Det där tycker jag inte är något vidare starkt skäl till att rösta på Sölve. Han har outat sin förmåga och den verkar inte speciellt mäktig (men rätt ball). Du har ju för övrigt själv en ungefär lika bra förmåga och du har inte heller mördats.Dum Panda said:doktor ger sken av att vara ett ganska bra yrke, vi fick reda på detta relativt tidigt men Solvebring har ändå inte åkt av varulvarna? Lite skumt...
Förståeligt, men, som du säkert förstår, gör det dig tyvärr inte mindre misstänksam.Persson said:Jag tycker att min förmåga att leverera har varierat mellan rundorna. Ofta i samband med hur mycket jag haft att göra IRL. Har det varit mycket har jag läst - men inte skrivit.
Jag tycker att det finns tillräckligt med information om att yrken på något sätt kan kopplas till förmåga, och om inte det så att yrket åtminstone kan ge en hint om hur viktig personen är. krank är ett exempel. Dansös låter för mig som ett ganska värdelöst yrke i såna här sammanhang, och förmågan han påstår att han har verkar inte särskilt användbar.Persson said:Ja jag tycker det är bra att alla yrken outas. Enligt min syn borde samtliga spelare ha outat sitt yrke, ifall man är assistent - ja allt förutom sin konkreta förmåga den första rundan. Jag tror att den kollektiva kunskapen är starkare än att några vet något.
Jag tycker också din argumentation är inkonsekvent. Jag underkänner den.
Du hävdar att det inte finns någon korrelation mellan yrke och bandit (i mening att det finns bandityrken - du exemplifierar flera ovan). Jag delar den synen. Ingenting tyder på en sådan korrelation.
Men, (och här är du ikonsekvent) - du menar att viktiga förmågor och yrken skulle ha en korrelation. Så tolkar jag ditt uttalande - och det finns ingenting som tyder på det heller.
Som jag uppfattar Feuflux arbete så har han använt random på allt. Det vill säga inte bara vem som får vilken roll utan även vad rollen innehåller.
Sant, jag hade/har inte mycket konkret på dig, det är främst magkänsla som byggts upp av någon anledning samt. Sen kom Brynolfs inlägg (#705496), som jag finner JÄKLIGT intressant (bra observerat Brynolf), svara gärna på det lite mer ingående.Persson said:Så nej jag tycker inte att din röst är övertygande. Jag tycker motiveringen är svag till att "röda" mig och jag undrar varför jag skulle vara mer röd än andra. Särskilt eftersom drevet mot mig "började" när jag outade min förmåga och sa att jag reste iväg till Ukraina. Det ansåg som ett lustigt sammanträffande om jag inte minns helt fel. Trots att jag deklarerade min resa långt innan.
Okej. Men min röst kommer garanterat ligga kvar på dig tills du kommer med lite misstankar att bolla.Persson said:Jag återkommer gärna senare med mina misstankar. Ha tålamod dock, är på årstämma med SV imorgon. Så en publikation sker imorgon kväll alternativt tidig söndag.
Tja, jag kanske inte direkt gör så många markanta inlägg per runda, det är sant. I början dravlade jag mest runt, flummade och visste inte vad jag gjorde. Med tiden lärde jag mig att hålla mig i skinnet och coola ned. Detta har resulterat i att jag endast (för det mesta) skickar inlägg för att visa att jag är aktiv eller då jag har något faktiskt att säga, som då jag t.ex. talat mot dig. Du tittar dock bara på en runda nu när du gör det här inlägget, dessförinnan har jag gjort utfall mot flera andra - givetvis. Och ja, under den rundan vi talar om här tyckte jag att du snackade goja. Se över hela Basenanjis (Basses) resonemang. Det är vettigt och det har faktiskt innehåll - vilket de flesta dreven och anklagelserna sällan har, egentligen. Du säger att Basse anklagar Vimes på lösa grunder, tvärtom säger jag, därmed goja - enligt min uppfattning (ta det inte personligt).En som krypit under radarn för lätt tycker jag är Solvebring, det är mest "hej! här är jag!" inlägg utan något värde. Utom just mot mig där han tycker jag pratar "goja"? Jag tyckte inte det var goja och jag blev förvånad att inte fler tyckte Basenanjis huvudmisstanke mot Vimes var skum. visst var Vimes skum men det slog mig ändå att folk röstade på honom för de krockande förmågorna och det faktum att när han började få röster så försvann han aktivitet...
