Det är Möller som man kan hitta på forumet, han sa till mig något i stil med.Basenanji said:Lukas, du har sagt att du inte spelat varulvsspel tidigare. Vem har varnat dig för Vicotnik?
Min dator står påslagen omkring 8-12 timmar per dygn, och nästan alltid med wrnu igång. Ofta läser jag men har inte tid att fördjupa mig i några resonemang.Brynolf said:Tycker han är misstänkt tyst fast han är inloggad ganska mycket.
Röst: Krank
Eftersom Andersson överlevt helgens rollspels-explosion och drevet på honom minskar, tänker jag (som jag tidigare gjort) försöka starta ett nytt mot en inaktiv person.Anthraxus said:Välkommen Andersson.
[snippeti]
(Poseur har inte röstat)
Så här skrev jag. Nu är jag tillbaka i Uppsala igen och har tagit mig tiden att sitta vid datorn.Persson said:Jag tänkte också meddela att jag är på konferens under lördagen och är tillbaka på söndag eftermiddag. Tänkte säga det här och nu ifall något drev skulle hamna på mig under fredagen och min "lördagsgrej" ses som en bortförklaring till frånvaro.
Nu mina vänner återgår jag till min hemtenta, vi ses 00:00!
Fan, jag är nybörjare på det här - jag har ingen aning om vad vi vill veta.krank said:Om det finns ett drev mot mig imorgon morgon eller så, och det finns nåtslags konsensus kring vad man egentligen vill få ut från mig, så kommer jag självklart att ge det som efterfrågas.
Med lite vilja kan det här tolkas som förhalning. Om Krank är bov, skulle det ligga i hans falangs intresse att se till att vi inte hinner dreva mot några fler denna runda? Risken att han själv åker ut ökar ju förstås ju längre han drar ut på det, visserligen.krank said:Om det finns ett drev mot mig imorgon morgon eller så, och det finns nåtslags konsensus kring vad man egentligen vill få ut från mig, så kommer jag självklart att ge det som efterfrågas.
Varför vill du veta om hans förmåga är aktiv eller passiv? På vilket sätt hjälper det byn?Anthraxus said:Vilken runda avslöjas ditt yrke? Är du assistent eller ej? Är din kraft kopplad till ditt yrke? Är din kraft passiv eller aktiv?
Inga idéer är dumma, men njae. Sannolikheten att den vi drevar mot om vi släpper (den hypotetiske banditen) krank skulle vara ytterligare en bandit är ganska liten, och krank lär inte offra sig själv i första rundan bara för att neka oss information. (Vilket sannolikt är allt vi får om vi drevar mot någon mer.)Brynolf said:Med lite vilja kan det här tolkas som förhalning. Om Krank är bov, skulle det ligga i hans falangs intresse att se till att vi inte hinner dreva mot några fler denna runda? Risken att han själv åker ut ökar ju förstås ju längre han drar ut på det, visserligen.
Någon veteran med teori om det?
Drevet mot mig är på... 8 pers, stämmer det? Nästan hälften av alla deltagare. Jag tror inte att det blir så mycket större.Hellzon said:Inga idéer är dumma, men njae. Sannolikheten att den vi drevar mot om vi släpper (den hypotetiske banditen) krank skulle vara ytterligare en bandit är ganska liten, och krank lär inte offra sig själv i första rundan bara för att neka oss information. (Vilket sannolikt är allt vi får om vi drevar mot någon mer.)Brynolf said:Med lite vilja kan det här tolkas som förhalning. Om Krank är bov, skulle det ligga i hans falangs intresse att se till att vi inte hinner dreva mot några fler denna runda? Risken att han själv åker ut ökar ju förstås ju längre han drar ut på det, visserligen.
Någon veteran med teori om det?
Skulle krank vara bandit ihop med Zebulon eller Andersson (de som sitter i klistret i övrigt) så visst, men det känns osannolikt.
