, allt fokus ligger ju på skådespelandet, inte på att lösa byns problem via sin information. Så det var en scum tell, helt klart.

Sedan måste jag säga att tripp_trap har en jäkla näsa för varulvar! Pekade ut oss hela tiden, men som tur var utan att vara tillräckligt drivande. (En not här är att det nog är bättre att plocka ut drivande bybor som kan plocka upp sådana här saker (se rundan jag åkte ut, där det började med tripps analys, som sedan Basenanji plockade upp) snarare än de som gör rätt misstankar i alla lägen.

Kul att vara varulv, men jag tror att jag föredrar att vara en del av byn.

Slutligen: jag kunde inte låta bli att medvetet ge ifrån mig små tells om att jag tillhörde banditerna. I mitt absolut första inlägg skrev jag att jag, om jag följt tärningens utfall, skulle röstat på mig själv. Och i första inlägget i andra rundan skrev jag att jag var ledsen över att Måns inte var varulv så att jag skulle kunnat plockat honom som hämnd för Mutant:UA-spelet (där han var en väldigt slick varulvsmästare som drog oss alla i benet), det jag egentligen sa var ju: "Ha, NU fick jag dig!". Ett tag var jag inne på att lägga in i något inlägg så att om man plockade var femte ord skulle man få: "Jag är en varulv." Eller nått, men det blev aldrig något av det. :gremsmile:

Vimes

Sillkung
Och förresten: Feuflux, du är bäst! Varulvsspel är så löjligt kul (jag såg att nån (NilsH) talade om hur paranoian sprider sig till en IRL-liv, och det är ju helt sant, fast jag brukar bli ändå mer nojjig när jag är bybo... misstänker och analyserar allt folk säger! Helt sjukligt!).

Och jag tror att du hade ett riktigt bra rollupplägg, assistent-skapet var en kul grej, och jag gillar att det inte fanns någon DTF. Riktigt bra! (Synd bara att vi hade inte mindre än tre inaktiva (Poseur, Craygh, Zebulon) och en diskad (Lukas, du måste vara med nästa gång!)). Men upplägget på spelet tycker jag var strålande!

Nässe

Myrmidon
Vimes said:
Sedan måste jag säga att tripp_trap har en jäkla näsa för varulvar! Pekade ut oss hela tiden, men som tur var utan att vara tillräckligt drivande.
fattar inte hur f-n TT gjorde, jag var helt säker på att h*n var siare... Kändes som om h*n klev in lite kort, pekade ut en av oss och stack igen- sjukt stressande...

Lindenius

Swashbuckler
Andersson said:
Nej, här håller jag inte med. Zebulon var rätt uppenbar från början. Vimes var jag däremot mer osäker på, eller t o m mycket osäker, in i det sista.

Däremot var du, Lindenius, misstänkt hela tiden. Mycket undanflykter för brist på deltagande, mycket utlovat som aldrig blev något av.
Fast det var sant… ända fram till de två sista rundorna förstås. :gremlaugh:

//erik. nu mot innebandy

Vimes

Sillkung
För övrigt: även om jag var varulv, så vill jag med bestämdhet hävda att det ÄR dåligt att inte vara aktiv, drivande och ständigt försöka ta ställning till vad som händer i tråden. Som bybo måste man våga gå in och verkligen försöka påverka spelet, annars blir det som det blev i de sista två rundorna, när varisarna tilläts styra.

Så, för guds skull, tro inte att jag är varulv nästa gång bara för att jag fortsätter att jaga folk med blåslampa för att de inte är tillräckligt aktiva. :gremwink:

Brynolf

Dum fan
Vimes said:
För övrigt: även om jag var varulv, så vill jag med bestämdhet hävda att det ÄR dåligt att inte vara aktiv, drivande och ständigt försöka ta ställning till vad som händer i tråden. Som bybo måste man våga gå in och verkligen försöka påverka spelet, annars blir det som det blev i de sista två rundorna, när varisarna tilläts styra.

Så, för guds skull, tro inte att jag är varulv nästa gång bara för att jag fortsätter att jaga folk med blåslampa för att de inte är tillräckligt aktiva. :gremwink:
Jo, jag missade helt att misstänka inaktiva, och nappade i stället på allt möjligt som folk sa. Nästa gång ska jag vara elakare mot de tysta.

