Nekromanti WFRP: Doomstones

thark

Hero
Är denna äventyrsserie något att ha? Jag vill minnas att jag läst en del dåligt om den, men nu såg jag att avslutande delen skrivits av Robin D. Laws, som jag ju mer eller mindre dyrkar. Dock så är det ju ingen större tröst serien ditfram är rena tråkigt, rent utöver då att även min gud faktiskt kan ha en dålig dag.

Att man gillar Old World och WFRP generellt kan tas som förutsättning. Ja, jag vet att Enemy Within är bästivärlden, det behöver ni inte ta upp.

Storuggla

Champion
Sorgligt nog verkar Doomstones ha skrivit för AD&D. Det är grottkräl på grottkräl på klosterkräl. Det... suger. Jag vet inte om det var kontrasten mellan de WFRP-äventyr vi var vana vid eller om det var så att Doomstones sög, men det var intrycket vi fick.
Och slutet, trots att Robin D Laws (helgat vare hans namn) har skrivit det, är rälsat och inget jag precis skulle hänga i hjulgranen. Kot sagt: Undvik.

Storuggla, kråskragar i flott

Storuggla

Champion
Ursprungliget!

warhammer.net said:
The Doomstones Campaign was adapted by Brad Freeman from a 4-part unofficial AD&D campaign series by Basil Barrett and Simon Forrest, titled "The Complete Dungeon Master" and published by their small company Beast Enterprises in the mid-80s. Its AD&D origins make it more "dungeony" than The Enemy Within, though both Brad and Graeme put a lot of work into developing it to fit the WFRP world in overall tone and feel. In many ways it was an experiment to try a more traditional campaign style by contrast to the investigative tone of TEW, but it was also a matter of expediency - it allowed Flame to get a lot of material together quickly and start publishing (and turning over cash) right away. The Doomstones campaign is for characters in their third or fourth careers. It takes place in the Yetzin valley at the southern end of Winter Teeth Pass. It is rural adventure, with some (a lot, actually) dungeoning.
Ahaaaaa!

Storuggla, upplyst av spårljus

Gordeg

Hero
Del 1 , Fire in the mountains, är faktiskt helt ok, det är först i del 3 eller 4 (dwarf wars, kommer inte ihåg var i ordningen den ligger) det flippar ur med en enorm dungeon. På den tiden var vi dungeoncrawlers och brukade vi låta en av spelarna rita karta över grottkomplex i utbyte mot en liten summa Xp. Men den kartan gick inte att läsa utan att förlora 1D10 Sanity på köpet.

Men de artefakter man hittar i kampanjen är lite obalanserat mäktiga tycker jag. Har för mig att jag tog bort deras "major powers".

Gordeg

thark

Hero
Tja, vi spelar ju iofs Core Adventures-serien i D&D också (är väl runt halvvägs igenom den högen), så det är ju inte som att vi har något mot dungehack - men det känns ju inte så jäkla meningsfullt att ta till WFRP om det ändå bara blir mer av samma. :)