Nekromanti WFRP i Stockholm

mana

Veteran
Hej. Jag skulle gärna gå med i nån grupp som spelar WFRP i Stockholm. Finns nån?

Alternativt, jag skulle vilja samla ihop en sån grupp.

Är också intresserad att köpa/låna/låna ut WFRP böcker och äventyr.

Ha det bra!

Storuggla

Champion
"Hej. Jag skulle gärna gå med i nån grupp som spelar WFRP i Stockholm. Finns nån?"

Vi spelade WFRP. Men jag tror inte i gör det länge, vår Warhammerspelledare gick upp i rök, vår krigare försvann in i arbetets dimmor och vi andra sitter kvar som zombies. Jag skulle försöka leda men jag sålde min regelbok till den här snubben .
Men jag är gärna med i någon kapacitet ifall någon grupp startar en kampanj dock. :gremsmile:

Storuggla, Fullkomligen älskar Empire College of Illusionism

mana

Veteran
Tack för svaret. Om du/ni vill börja igen, jag är med. Regelboken är inget problem, eftersom jag har det, tillsammans med några äventyr. Jag har också ledat i några år, men skulle undvika det just nu pga språket (jag kommer från Italien och har bott här bara i två år).

Hör gärna av dig/er! (mana@theproject.nu)

Storuggla

Champion
"Tack för svaret. Om du/ni vill börja igen, jag är med. Regelboken är inget problem, eftersom jag har det, tillsammans med några äventyr. Jag har också ledat i några år, men skulle undvika det just nu pga språket (jag kommer från Italien och har bott här bara i två år)."

Jag vill börja igen. Trubblet är nog att hitta spelare. Eller ja, chrull köpte ju reglerboken så han kanske vill pröva på, sen vet jag att den gode Magnus gillar WFRP också. Man kan ju hoppas att de märker den här tråden. :gremsmile:

Storuggla, typ från Nuln

Bunny

Crazy like a fool
Jag skulle mycket väl vara intresserad av att vara med i en sådan grupp, problemet är att jag vet mycket lite om WFRP (t ex vad förkortningen står för, förutom att det har något med Warhammer att göra, det snappade jag upp :gremsmile:), så lite promotion skulle kanske vara på sin plats. :gremsmile:

Flow

Veteran
WHFRP
Warhammer
Fantasy
Roleplaying Game.

ett % baserat rollspel om jag inte minns fel.. där du kan träffa på en ruskig massa monster.. då det är en värld i ständigt krig. Inte sällan är det mänsklighetens framtid som står på spel. Så det finns möjligheter till episca strider =)
läs Gotrec och Felix möjligen.. om nu SL tycker att det är lämplig läsning för hans spelstil.

Bunny

Crazy like a fool
En tax i mocka

Jag har ett vagt minne att jag spelat ett Warhammerrollspel, men har inget minne av något %-system. En distinkt detalj kommer jag dock ihåg, världen liknade Europa, och i motsvarande Frankrike låg staden Bordeauxaux. Sen så var det en massa kaos med skelettkrigare, monster och klassisk fantastysk episkhet, som du beskrev det. Min kompis hade spelet men vi körde det inte mer än en eller två gånger.

Är det samma spel kanske? Jag är över lag rätt borta när det kommer till Warhammer och dess produkter och världar...

Dyslexius

Veteran
Mitt favoritspel, ahh (nostalgisk utzoomning). Mörk ockult renässans med medeltida inslag av 7:e inseglet, Jeanne DÁrc och Cthulhu. Se den tidigare licenshavaren Hoghsheads beskirivning av spelet:

http://www.hogshead.demon.co.uk/WarhammerFRPindex.htm

Startade faktiskt en grupp i WFRP i våras (efter sällan skådad forumplöjning). Kul (potentiellt riktigt kul) men i den gruppen verkar det svårt med speldatum framåt (SL:a inte konstant upptaget IT-folk är ett tips, ej heller nybakade föräldrar).

Skulle möjligen kunna dra igång ett upplägg. Har ett jag filat på länge nu, ser bra ut på papperet. Alternativt införliva intressenter i den nuvarande spelet. Jag är 30 år och söker folk därikring (25-35) men inget absolut krav. Hör av er om det låter intressant.