Nekromanti [WFRP] Kartor

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,414
Location
Umeå
Är det någon som vet var man kan köpa en bra karta till Warhammer, tycker att det är konstigt att det inte följer med någon i rollspelet eller i Sigmar's Heirs
Jag vet att det finns en massa fina att ladda ner men dom ska ju skrivas ut och det blir aldrig riktigt bra tycker jag, och sen verkar dom inta alltid stämma så bra med den officiella kartan i böckerna eller på hemsidan.
 

Leewest

Veteran
Joined
30 Jun 2008
Messages
17
Location
Stockholm
Jag vet att det ska finnas en officiell karta man kan handla, kanske från Fantasy Flights hemsida? Dock är den ganska dyr.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Spelledarskärmen har en på framsidan. Med en skala och allt. Och så finns det en att ladda ner här.


Storuggla, mer korv i altdoft
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,516
Location
Stockholm
Hans. said:
och sen verkar dom inta alltid stämma så bra med den officiella kartan i böckerna eller på hemsidan.
Det roliga med det är att de kartor som fansen sätter ihop, stämmer mycket mer med tidigare källor och hur allting hänger ihop, än GW:s egna kartor, som de verkar rita om baserat på hur ont i magen de har efter lunchen. :gremlaugh:

Så om det är akuratess du är ute efter, så är fansens kartor den bästa vägen att gå.

/Magnus
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,516
Location
Stockholm
Hans. said:
hur väl stämmer http://www.andreas.blicher.info/ kartor då
för dom är precis som jag skulle vilja ha dom
De stämmer bäst av allihopa. På riktigt alltså. De är de kartor FFG borde köpa in, och använda som sanning när det gäller kartor över Warhammer-världen.

De är väldigt, väldigt snygga, och korrekta!

EDIT: och du kan ladda hem en superstor version av alltihopa Imperiet här:

http://www.windsofchaos.com/wp-content/uploads/maps/empirehr_bw.jpg

http://www.windsofchaos.com/wp-content/uploads/maps/empirehr_color.jpg

Färgkartan är ascool!

/M
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Jäklar i min lilla låda, den skulle jag betala för att ha i fysisk form, den var ju aptuff :gremlaugh:


Storuggla, it's money with with monkeys on them
 
Joined
15 Nov 2004
Messages
3,481
Location
Maastricht
Om man tänker på det hela hardcore så är det ju bara rätt tufft med kartor som inte visar exakt samma saker och avstånd till länder/Orter utanför Imperiet. Visst, Imperiet lär ha rätt bra koll på avstånd o dyl.

Fast hur bra stämmde kartor annars i vårt 1500/1600-tal ?? Det måste ha funnits mängder av kartor som var avritade och dyl. Om man ser på alla kartor till Warhammer på ett liknande sätt kanske det ger mer stämning, det var bara en tanke.
 

Hans E Magnusson

CAPS LOCK
Joined
18 Jun 2008
Messages
2,414
Location
Umeå
Jo det stämmer att kartorna inte behöver se lika ut och stämma, men när jag är spelledare så villa jag ha en som stämmer bara för mig åtminstone.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Medhåll. Och för bövelen, en skala! Det finns exempel på kartor till rollspel som är skitsnygga men saknar en skala (Old World är ett exempel!). Hur lång tid tar en resa? Fan vet.
Nu har de skalor, verkar det som. bra.


Storuggla, sen ska de vara snygga också
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,420
Schysst av dig Hans! Men den här tråden postades för flera år sedan, osäker på om Hans fortfarande är aktiv här....

:gremwink:
 
Top