Nekromanti WESTERN Warulv - Runda 1

solvebring

Superhero
Re: Ny röst

NilsH said:
solvebring said:
Jag tycker det börjar kännas skumt med allt Zebulon-snack. Visst, det finns en grund i det men jag ogillar det ändå. Det känns lite för uppenbart på något vis. Det här med det stora spannet röster mot Zebulon känns speciellt lurigt. Det känns... Keyser Soze, eller vad man ska säga. =)

I don't like it!

Återigen så analyserar Vicotnik med trovärdighet men ändå för mycket, enligt min nybörjarskadade uppfattning. Nu börjar det bli överstyrt på ett röstläge igen. Jag misstror gärna sådant. Jag kan dock inte säga vad som finns bakom masken men jag får dåliga vibbar. Förövrigt är jag ju nybörjare på det här med varulvspel så jag tar mig friheten att vara lite idiotisk - må så vara i så fall.

Röst: Vicotnik

... Förövrigt vågar jag inte uppdatera röstläget, är rädd för att jag ska missa någon och göra fel. Någon annan får gärna göra det åt mig. Rookie's call!
Jag är med dig i ditt tänk kring att de som kan samordna sina röster är banditerna, men vore inte det lite väl tydligt att göra så?

Sen förstår jag inte varför du inte kan tänka dig att vänta på de svar som Zebulon fortfarande inte kommit med?

Och du får gärna berätta vad i Vicotniks resonemang som du upplever som skumt- att analysera i sig känns inte som särskilt konstig grej att göra.

En annan spännande sak är att det funnits två rejäla drev, ett mot Zebulon och ett mot Krank- både har försökt tiga ihjäl sina drev, Krank har lyckats, inte Zebulon- varför inte begära svar av dem båda?
Sant, sant, sant. Håller med dig om de orden.
Förövrigt hänvisar jag till mitt förra inlägg, ovan detta.

Basenanji

Postd20modernist
Lukas, krank och nån mer?

Hörni, den här rundan kanske gav rätt mycket ändå va?

Om inte Zebbe svarar under söndagen tror jag att vi har hittat en varulv i honom. Men kanske inte bara en, för nu blev det väldigt tyst.

Nåja, en annan grej jag inte kan låta bli att kommentera innan jag går och lägger mig:

Kolla in Lukas argumentation: han röstar på krank eftersom Lukas "kommer rösta på den som röstar på honom". Alltså, ursäkta men det är väl lite mer än bara nybörjar-stylee?

Eller vaddå, skulle Lukas låta bli att rösta öht om ingen röstade på honom?

Dessutom: varför går inte krank igång på Lukas nybörjartabbe?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Lukas, krank och nån mer?

Basenanji said:
Alltså, ursäkta men det är väl lite mer än bara nybörjar-stylee?

Eller vaddå, skulle Lukas låta bli att rösta öht om ingen röstade på honom?

Dessutom: varför går inte krank igång på Lukas nybörjartabbe?
Jag har sett den grejen förut. "Jaha, så X röstar på mig? Då röstar jag X, pilutta dig!" Även om det inte uttryckts exakt likadant som just Lukas gjorde... Och det är, i mina ögon, inget jättestarkt skurkping - utan snarare en supertypisk nybörjargrej. Eller ja, det var så jag tänkte när jag skummade tråden iaf.

Jag skrev redan innan vi började att jag skulle ha mindre möjligheter att vara med den här gången, och det gäller fortfarande - jag kommer inte att kunna kommentera lika mycket som jag gjort annars.

krank

Re: Lukas, krank och nån mer?

Och jäpp, jag vet att "jag kan inte vara med så mycket" är ett skurping, tack så mycket. Förändrar inte faktum.

Hellzon

Långsamma Vargen
Lite tankar

Från middagstid söndag kommer jag att jobba som en blå gris fram till måndag kväll, så jag vill få ur mig lite blaj:

Zebulon är inte helt grönad än. Jag tror inte det är fel att rösta på honom.
Måns har jag haft magkänsla mot, men efter en snabbläsning av hans inlägg fattar jag inte varifrån den kom.
Andersson har inte hostat än. Jag tror iofs att han kommer igång på måndag som Lindenius sagt, men som det är nu tycker jag han är ett hyggligt alternativ till Zebulon.
Solvebring och Lukas framstår som mer noobiga än banditaktiga.

Jag kommer inte att försvinna helt till måndag kväll, men det var så djupa tankar att jag behövde hela tio minuter och... äh.

anth

Vetefan
Sammanfattning lördag

Sammanfattning lördag:
- Zebulon får anses vara varulv till motsatsen bevisats (stämmer det är det en mycket bra första runda).
- krank har varit satt under press UTAN att det gett något, han har så att säga smitit ur nätet i skuggan av Zebulon, det tycker jag är synd - jag hade hoppats på lite info från krank.
- solvebring skriver konstiga inlägg, jag har inte bestämt mig ännu om det är för att han är nybörjare, eller om det är något konstigt med honom.