Brynolf

Dum fan
Vicotnik said:
Vicotnik said:
1. Måns
2. Persson[*]Runda 2
1. Anthraxus
2. Hellzon
3. Solvebring
4. Andersson
5. Persson
6. Brynolf
7. krank
8. Basenanji
9. tripp_trap
10. Dum Panda
11. Craygh
12. Banarok[*]Runda 3
1. Basenanji
2. Brynolf
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Andersson
6.Hellzon
7. Solvebring
8. tripp_trap
9. Persson
10. krank[*]Runda 4
1. Hellzon
2. Andersson
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Brynolf
6. Solvebring
7. tripp_trap
8. Persson
9. krank[*]Runda 5
1. Andersson
2. tripp_trap
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Brynolf
6. Solvebring
7. Persson
8. krank[*]Runda 6
1. Dum Panda
2. tripp_trap
3. Banarok
4. Solvebring
5. Brynolf
6. krank[*]Runda 7
1. krank
2. Dum Panda
3. Banarok
4. Solvebring
5. Brynolf
6. tripp_trap[*]Runda 8
1. tripp_trap
2. Banarok
3. Brynolf
4. Solvebring[/list]

Intressant lista. Vad baserades den på?

Vicotnik

Den onde
Staff member
Brynolf said:
Vicotnik said:
<div class="ubbcode-block"><div class="ubbcode-header">Klicka för att visa.. <input type="button" class="form-button" value="Visa mig!" onclick="toggle_spoiler(this, 'Hjälp, mina ögon!', 'Visa mig!')" /></div><div class="ubbcode-body"><div style="display: none;">
Vicotnik said:
1. Måns
2. Persson[*]Runda 2
1. Anthraxus
2. Hellzon
3. Solvebring
4. Andersson
5. Persson
6. Brynolf
7. krank
8. Basenanji
9. tripp_trap
10. Dum Panda
11. Craygh
12. Banarok[*]Runda 3
1. Basenanji
2. Brynolf
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Andersson
6.Hellzon
7. Solvebring
8. tripp_trap
9. Persson
10. krank[*]Runda 4
1. Hellzon
2. Andersson
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Brynolf
6. Solvebring
7. tripp_trap
8. Persson
9. krank[*]Runda 5
1. Andersson
2. tripp_trap
3. Dum Panda
4. Banarok
5. Brynolf
6. Solvebring
7. Persson
8. krank[*]Runda 6
1. Dum Panda
2. tripp_trap
3. Banarok
4. Solvebring
5. Brynolf
6. krank[*]Runda 7
1. krank
2. Dum Panda
3. Banarok
4. Solvebring
5. Brynolf
6. tripp_trap[*]Runda 8
1. tripp_trap
2. Banarok
3. Brynolf
4. Solvebring[/list]
</div>
Intressant lista. Vad baserades den på? </div></div>
I toppen så är det de jag anser är ett hot eller att det kommer skapa förvirring ifall någon spelare åker ut. Där emot så är top kandidaterna nästan aldrig spelare som haft större misstankar mot någon av oss varulvar just för att inte dra onödig uppmärksamhet till oss genom andras misstankar eller hur de har röstat.

Botten är de spelare som inte varit något större hot, haft kraftiga misstankar riktade mot sig eller bara varit bra att ha kvar för att skylla ifrån sig på (så som krank, inget illa menat).

Mitten partiet av listan har mest blivit lite random utan större tanke.

Basenanji

Postd20modernist
Tack Feu!

Jag vill bara lite sådär oblygt citera en av omgångens vinnare:

Vimes Varulv said:
Och, det skulle ju visa sig att jag och Dum Panda inte var varulvspolare tillsammans, men min röst på honom var en scum tell, det var riktigt. En tabbe. Men inte för att jag visste något om hans förmåga eller så, utan för att jag själv inte reflekterade över att jag var hans assistent när jag la rösten. Insikten jag tar med mig från att ha spelat varulv är att det verkligen är svårt att som varulv helt vara med i bybo-matchen. Jag hade rusikgt dålig koll på min egen roll, och fick flera gånger gå in och kolla hur den såg ut. Liksom, allt fokus ligger ju på skådespelandet, inte på att lösa byns problem via sin information. Så det var en scum tell, helt klart.

I övrigt spelade jag sisådär, men är nöjd med att ha fått ping på Zeb, Vic och Vimes.

Dum Panda tyckte jag verkade bandit:ig av precis de skäl som han uppgav: att inte reagera hårdare mot Vimes gjorde att han var röd på mina listor länge.

krank var i mina ögon svåranalyserad. Men jag blev mycket förvånad av att han var stadsbo.

