Jag tyckrer TEW är så sjuhukt överskattad T_T
är en halv-rälsig adventure path med några sandboxiga bubblor här och där
allra allra första delen den där introäventyret när dom är på väg längs en flod eller väg eller vad det är är en riktigt dålig start dessutom T_T
liksom hur mkt kan man pilla och fixa med 80s tech? när det är från det här super awkward vanilla narr lergropen där det varken var skarpa location modules (a la B4 The Lost City som är fantastisk tycker jag) eller det var mer funktionellt samberättande a la, hmm… vad ska jag till med som funkar… typ Pantheon eller Hillfolk eller Nerver av stål eller nåt T_T
utan bara en halvrälsig, halvöppen, halvlegitim, halvfuskig mittemellangegga…T_T
men. ska tilläggas att iom jag inte fattat vad som ska vara så bra med kampanjen så kanske jag inte ska säga nåt? jag menar, jag kan kritisera Apocalypse World ganska hårt för jag vet precis vad som är meningen att vara bra med AW. Men med TEW så fattar jag nada av vad som lockar, så då kanske jag ska hålla käft.
förutom en superstor faktor och det är… the life-changing magic of nostalgia. alla vi som aldrig var med på 80-talet men typ suktar efter oldhammer gubbar och har suttit och dreglat medan vår lite äldre dåvarande kille (numera som bortblåst, ring nån gång förtusan) berättat om sina eskapader i The Empire Within eller The Fantasy Trip eller vad det nu kan vara.
Av samma anledning kommer typ Rise of the Runelords och sån skit inte heller att dö för att folk kommer sitta där och bara "ja jo jag hörde att denna var bra…?"
Ja jistones. Folk kommer sitta med typ Giovannikrönikan den värsta av alla jävla räls stories of all time och bara typ uj uj detta var tider, detta var tider