Här är lite inläggs-statistik:
(visar antal inlägg # senaste inläggsnumret. Senaste inlägg längst ner)

(Andersson 0)
Banarok 2#702993 - fredag 00:09
Dum Panda 2#703107 - fredag 18:32
Poseur 1#703131 - fredag 20:38
Craygh 3#703158 - fredag 22:17
Lukas 6#703159 - fredag 22:29
Persson 12#703161 - fredag 22:43
Anthraxus 14#703072 - lördag 00:24
Zebulon 3#703203
Måns 11#703225
tripp_trap 6#703228
Lindenius 9#703230
Brynolf 18#703232
Vicotnik 20#703234
Vimes 17#703246
NilsH 9#703252
solvebring 21#703255
Basenanji 14#703268
krank 10#703271
Hellzon 5#703273

Vi vet att Andersson inte har postat ännu, men jag skulle gärna vilja se lite från Banarok, Dum Panda, Poseur och Craygh också. Framförallt vill jag se Andersson och Poseur rösta!

Och så här har folk röstat under första rundan:
(senaste röst längst ner)
Lukas > Krank
Persson > krank
Craygh > Vicotnik
Banarok > Craygh
Vicotnik > Andersson, Zebulon
tripp_trap > Zebulon
Lindenius > Zebulon, Andersson
NilsH > Zebulon
Dum Panda > Zebulon
Hellzon > krank, Zebulon
Anthraxus > Zebulon, Poseur, Andersson
krank > Lukas, Zebulon, Andersson
Måns > Zebulon, solvebring, Zebulon
Zebulon > Måns, Andersson
Vimes > solvebring, Zebulon, Dum Panda, Andersson, Zebulon
Basenanji > krank, Zebulon
Brynolf > NilsH, krank, Zebulon
solvebring > NilsH, Vicotnik, Vimes, Vicotnik

Jag noterar att folk har missat:
#703201 Måns röstar på Zebulon (Måns påminde oss dock om det i ett senare inlägg)
#703203 Zebulon röstar på Andersson (detta verkar alla ha missat)

Röstställningen så här långt:
Zebulon 9 (Vicotnik, tripp_trapp, NilsH, Dum Panda, Hellzon, Måns, Vimes, Basenanji, Brynolf)
Andersson 4 (Lindenius, Anthraxus, krank, Zebulon)
krank 2 (Lukas, Persson)
Vicotnik 2 (Craygh, solvebring)
Craygh 1 (Banarok)

(Andersson och Poseur ha inte röstat ännu)

Jag låter min röst ligga kvar tills Andersson skriver i tråden, Zebulon har så många röster just nu att det varken gör till eller från hur jag röstar.

solvebring

Superhero
Re: Sammanfattning lördag

solvebring skriver konstiga inlägg, jag har inte bestämt mig ännu om det är för att han är nybörjare, eller om det är något konstigt med honom.
Tja, jag kör mitt race. Sedan kan det hända att jag är konstig, jag har den fula ovanan att uppträda så ibland. Hur som helst är jag nog bara mest noobig och är glad inför att härja lite. Kort och gott ja, jag spelar (om jag ens gör det...) väldigt dåligt eftersom jag inte riktigt vet vad jag gör. Magkänslan är mitt verktyg för närvarande, i övrigt så tumlar jag mest bara runt.

Zebulon

Swordsman

Uppe tidigt för att jobba och så sitter jag och lirar varulvsspel...
Det är nästan så jag hoppas att bi utröstad.

Vic said:
Zeb said:
jag behöver rädda mig men jag vill ju inte att en bybo åker ut.
På den meningen tycker jag det låter som om han pratar om sig själv som icke bybo.
Det här är ett spel om paranoia och psykologi det är ett faktum. Med den här meningen menade jag att jag, rent själviskt inte vill åka ut men att jag inte heller vill att en annan bybo skall åka ut. Det var för att motivera mitt röstande på Andersson istället för krank. Andersson verkar ge oss mindre än krank.

Vi vill ju ha aktivitet i röstningarna och dreven för att kunna se mönster. Diskussioner om skuld är bra och likaså om förmågor.