Lindenius spelade fint, likaså Vicotnik, men som andra har sagt blev jag mest impad av NilsH som fullkomligt 100%-igt, totallurade mig. Han hade fortsatt vara grön på mina listor om han så satt och tuggade på mig. Nu ska jag gå genom hela rundan och kolla vad varulvarna skrev.

---

Jag tycker fortfarande att bybor ska spela transparent och uppriktigt. Månne är det min spelstil på pricken så man kan med fog anklaga mig för egenkärlek, men jag tycker ändå att det är lättare att identifiera bybor den vägen. Att liksom hålla inne med information är i mina ögon, bara att göra det svårare för byn.

---

Återigen var det en powerroll som försvann tidigt. Och ju fler spel, desto mindre hopp sätter jag till att Väktare/Siare ska kunna hjälpa byn.

Jag hoppas att de som är med fortsättningsvis INTE hoppar av så där.

---

När ska jag få spela varulv? Då jävlar.

---

Å, vad jag gillar såna här interaktiva nöjen! Att kolla på TV eller läsa är inte alls lika kul. Hoppas på fler.

---

Tack till alla er som gjorde det spännande, utmanande och kul!

Och grattis banditerna! Ni vann rättvist!

Lindenius

Swashbuckler
Basenanji said:
jag mest impad av NilsH som fullkomligt 100%-igt, totallurade mig. Han hade fortsatt vara grön på mina listor om han så satt och tuggade på mig. Nu ska jag gå genom hela rundan och kolla vad varulvarna skrev.
Det var det som var så skönt med näst sista rundan. Att dreva mot Dum Panda var riskabelt för mig och Vicotnic. Men i och med att NilsH var så grön så hade vi med 99% säkerhet klarat oss ändå eftersom det räckt med en felutröstning vid senare tillfällen för att det skulle gå vägen.

//erik. äpple och choklad

tull

Hero
Sa ju att min roll var rätt!

Grattis varulvar, men varför röstade ni inte ut mig och räddade Vimes - den där gången?

Nässe

Myrmidon
Persson said:

Grattis varulvar, men varför röstade ni inte ut mig och räddade Vimes - den där gången?
Jag tror att det inte var lönt, om jag minns rätt, såhär såg det ut:

Vimes 9: Tripp_trapp, Lindenius, Hellzon, Solvebring, Basenanji, Krank, Andersson, NilsH, Brynolf
Brynolf 2: Zebulon, Persson
Persson 2: Vicotnik, NilsH
Zebulon 1: Vimes
Basenanji 1: Dum Panda

Vi kunde inte göra så mkt och var nog, om jag minns rädda att vi redan som det var stack ut... Eller syftar du på ngn annan runda?

/ Nils

edit: det här är alltså från runda 3, i slutet av den- sen ändrade Brynolf över till Persson också efter att Feu gått in och intervenerat...

Funderade över det för övrigt- jag hittade på att hans mördarbeskrivningar var info och tänkte att det var en bra grej för oss- och sen klev SL in och pajade min lögn- vad säger du om det Feu?

Brynolf

Dum fan
Det var fler som hoppade Vimesdrevet före mig. Till slut stod det 6-4 om jag minns rätt.

Lindenius

Swashbuckler
Persson said:

Ska erkänna något. Jag glömde bort att Vimes var varulv, och "upptäckte" det inte igen förrän det var drygt ett dygn kvar till deadline. Det var då mycket svårt att ändra sig utan att väcka misstankar.

Jag tror dock på sikt att det var till min (och därmed Varulvarnas) fördel. Drevet mot Vimes var nog en av de saker som grönade mig under några rundor

//erik.

Björn den gode

Swashbuckler
Stort tack! Jag har följt spelet med en hel del intresse även om min tid har varierat. Kan tycka att det var lite synd med bristande aktivitet från vissa men ändå ett väldigt trevligt parti. Nästa gång blir jag nog tvungen att vara med igen, eller så skriver jag kanske upp mig som ersättare så vi får färre haltande matcher i framtiden :gremsmile:

Jag tyckte också att det var överlag väldigt bra spel, även om jag hittade en tell på Vimes redan i första inlägget eller så, så började han sen förvirra mig så när han väl åkte ut var jag inte alls lika säker längre. Bra jobb i övrigt. Längtar redan efter nästa och ångrar lite att jag stod över men jag hade å andra sidan antagligen misslyckats på en tenta då så det kanske var bra.