Craygh said:Tja, vad finns det att ta ställning till? Andersson-rösterna kan jag förstå och sympatisera med till ganska stor del. Han är inaktiv, lika bra att bli av med honom, han bidrar ju inte. det stuket liksom.Vimes said:Det jag tycker är mest varulvigt av dig, Craygh, det är att du inte tar ställning till något av de egentliga dreven. Det finns tre - Andersson, Krank, Zebulon. Du röstar på VIcotnik. Varför?Craygh said:I övrigt så ligger min röst kvar på Vicotnik. Jag tycker att hans resonemang är löst sammanhållna, och jag tycker att varken drevet mot Krank eller det mod Zebulon är nog rättfärdigat för att jag ska hoppa på det. Nämnvärt är till exempel att jag tycker att JAG SJÄLV har betett mig mer varulvigt än både Zebulon och Krank, i och med att jag har gått in, sagt några få grejer och lagt en röst, precis nog mycket för att folk ska registrera min närvaro, och sen när jag inte omnämnts mer så har jag reträtterat in i skuggorna, precis som en varulv skulle göra. Tänk på det.
Tycker du att VIcotnik är den mest misstänkte? I sådana fall argumenterar du inte särledes hårt för att vi ska dreva mot honom, utan mumlar om lösa resonemang. Vad har din röst på Vicotnik för syfte?
Min uppfattning är att jag som bybo måste vara aktiv i förhållande till dreven. Min röst är mitt bästa verktyg för att vinna spelet. Jag vet att jag är bybo, alltså är min röst extremt viktig. I mina ögon är det jäkligt safe att inte använda sin röst aktivt. Man måste ta ställning till de aktuella dreven, och vill man inte stödja något av dem är den ens jävla skyldighet som bybo att försöka starta ett bättre drev.
Tycker du att alla tre aktuella drev suger får du verka för att starta ett nytt, bättre drev. Just nu agerar du inte som en del av laget, och det är antingen dåligt spelat av dig, eller ett tecken på att du sitter på andra vinstkriterier än oss andra.
Krank-drevet tycker jag är för löst och omotiverat, liksom Zebulon-drevet, så jag lägger min röst på vicotnik, vars resonemang jag uppfattar som knepigt. Han är alltså den jag tror har störst chans att vara varulv just nu, och jag skulle älska om andra höll med om det också, särskilt om han nu faktiskt var en varulv också, men såhär i första rundan känner jag väl itne riktigt att något drev är varken säkert eller osäkert, vi har helt enkelt för lite information. Så som jag fungerar blir jag paranoid när flera spelare går ihop och finner något misstänkt hos en (eller två) personer som jag själv inte fattat misstanke för, helt enkelt.
Alright! Jag vill dock veta något mer innan jag släpper min röst på dig (Poseur borde få sina inaktiva fiskar varma): är du assistent? vad har du för yrke? kan du säga något om din förmåga?krank said:Mitt yrke avslöjas runda 2, alltså nästa runda
Skit ner dig.Vimes said:Alright! Jag vill dock veta något mer innan jag släpper min röst på dig (Poseur borde få sina inaktiva fiskar varma): är du assistent? vad har du för yrke? kan du säga något om din förmåga?
Skit ner dig självkrank said:Skit ner dig.Vimes said:Alright! Jag vill dock veta något mer innan jag släpper min röst på dig (Poseur borde få sina inaktiva fiskar varma): är du assistent? vad har du för yrke? kan du säga något om din förmåga?
Det här är första rundan, jag tänker inte kasta ur mig all info om min röst i det här läget. Det vore skitdumt, både för mig och för byn - de enda som tjänar på sådant är skurkar.
Förklara dig. Du ska ha en rätt bra förklaring till varför du vill ha ut såpass mycket information redan nu; jag blir enormt misstänksam.
Men va f*n! Jag är ny på det här - jag har ingen aning, men NÅGONTING måste vi ju fråga,Persson said:Varför vill du veta om hans förmåga är aktiv eller passiv? På vilket sätt hjälper det byn?