Basse said:
1) Hur många varulvar skulle du säga att det är i spelet?
2) Är du assistent?
3) Vilken runda avslöjas ditt yrke?
4) Kan du säga något om relationen mellan ditt yrke och din förmåga?
1) Allvarligt, jag har ingen aning, hur fan skall jag veta det bättre än någon annan? Jag har inte ens haft koll på hur många det har varit i de tidigare spelen. Kan ingen kolla det? Brukar det vara 20-25%? I så fall är det 4-5 st. Då brukar ju Feu ha en DTF med också.
2) Jag vill vara resriktiv med att lämna ut info men jag känner ju snaran kring halsen. Jag är assistent.
3) Så restriktiv som möjligt. Mitt yrke avslöjas inte de närmaste tre rundorna.
4) Mitt yrke och min förmåga hänger ihop.

Egna teorier känns mest som att försöka skylla ifrån sig just nu men jag vill bidra ändå så ni får något att analysera.

De jag försökt hålla koll på, utan inbördes ordning.

Solve
Nybörjare men säger väldigt mycket saker som gör att det känns som om han inte tänker som en bybo.

Vimes
Magkänsla och scum-tell är alla luddiga begrepp som låter så proffsiga men svåra att knacka hål på. Jag vet dessutom i det här fallet att han har fel.

Basse
Han har spelat så mycket men låter ändå sjukt osäker. Som varulv är det svårt att säga något säkert, man vill ju inte peka ut en polare så man måste hitta konstlade bevis hos andra vilket är svårt. Osäkerhet är ett tecken på bandititism.

Vicotnic
Jag har av någon anledning alltid gillat Vic när jag varit bybo för han har gjort så bra listor. Var är dom nu? Något har ändrat hans spel. Är det bandit/bybo som är ändrat månne?

Avslutningsvis vill jag kommentera det stjärnskott som sa att jag trots att skyllt på lite tid men skrivit långa inlägg. Ja, men jag har bara skrivit två stycken!
Detta är mitt tredje.
Det som tar tid är att läsa igenom alla poster.
Jag kommer troligtvis inte ens kunna skriva ett om dan nästa vecka.

anth

Vetefan

solvebring said:
Tja, jag kör mitt race. Sedan kan det hända att jag är konstig, jag har den fula ovanan att uppträda så ibland.
Werewolf är ett spel för paranoida xenofober.
Skriver du för lite blir du misstänkt.
Skriver du för mycket blir du misstänkt.
Ja, minsta lilla stavfel, eller fel i meningsuppbyggnaden kan leda till att man blir utmobbad och får ett drev efter sig.

SD borde inleda sin partikongress med en omgång Werewolf - det borde passa dem som handen i handsken.
Vid närmare eftertanke är det en strålande idé! I nästa werewolfspel här på WRNU borde vi spela SverigeDemokrater som försöker hitta lömska infiltratörer som är kommunister, journalister och invandrare. :gremlaugh:

Vicotnik

Den onde
Staff member

Zebulon said:
Vicotnik
Jag har av någon anledning alltid gillat Vic när jag varit bybo för han har gjort så bra listor. Var är dom nu? Något har ändrat hans spel. Är det bandit/bybo som är ändrat månne?
Det stämmer att jag alltid har gjort listor över röstningsmönster men det har jag gjort oavsett om jag varit varulv eller bybo. Anledningen till att jag inte gör det nu är att det tar väldigt mycket tid för min del att skapa dessa listor samt att jag vill försöka ändra och förhoppningsvis förbättra mitt spelande (främst analyserande utav texterna) och det kan jag inte göra ifall jag lägger ner så mycket tid på att skapa listorna.
Det är också en medveten risk jag tar när jag väljer att förändra mitt spel just för att många av er är vana vid att jag gör listor.

anth

Vetefan

Vicotnik said:
Det stämmer att jag alltid har gjort listor över röstningsmönster ... Anledningen till att jag inte gör det nu är att det tar väldigt mycket tid för min del att skapa dessa listor.
Jo, jag har märkt att det tar tid. :gremsmile:
Nästa gång jag spelar varulvspel får jag nog ta semester. :gremlaugh:

Basenanji

Postd20modernist
Zebulon tankeläsare?

Zeb said:
Med den här meningen menade jag att jag, rent själviskt inte vill åka ut men att jag inte heller vill att en annan bybo skall åka ut. Det var för att motivera mitt röstande på Andersson istället för krank. Andersson verkar ge oss mindre än krank.
Men HUR kan du vara så säker på att krank är bybo?
Okej om du hade formulerat dig som att "...ja, hellre ett drev mot en inaktiv spelare än mot krank, även om krank alltid förtjänar att hållas koll på..." eller nåt.
Det här är andra gången som du uttrycker dig märkligt och jag blir inte lugnare av hur Lukas väljer en skum anledning att rösta på krank, att lukas misstänker Vicotnik och att du OCKSÅ gör det. Detta när Vic inte har betett sig speciellt skumt, utan ställt frågor och försökt hjälpa byn.

