Deodanders
Syntaldicus Nomenclatus
Jag nämnde i en annan tråd att jag köpt skärmen till fjärde utgåvan av allas vårt Warhammer Fantasy Role Play, och att jag skulle klara mig med inspirationen från den bilden och ett par tabeller där för att börja spela. Men seriöst, jag är självklart sugen på att okynnesköpa några fler av böckerna och funderar nog på att långsiktigt under året införskaffa flera av dem. Men var börjar jag? Föreslå och rekommendera vad som gör sig bäst för framförallt mysläsning och inspiration.
Jag har alltså 1e och 2e regelböckerna, Enemy Within-kampanjen och Middenheim-boken, och Skaven och Talabheimboken till 2e redan. Jag kommer nog inte börja med regelboken eller starter-set, och det är inte akut just nu för värdet vid spelbordet jag frågar, utan just lite glatt slöseri och skön bläddring för idéer. Finns det någon bok där man får med en flott karta? Bästa TEW-uppdateringen so far? Vilken av kompanjonböckerna är roligast? Nya Middenheim kontra den jag har osv?
Jag har alltså 1e och 2e regelböckerna, Enemy Within-kampanjen och Middenheim-boken, och Skaven och Talabheimboken till 2e redan. Jag kommer nog inte börja med regelboken eller starter-set, och det är inte akut just nu för värdet vid spelbordet jag frågar, utan just lite glatt slöseri och skön bläddring för idéer. Finns det någon bok där man får med en flott karta? Bästa TEW-uppdateringen so far? Vilken av kompanjonböckerna är roligast? Nya Middenheim kontra den jag har osv?