Nej, att säga emot flera inlägg från Basse som talade för att Vimes var bandit var goja. Basses inlägg var enligt min mening klyftiga och pekade på flera väsentligheter kring att Vimes var bandit. Det är bara att kolla efter i den tråden så ser man det, svart på vitt. Jag tyckte helt enkelt att ditt lilla "försvarstal" å Vimes vägnar var aningen fruktlöst och misstänkt gentemot det som Basse framhöll.Vad jag tycker är skumt är att Solvebring tycker detta är "goja"...
Vad bevisar det egentligen? Du försvarade ju just t.ex. Vimes. Vimes var också bandit. =) Som t.ex. krank redan påpekat är det inte ovanligt med en-för-alla-taktiker som då ibland kostar banditerna en ur gänget. Med andra ord finns det inget grönt i ett sådant argument, egentligen.Gillar inte att försvara mig rakt ut, men jag är en av dem som haft misstankar mot Zebulon längst, ända sen första rundan, har hela tiden sagt att jag haft misstankar mot Zebulon, som visade sig vara bandit.
Vart då någonstans? Jag har en förmåga som bygger på att jag ska ha en jävla tur för att få reda på något. Informationen jag då - om jag nu har tur - får, gäller info kring förmågan hos en roll som blivit mördad och därmed är ute ur spel. Inte särskilt effektivt. Den gången jag hade turen med mig avslöjade jag Basses formåga, vilken han själv redan avslöjat. Dessutom var han liksom jag stadsbo. Fruktlöst utav bara järnspikars sopborste. =) Förövrigt har varulvarna, enligt vad jag personligen tycker mig se, plockat personer som är "farliga" i sitt spel, med bra analyser och dylika.Sen en grej, doktor ger sken av att vara ett ganska bra yrke, vi fick reda på detta relativt tidigt men Solvebring har ändå inte åkt av varulvarna? Lite skumt...
Det där tycker jag lät vettigt/intressant. Jag kommer därför lägga min röst på Brynolf denna runda. Nästa runda ska jag ta tag i den där röstanalysen.En sak: Jag tycker en sak är jävligt skumt med Brynolf. Det är hans konsekventa metod att aldrig replikera på varulvarna. Jag har kollat på hans meddelandehistorik nu och under rundorna har han replikerat på 1 inlägg av vimes. Då får att snacka om mig och Basenanji (runda 2).
I övrigt har jag inte kunnat hitta ETT ENDA inlägg där Brynolf replikerar på Vimes eller Zebulon före drevet mot Vimes blev svinastarkt i runda 3.
Jag tycker det är märkligt.
På vilket sätt menar ni att detta skulle vara ett bov-tecken? Att jag inte skulle behöva replikera mina bovkumpaner eftersom vi kan diskutera fritt på annat håll?Lindenius said:Det där tycker jag lät vettigt/intressant. Jag kommer därför lägga min röst på Brynolf denna runda. Nästa runda ska jag ta tag i den där röstanalysen.En sak: Jag tycker en sak är jävligt skumt med Brynolf. Det är hans konsekventa metod att aldrig replikera på varulvarna. Jag har kollat på hans meddelandehistorik nu och under rundorna har han replikerat på 1 inlägg av vimes. Då får att snacka om mig och Basenanji (runda 2).
I övrigt har jag inte kunnat hitta ETT ENDA inlägg där Brynolf replikerar på Vimes eller Zebulon före drevet mot Vimes blev svinastarkt i runda 3.
