High fantasy - finns till viss del dock inte till den grad att man ska använda listor för att slå fram en Bag of Middenheim när man lootar.
Dock liknar WFRP2s magic items mer Earthdawn (nu är jag där igen..) och det gillas mer än +2 vapen et al.
Halflings kallas Motländare, är kortvuxna människor med säregna drag. Försöker undvika Hobbitar.
Dvärgar. Ganska by the book. Funkar.
Alver - komplext. Hittills har spelarna inte träffat någon alv, men jag ser dem mytiska, märkliga, och med en del drag lånade från ElfQuest. Bort med alla mentala bilder som WFRP2 ger dig. För färgglatt.
Människor då? Nästan mer komplexa än "demi"-humans. De har en omedelbar anknytning till chaos. Har en fantastisk anpassningsförmåga, men också en potentiellt livsfarlig mottaglighet för chaoslockelsen.
Spelarna vet aldrig vem som egentligen hörsammar deras önskningar, vem som bistår dem i motgång, vem som räddar dem när livet borde förgåtts. Är det Sigmar eller Tzeentch? Det kommer de aldrig veta.
Alla skumma High Fantasy-grepp från WFRP2 klipps ut.
Storm of Chaos kommer aldrig inträffa.
Gråskala? Nej. Bara Grå.
Karaktärerna är glada att de passerat tjugoårsåldern.
Det mesta ur WFRP2 är modifierat med ett 1st Edition filter.
Vidare har vi på prov snott Noirs regler kring Öde och ersatt Fate/Fortune points med det. Spelarna blir i enlighet med Noir berättande mer delaktiga i historien. Karaktärerna spelar oftare ut sina nackdelar/egenheter än i andra spel, skillnaden är att i Warhammer passar det och kan till och med leda framåt.
ÅH! Vem älskar inte Warhammer?
Dock liknar WFRP2s magic items mer Earthdawn (nu är jag där igen..) och det gillas mer än +2 vapen et al.
Halflings kallas Motländare, är kortvuxna människor med säregna drag. Försöker undvika Hobbitar.
Dvärgar. Ganska by the book. Funkar.
Alver - komplext. Hittills har spelarna inte träffat någon alv, men jag ser dem mytiska, märkliga, och med en del drag lånade från ElfQuest. Bort med alla mentala bilder som WFRP2 ger dig. För färgglatt.
Människor då? Nästan mer komplexa än "demi"-humans. De har en omedelbar anknytning till chaos. Har en fantastisk anpassningsförmåga, men också en potentiellt livsfarlig mottaglighet för chaoslockelsen.
Spelarna vet aldrig vem som egentligen hörsammar deras önskningar, vem som bistår dem i motgång, vem som räddar dem när livet borde förgåtts. Är det Sigmar eller Tzeentch? Det kommer de aldrig veta.
Alla skumma High Fantasy-grepp från WFRP2 klipps ut.
Storm of Chaos kommer aldrig inträffa.
Gråskala? Nej. Bara Grå.
Karaktärerna är glada att de passerat tjugoårsåldern.
Det mesta ur WFRP2 är modifierat med ett 1st Edition filter.
Vidare har vi på prov snott Noirs regler kring Öde och ersatt Fate/Fortune points med det. Spelarna blir i enlighet med Noir berättande mer delaktiga i historien. Karaktärerna spelar oftare ut sina nackdelar/egenheter än i andra spel, skillnaden är att i Warhammer passar det och kan till och med leda framåt.
ÅH! Vem älskar inte Warhammer?