---

Nej, mina misstankar blir bara starkare. Därför tolkar jag dina svar som att du försöker slingra dig (jag har ju tex postat en lista över Feu's tidigare spel där man kan se fördelningen varulvar-bybor, sök på mina inlägg). Jag tycker att Zeb låter defensiv, ungefär som att han inte vill tystna helt, men samtidigt inte avslöja för mycket.

Ska jag byta från Zeb till någon annan vill jag ha mer info från dig Zeb:

Har du en passiv eller aktiv förmåga?

Om Andersson kvicknar till på måndag, vem kommer du rösta på?

Varför hetsas det mot Vic? det är inte bara du som vill skicka misstankar mot honom - vad har du att säga att du och några andra verkar vilja få Vic att framstå som skum?

(Nu kommer jag flyttstäda min lägenhet och vi ses nog mer sporadiskt under dagen. Lycka till alla stadsbor och god jakt!)

Basenanji

Postd20modernist
Förtydligande...

Kolla in Lukas andra post, där Lukas säger att han har "ögonen på dig" till Vic.

Alltså, sådant där är typiskt varulvsbeteende tycker jag - att skicka misstankar åt ett håll, men utan att rösta på den personen. Det är som att Lukas VILL att vi andra ska börja misstänka vic. Jämför sedan med Zebulons misstankar...

Jag ser just nu något sorts mönster mellan krank-Lukas-zebulon.
Min röst står kvar på Zebulon tillsvidare.

anth

Vetefan
Intressanta listor?

Egentligen en meta-fråga:
Jag är nybörjare och har ännu inte fått grepp om vad som är användbart eller ej.

Är någon av de listor jag gör meningslös?
Ska någon av de listor jag gör presenteras på ett annat sätt för att bli lättöverskådligare?
Är det någon lista från tidigare varulvspel so ni saknar?

Mogger

Hipsteranka
Re: Intressanta listor? Och ny röst

Anthraxus said:
Egentligen en meta-fråga:
Jag är nybörjare och har ännu inte fått grepp om vad som är användbart eller ej.

Ska någon av de listor jag gör presenteras på ett annat sätt för att bli lättöverskådligare?
Är det någon lista från tidigare varulvspel so ni saknar?
Du gör bra ifrån dig. All information är bra information, och sedan när vi framöver ska analysera röster eller en särskild spelare så är det guld att inte behöva läsa igenom alla inlägg.

Vad säger vi om Zeb? Han har gett oss lite info, och jag försöker gärna skaka fram mer info innan nästa runda. Ska vi byta drev? Jag försöker:

Röst: Krank

Varför krank? Han är aktiv, pratglad och har redan röster på sig.

krank

Vicotnik said:
Anledningen till att jag inte gör det nu är att det tar väldigt mycket tid för min del att skapa dessa listor samt att jag vill försöka ändra och förhoppningsvis förbättra mitt spelande (främst analyserande utav texterna) och det kan jag inte göra ifall jag lägger ner så mycket tid på att skapa listorna.
Dessutom vill jag påpeka att det annars är en sån där grej som kan vara skurk-ping, att vara hjälpsam utan att egentligen tillföra så mycket - man sammanställer listor. Om listorna inte kompletteras med tyckanden och så, så är de ju egentligen rätt onödiga och, som sagt, ett jättelätt sätt för en varulv att vara "nyttig".

krank

Re: Intressanta listor?

Anthraxus said:
Nej, definitivt inte. Du gör riktigt bra listor, och du tycker också kring dem vilket jag tycker talar till din fördel.

krank

Måns said:
Han är aktiv, pratglad och har redan röster på sig.
Aktiv? jag tycker jag varit alldeles lealös och död jämfört med andra omgångar =)

solvebring

Superhero

Solve
Nybörjare men säger väldigt mycket saker som gör att det känns som om han inte tänker som en bybo.
Bah, jag är så mycket bybo man kan bli. Det är just därför jag håller ögonen på sådana som Vicotnik och Måns - som gärna analyserar och härleder drev.

solvebring

Superhero

krank said:
Måns said:
Han är aktiv, pratglad och har redan röster på sig.
Aktiv? jag tycker jag varit alldeles lealös och död jämfört med andra omgångar =)
Jag får lov att hålla med. Inte för att jag upplevt krank inom detta tidigare, eftersom detta är mitt första varulvsspel. Däremot så tycker jag att krank varit väldigt tyst. Vilket iof inte heller är till hans fördel utan tvärtom kan vara misstänksamt.

krank förklarar detta med att han har lite tid. Tja, jag brukar ju tala en del med krank utanför forumsrollspelen och vet att han har lite tid. Han jobbar, pluggar, har tusen projekt etc.
... Fast han kan ju ljuga för det. Men mja, jag känner inga misstänksamma vibbar gentemot krank. Måns eller Vicotnik säger jag.