Nekromanti [WFRP] Nya Enemy Within

anth

Vetefan
EW är en av de klassiska äventyren och jag tycker att det är bra att man köpa klassiker i nyskick (annars blir det bara begagnat).

MEN

När jag insåg att att nya EW ska ges ut som TIO böcker (TJOCKA böcker dessutom) började jag bli lite tveksam.
Och jag sparkade definitivt bakut när jag insåg att förbeställningspriset för hela samlingen skulle bli:

£599.95 / €674.95 / $749.95 - ungefär 7600 KR!!!

Någonstans där tappade jag lusten.

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Måns;n324114 said:
Verkligen. Skavens var ju ingen del av de tidigare äventyren och vad jag kan minnas hade de heller ingen inblandning om man läste mellan raderna. Jag förstår att de vill få in dem, och det kan nog vara passande. Har själv filat på en kampanj av typen Empire in Ruins och givevis kommer råttorna då fram ur skuggan.

Alltså, de dyker ju upp.

Dels i den där dungen man hittar under heliografbygget under death on the reik, där man rensar ut lite ghouls eller zombies så hittar man ju en jäkligt fet referens till dem i en av anteckningsböckerna som beskriver Morsliebs bana.

Och sen poppar de ju upp och stjäl warpstone-meteoritet från Castle Wittgenstein i slutet av DotR.

Tyckte alltid det var märkligt att de inte fick en större del i kampanjen på slutet.

Nässe

Myrmidon
anth;n324830 said:
EW är en av de klassiska äventyren och jag tycker att det är bra att man köpa klassiker i nyskick (annars blir det bara begagnat).

MEN

När jag insåg att att nya EW ska ges ut som TIO böcker (TJOCKA böcker dessutom) började jag bli lite tveksam.
Och jag sparkade definitivt bakut när jag insåg att förbeställningspriset för hela samlingen skulle bli:

£599.95 / €674.95 / $749.95 - ungefär 7600 KR!!!

Någonstans där tappade jag lusten.
Oj, helgalet...

(Dessutom tycker jag inte kampanjen är så märkvärdig, även om den är ikonisk, men det har jag nog ordat om i andra trådar...)

2097

deleta mitt konto tack
Jag tyckrer TEW är så sjuhukt överskattad T_T
är en halv-rälsig adventure path med några sandboxiga bubblor här och där
allra allra första delen den där introäventyret när dom är på väg längs en flod eller väg eller vad det är är en riktigt dålig start dessutom T_T

liksom hur mkt kan man pilla och fixa med 80s tech? när det är från det här super awkward vanilla narr lergropen där det varken var skarpa location modules (a la B4 The Lost City som är fantastisk tycker jag) eller det var mer funktionellt samberättande a la, hmm… vad ska jag till med som funkar… typ Pantheon eller Hillfolk eller Nerver av stål eller nåt T_T

utan bara en halvrälsig, halvöppen, halvlegitim, halvfuskig mittemellangegga…T_T

men. ska tilläggas att iom jag inte fattat vad som ska vara så bra med kampanjen så kanske jag inte ska säga nåt? jag menar, jag kan kritisera Apocalypse World ganska hårt för jag vet precis vad som är meningen att vara bra med AW. Men med TEW så fattar jag nada av vad som lockar, så då kanske jag ska hålla käft.

förutom en superstor faktor och det är… the life-changing magic of nostalgia. alla vi som aldrig var med på 80-talet men typ suktar efter oldhammer gubbar och har suttit och dreglat medan vår lite äldre dåvarande kille (numera som bortblåst, ring nån gång förtusan) berättat om sina eskapader i The Empire Within eller The Fantasy Trip eller vad det nu kan vara.

Av samma anledning kommer typ Rise of the Runelords och sån skit inte heller att dö för att folk kommer sitta där och bara "ja jo jag hörde att denna var bra…?"

Ja jistones. Folk kommer sitta med typ Giovannikrönikan den värsta av alla jävla räls stories of all time och bara typ uj uj detta var tider, detta var tider

2097

deleta mitt konto tack
Hahaha wow jag borde ha läst sida ett i tråden innan jag postade för vad ser jag där jo många av mina egna favoritforumiter som hyllar TEW. men ist för att lacka ur på mig för att jag inte fattar grejen så kan ni väl förklara ist

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
2097;n324835 said:
Hehe, jupp.

Jag älskade förvisso kampanjen när det begav sig, men jag tror alla som inte redan spelat utan bara hört oss gamlingar prata om den kommer undra vad fasen vi rökte när vi spelade för att ha fått för oss att den var så bra =D

Skarpskytten

Ödestyngd världsvandrare
2097;n324835 said:
är en halv-rälsig adventure path med några sandboxiga bubblor här och där
allra allra första delen den där introäventyret när dom är på väg längs en flod eller väg eller vad det är är en riktigt dålig start dessutom T_T
En gång i forntiden drog min grupp igång det här. Förväntningarna var enorma, kampanjen usel. Jag minns dåliga ordvitsar och räls, "ledtrådar" som trycktes ned i halsen på en eftersom den mest korkade spelgrupp ju måste hållas på rätt spår. Efter några möten av :rolleyes: och hån fick SL nog och teleporterade helt bryskt våra gubbar till Sigmars tid. Resten av kampanjen var som Man-o-War möter Nibelungenlied.

Mogger

Hipsteranka
2097;n324836 said:
Hahaha wow jag borde ha läst sida ett i tråden innan jag postade för vad ser jag där jo många av mina egna favoritforumiter som hyllar TEW. men ist för att lacka ur på mig för att jag inte fattar grejen så kan ni väl förklara ist
På sätt är det ju potentialen hos kampanjen man är ute efter. Och just att den har sina skavanker och dessutom aldrig fick ett ordentligt slut har ju gjort den fått ett ännu större mytiskt skimmer.

när vi pratar im TEW är det mer vad den hade kunnat/borde varit! :)

CapnZapp

Myrmidon
Sålänge du är fullt medveten om att i värdet av de 750 dollar du betalar, ligger lätt 650 dollars ren nostalgiorgie.

Mogger

Hipsteranka
Rymdhamster;n324832 said:
Alltså, de dyker ju upp.
Det hade jag förträngt, men du har ju helt rätt! Och de ska vara ett givet inslag. De är ett coolt inslag i settingen!

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
anth;n324830 said:
För den begränsade specialutgåvan. Det kommer att ges ut "vanliga" böcker också. Detta är för samlare.

/Magnus

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
2097;n324836 said:
Ber om ursäkt för totalt OT, men väldigt kul att du är tillbaka och postar på forumet. Hoppas det är mer än en sporadisk företeelse.