Brynolf said:På vilket sätt menar ni att detta skulle vara ett bov-tecken? Att jag inte skulle behöva replikera mina bovkumpaner eftersom vi kan diskutera fritt på annat håll?Lindenius said:Det där tycker jag lät vettigt/intressant. Jag kommer därför lägga min röst på Brynolf denna runda. Nästa runda ska jag ta tag i den där röstanalysen.En sak: Jag tycker en sak är jävligt skumt med Brynolf. Det är hans konsekventa metod att aldrig replikera på varulvarna. Jag har kollat på hans meddelandehistorik nu och under rundorna har han replikerat på 1 inlägg av vimes. Då får att snacka om mig och Basenanji (runda 2).
Märkligt, sa bull.Persson said:Jag tycker det är märkligt
Fast du ljuger ju. Visst har jag varit med och pressat Vimes en del. Sök på poster innehållande "vimes" skrivna av "brynolf" så får du se.Persson said:Det är ju en väldigt smart taktik. Du undviker att associeras till de andra varulvarna på det sättet. Det fungerar naturligtvis inte om alla varulvarna kör den här tekniken - eftersom mönstret blir väldigt enkelt. Förstår du inte själv att jag reagerar när Vimes var en av de aktivaste deltagarna och du har inte konverserat med honom.
Fast hur smart jag än är kan jag väl knappast finta bort dig - som jag ju besvarade - så att du glömmer bort vad din fråga handlade om och på så vis "avgränsa diskussionen"?Att ni kan diskutera fritt på annat håll var det du som sa. Det är en smart förhandlingsteknik. Jag skriver ju inte ut explicit varför det är skumt att ni inte har något kontakt (förutom det jag skrev ovan i detta inlägg). Däremot skrev du ut det för att på så sätt avgränsa vad diskussionen kommer att handla om. Med den här tekniken blir problemet smalare och mindre att hantera.
Usual reasons? Det här är ju anklagelser som inte förekommit i det här varulvsspelet hittills. Du får gärna förklara dina usual reasons tydligare.krank said:Märkligt, sa bull.Persson said:Jag tycker det är märkligt
<span style="font-weight: bold;">Röst: Brynolf</span>
For all the usual reasons. Det här är har setts förut.
Du har inte svarat på vimes inlägg (förutom de jag nämnde)Brynolf said:Usual reasons? Det här är ju anklagelser som inte förekommit i det här varulvsspelet hittills. Du får gärna förklara dina usual reasons tydligare.krank said:Märkligt, sa bull.Persson said:Jag tycker det är märkligt
<span style="font-weight: bold;">Röst: Brynolf</span>
For all the usual reasons. Det här är har setts förut.
Se för övrigt mitt svar till Persson ovan. Jag har pratat med (eller TILL åtminstone) Vimes, om nu det skulle vara en så stor grej.
Har svarat om Dum Panda redan. Eftersom han och Vimes hade en yrkesmässig koppling så tycker jag inte att det är konstigt att Dum Panda försvarade Vimes.Brynolf said:Persson är väldigt upptagen med att vara offensiv, och verkar inte hinna svara på så många frågor. Men vi försöker igen då:
Vad får dig att tro att Dum Panda är stadsbo?
Har du någon bra teori till att Vimes och Zebulon inte röstade på dig i runda 3 för att rädda Vimes?
Inte i det här, nä. Det finns dock flera anledningar till att det är skumt att någon undviker att svara på en eller flera personer som sedan visade sig vara varulvar. Du har själv kommit på ett, som du skrev till Persson. Kan du komma på några fler? Vad tror du?Brynolf said:Usual reasons? Det här är ju anklagelser som inte förekommit i det här varulvsspelet hittills. Du får gärna förklara dina usual reasons tydligare.
Nä, det vore stendumt.Brynolf said:Det smarta i så fall vore väl att inte ens nämna honom?
Well, jag tycker i alla fall det är jävligt mysko. Någon annan expert som skulle kunna förklara slutresultatet runda 3 på något annat sätt än att bovarna offrade Vimes och skyddade Persson?Persson said:Nej jag är inte varulv så några bra svar kan jag inte ge på frågan. Jag har heller aldrig varit varulv tidigare så jag har ingen tidigare "insyn" i frågan.