Forts from tidigare
Runda 4
röstar på zeb eftersom han tycker det är otroligt att bara en assistent skulle vara bandit när vi fått reda på att minst 50% är bybor. och han tycker zeb kom för lätt undan tidigare drev.
tycker dum pandas resonering att hoppa på ett drev bara för det är ett drev är konstig.
tror det finns både banditer och stadsbor i vimes drevet eftersom banditer vill kunna säga att de faktiskt röstat ut en bandit som försvar.
tycker vi borde gå igenom basses inlägg eftersom ett vanligt fel ulvar gör är att rösta ut den med mest pricksäkra teorier, som bara färstärker den dödes misstankar. missäger även sitt yrke säger att han är journalist men rättar det i inlägget efter till reporter.
Runda 5
svarar på tripp_traps inlägg som säger at han spelar som en nitisk svenskalärare att det är så han spelar varulvspel, genom att leta efter fel i det som skrivs.
säger att han har en förmåga som gör att han kan sia ifall folk använder sin förmåga.
vicotnik said:
Det jag har fått fram är att Persson (Runda 1), Basenanji (Runda 2) och solvebring (Runda 4)inte har någon förmåga eller så har de inte använt dem då jag har granskat dem. Runda 3 skulle jag ha granskat Hellzon men då Blockades min förmåga.
röstar på dum panda eftersom han tyckte pandan försvarade vimes och smuskastade Basenanji
det finns 2 konstiga saker i det här inlägget det ena fick mig att misstänka solve lite mer.
1. vic är hemst noga med att man ska ge orsaker för sin röst, själv tycker jag smutskastningen så kallad är tämligen ren
dum panda said:
Nej vad i?
Basse börjar verka sjukt skum.
Han är inte särskilt aktiv de två första rundorna, inte förrän lampan börjar lysa på honom så sätter han igång ordentligt?
Han ignorerar info man redan gett och fortsätter med att vara på att man ska ge ut den, detta har hänt flera gånger.
Och sen det jag tycker är det konstigaste, hans största anledning till att rösta på Vimes: Att han inaktivetsröstade på mig?! WTF?!
JAG hade röstat på mig i det läget och om nu han är servitris så är det kanske inte så konstigt att han vill ha in mig i spelet? Rösten försvann ju så småningom eller hur?
Nej jag tycker att Basse griper efter strån här och det verkar konstigt då jag sett honom spela varulvsspel innan och då brukar han inte göra sådana här klena anklagelser...
Det verkar ju onekligen som att Vimes kommer åka denna rundan, och är han inte Varulv så är Basse väldigt, väldigt misstänkt...
Jag tänker inte vara med och lyncha Vimes iaf...
Röst: Basenanji
men den håller som motivering iaf, men det verkar konstigt att en varulv skulle försvara en en annan varulv så frenetiskt eftersom det sätter strålkastaren på personen i fråga och det vet vicotnik därav tycker jag att hans röst är lite konstig.
2. han säger att solve inte använt någon förmåga runda 4, visserligen ska solves förmåga inte fungera ifall han har en röst på sig men han använde den faktiskt borde inte vic fått information om att förmågan användes?
hans svar på varför solves förmåga inte pingade skrev han själv.
vicotnik said:
När det kommer till solvebring's förmåga vet jag inte hur det kommer sig att jag inte fått något svar. Jag tror bara jag får resulatat ifall förmågan personen använder sig av ger utslag.
sen skriver han om en postryttare som måste vara vid liv eller så ska han ha inga röster på sig vis slutet av rundan för att hans förmåga ska fungera.
lägger en kommentar om varulvstaktiken om att STARTA drev mot andra varulvar för att helgröna andra.
vicotnik said:
Kan bekräfta det, detta är en väldigt effektiv taktik om den går i lås.
runda 6
röstar på Dum Panda som fortsättning på runda 5
säger att DP inte använde sin förmåga denna runda
förmodligen för att hans assistent är död och han hade röster på sig
säger han misstycker dåligt språk och det är förmodliigen därför han kollar hur folk skriver så mycket.
pratar en massa om tidigare varulvspel med krank om när de röstade ut en person för att gröna resten.
tycker krank försöker måla upp honom som bandit och ogillar kranks röster på magkänsla.
tycker kranks magkänsla röster är extremt misstänkta eftersom ulvar brukar ha svårare att hitta motiveringar
ursäktar sin saknad av speltid och motiverar det med jobb + kvällskurs.
skriver en bra analys om DP.
säger att folk måste börja motivera sina röster bättre.
vicotnik är tämligen ren, egentligen ska kolla in brynolf imorgon men kommer inte kunna skriva ett omdöme eller summering som om vic.