Nekromanti western?

salika

Veteran
Hej! jag har just hittad rollspels sidorna och skulle villa att ni nnämner positiva och negativa saker om rollspelet, wester. jag ska troloigen köpa det någon gån, men vet inte priset, snälla hjälp mig?

salika

Ofeig

Warrior
Re: Pris och köp

Fyyy Fredrik!!
Du glömde att nämna den lilla tennfiguren! Ajabaja!
;-)

Robin

Hac in horasine moracorde pulsum tangite; quod per sortemsternit fortem,mecum omnes plangite!

chrull

Stockholm Kartell
Re: Pris och köp

och pennan och tärningen!

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

Rosen

Myrmidon
<I>Hej! jag har just hittad rollspels sidorna och skulle villa att ni nnämner positiva och negativa saker om rollspelet, wester.</I>

Positiva saker: Illustrationerna! (-:
Öh, nä... Tja, det är inspirerande och medryckande skrivet. Regelsystemet är smidigt och enkelt (som i enkelt att fatta, alltså, inte nybörjar-enkelt). Spelvärlden är bekant för alla som sett en westernfilm, och beskrivs utförligt och ingående i spelet (det brukar sägas att man alltid kan <I>läsa</I> det för att lära sig mer om USA på 1800-talet, oavsett om man tänker <I>spela</I> det eller inte). Och så är det rätt snyggt.

Negativa saker: Illustrationerna! (-:
Hmm... Intressant fråga, som jag inte känner mig riktigt kvalificerad att svara på. En del brukar ju klaga på logiken bakom Träfftabellen, och alltid bör det väl vara nåt som fattas eller hade kunnat beskrivas bättre.  Kom igen, ni andra - vad finns det som inte är bra med Western?

--
Åke

gollum

Swordsman
Tja... Finns inget negativt med spelet som jag kan komma på, faktiskt. Köp, köp, köp! :)

/Gollum - tycker att han borde få ett recensionsexemplar av boxen :)

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/

Riddaren

Swashbuckler
Negativt om boxen

Finns visst negativa saker....suddigummit är värdelöst i boxen...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie

Scorefield Kid

Veteran
Re: Negativt om boxen

Som tur är kan man pilla bort det om man stör sig alltför mycket... Inget att haka upp sig på tycker jag :)

Schofield? Schofield? We don't need no stinkin' Schofield...

Rosen

Myrmidon
Re: Negativt om boxen

<I>Finns visst negativa saker....suddigummit är värdelöst i boxen...</I>

Kanske ska föreställa kautschuk av genuin 1800-talskvalitet? (-:

Nä du har rätt, suddet suger. Brownie point till Riddaren som har hittat nåt negativt med Western! (Jag efterlyste ju just det ett par inlägg ner...)

--
Åke

Det beryktade suddet...

...skulle egentligen inte ens ha varit med... Vi försökte beställa exakt samma penna, men utan radertopp. Och fick till svar att det skulle nog kunna gå, men de behövde dubbelt så lång tid på sig och ville ha dubbelt så mycket betalt. Då vi lite milt frågade om det inte gick att trycka på pennorna _innan_ de satte på suddet, istället för att plocka av det i efterhand blev de bara sura;-)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Hawkmoon

Veteran
Re: Det beryktade suddet...

....ÄR verkligen urkasst! Det första som jag hittat som är dåligt med Western Grande. Jag höll på att göra min första "gubbe" och självklart blev jag tvungen att sudda. Jag tog pennan, vände på den för att sudda, och började sudda.... Trodde jag. Det enda suddet gjorde var att få området runt siffran att bli svart! Inte ens med mitt vanliga pålitliga sudd fick jag bort det svarta! Vad är suddet gjort av igentligen? Är det ens ett sudd? Kanske är en gummiprydnad(om det nu är gummi) som vi bara har feltolkat lite grand... Kan man reklamera eller något sånt?

/En mycket chockad "Fredda the mean" som ska slänga su... förlåt... gummiprydnaden där den hör hemma, i sopkorgen.

Hawkmoon

Veteran

...är kanske med för att få lite westernkänsla! Jag menar det kanske är ett sudd från 1800-talet! Kan man göra några test eller så för att se hur gammalt suddet är? Kol-14 metoden eller vad det heter? Bara undrar... Det kanske är värt en förmögenhet! Tänk för 150 år sedan kanske en Kåbåjsare(Cowboy, Kopojke, Kofösare, Long Horn-fösare, etc.) satt och suddade med suddet som jag nästan höll på att slänga! Någon som kan svara på det här?
/"Fredda the mean" som behåller suddet till han vet....

Havoc

Swordsman

Jag och brorsan blev tvungen att testa suddet nu när vi hört så mycket om det. Vi höll på att dö av skratt när vi såg effekten!

Är det verkligen någon som inte gillar illustrationerna i Western? Jag älskar dem.

gollum

Swordsman

"Är det verkligen någon som inte gillar illustrationerna i Western?"

Va? Har nån sagt det? *rys*

/Gollum - blir rädd

Drakens Tand dundrar vidare på nya äventyr - http://www.alfaweb.nu/dt/

Rosen

Myrmidon
Re: Det beryktade kluddet...

<I>"Är det verkligen någon som inte gillar illustrationerna i Western?"
Va? Har nån sagt det? *rys*</I>

Kolla några av di gamla recensionerna till spelet får du se. (-:

--
Åke, som än idag undrar över det där "något flickaktiga"...

Riddaren

Swashbuckler

Hmmm...tycker ni borde reklammera suddet...jag menar, ett sudd skall ju åtminstone klara av sitt huvudsakliga syfte... som det är nu, är det ju renare innan man suddat än efter...

Riddaren

Det enda sättet att vinna en diskussion är att undvika den.
Dale Carnegie