Nekromanti Westwern!!

Rach

Veteran
hej!! jag vill köpa och spela Western, men mina polare hatar det (jag har aldrig spelat det). men det är många som verkar gilla detta rollspel... jag undrar vart jag kan köpa det och om det är köpvart??

/Rach

Riddaren

Swashbuckler
Ja...det är klart prisvärt.

Finns endel recensioner av det, länkar finns hos tillverkaren.

Där kan det också köpas, liksom hos andra företag som säljer rollspel, t.ex. Tradition, Absolut Spel.

www.rollspel.com Mvh Riddaren En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Re: Western!!

Naturligtvis tycker vi att det är prisvärt, någonting annat vore bra konstigt... Men vill du veta vad andra tyckt har vi lagt upp alla recensioner vi känner till på Western och alla tillbehör på följande adress http://www.rollspel.com/western/westrec.htm Det är mycket glädjande att kunna konstatera att alla hittills gillat vad de fått:)

www.rollspel.com hittar du också en massa gratis material av olika slag till spelet, som t.ex. 18 olika äventyr (varav de flesta är illustrerade och försedda med kartor), hittills 11 nummer av The Western Telegraph - Westerns nättidning som består av artiklar olika spelare skickat in om sina rollpersoners öden och äventyr, fler träffigurer, en massa artiklar och mycket mer.

Har du några frågor eller synpunkter så tveka inte att höra av dig:)

/a & t

<A HREF="http://www.rollspel.com" target="_new">http://www.rollspel.com</A>

Erkki

Veteran
Köp!

Tjena,
Det är givet att du skall köpa Western-rollspelet. Enligt min åsikt kan du inte få mer rollspel för pengarna. Det är i relation till andra rollspel mycket komplett. Egentligen behöver du inget annat än själva spelet.

Dessutom kan du, då det är ett historiskt rollspel, genast gå till biblioteket eller till ett antikvariat för att få tag på bakgrundsmaterial. Själv hittade jag en resehandbok rörande New York från 1866 i nytryck. Lysande kampanjmaterial!

Och detta är inte allt. På rävspels hemsida finns det en hel hop med äventyr och dylikt.

Så vad är det som hindrar dig! Jo, dina spelkamrater (suck!) Det är ju så att många rollspelare är ett konservativt släkte som har stora problem med att testa något nytt. Men här gäller det bara att tjata! Western är ett bra spel, så får du bara dina polare att testa det kommer det inte att vara något problem.

/E.

G

Guest

Guest
Hej,

Western är ett mycket bra och oerhört prisvärt spel om man ser till alla de saker man får gratis (färdiglayoutade äventyr på hemsidan, The Western Telegraph och liknande) och även till själva spelet för det är oerhört komplett.

Du kan finna recensioner på Western spelet och tillbehören här på www.rollspel.nu samt på www.rollspel.com (Westerns egen hemsida)...

Du kan köpa Western i alla rollspelsbutiker men kan också beställa via hemsidan och slippa springa till en affär utan istället få det levererat hem...

Hoppas du köper Western; du blir aldrig besviken!

Med vänlig hälsning,

Johnny
Redaktör, rollspel.nu

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Riddaren

Swashbuckler
Re: Western!! (OT)

du blir aldrig besviken!

Jodå...men aldrig på Western, och aldrig på Tove och Anders (=smörande)

Riddaren - försöker muta till nästa tävling

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Riddaren

Swashbuckler
Absolut Spel (Idé)

"Har du några frågor eller synpunkter så tveka inte att höra av dig:)"

Gossen bor ju i Sthlm ser jag....då kan han ju vandra till Absolut Spel den första onsdagen nästa månad (=oktober) och prata med er t.o.m. se lite figurspel också i samma anda, och om inte det vore nog...inhandla ett ex av Western...Flera flugor i en smäll

Riddaren - fick MVG på historietentan idag /images/icons/smile.gif

En person som glömmer allt, är väldigt bra på att minnas att denne glömt bort allt.

Riddaren

Swashbuckler
Tackar....och lite till

Tackar så hemskt mycket...bockar och bugar /images/icons/smile.gif

Japp, det är kul...får se om jag kan då, vet inte det ännu. Men att inte ge all information om senariot till alla spelarna tycker jag var bra. Det skall ni fortsätta med.

Arizona längtar jag efter, och den har en svår uppgift att bli bättre, då de tidigare är så bra. (=smörar och mutar inför nästa tävling)

Riddaren - ser fram emot Arizona

G

Guest

Guest
*lol* !!! (NT)

*sucka* VARFÖR läser du här? =P

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Rach

Veteran
Re:tack

jag vill tacka för att det är så många som har skrivit och svarat på det som jag skrev. Jag är väldigt glad över att jag kommit underfund med något:Jag ska köpa weatern så fort som möjligt....

/Rach den glade som snart kommer att slösa alla sina pengar på Western.