Nekromanti [WFRP] The Thousand Thrones, ej en viktväktare.

Jag köpte mitt exemplar idag, och första intrycket: FET.

255 sidor som är komplett fullproppade. Inte så mycket konst i den utan sidorna är späckade med text, npc's och kartor på sina ställen. Mer att säga om texten är att den är i minsta laget, vilket jag anser som positivt då de får in ännu mer.
Helt klart den bok som BI lagt ner mest energi på sedan releasen och nu vill jag bara sluta jobbet och ta mig hem för att se om innehållet är lika bra som det är mycket.

Det var längesen jag såg en kampanjbok av denna massa.

/lasergreger - det bränner i min väska.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Mycket lovande

Jag håller med. Fick mitt ex från Goblin Games idag, och det är verkligen en lunta i ordets rätta bemärkelse. Jag ser verkligen fram emot att gå igenom äventyren och se hur det håller gentemot The Enemy Within. Det jag läst om premissen är lovande, om än något jag känner att jag skulle ändra en del i för att passa min spelstil.

Men det får dröja tills jag är klar med min WH40kRP-kampanj som börjar på tisdag: To Gaze on Alien Stars! Det ska bli kanoners. Fick också Inquisitor's Handbook idag ... Goblin Games rular!

/M

PAX

Jordisk Äventyrare
Re: Mycket lovande

Lägg gärna upp en mindre krönika om WH40K-kampanjen.

Inky-boken är inte läst ännu men fick den redan förra veckan från Leisure Games...

Jag har läst lite mer nu, och det ser bara bättre ut. Jag får känslan av att författarna verkligen har satt sig ner och tänkt igenom "Vad vill spelledare och spelledare ha i en kampanj?" för de går igenom saker som; sammasättning av RP, vad som kan fungera bättre och sämre där. Hur man får in nya karaktärer, för det kommer att dö folk ( :gremgrin: ).

Vidare så utlovas en blandning av allt; "utredande spel, mysterier, strid, skräck" och om jag känner WFRP rätt, en del humor.

Sen är det en stor grej som jag verkligen gillar. Jag kommer spoiler-skydda det nedan för säkerhets skull.

<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD">Det är inte enbart Chaos som är antagonisten, utan även -samtliga- vampyrklaner som är inblandade! Allt detta och dessutom Old Words "vanliga" faror.</font></td></tr></table>

/lasergreger - har lite lust att krama boken och bjuda den på lunch.

Ett litet PS, jag köpte mitt ex på Collectors Point i Umeå. Han är en av de få som fått in ex innan FFG tog över allt från BI.
Jag tror han har 2 ex kvar ifall nån letar.

/lg

PAX

Jordisk Äventyrare

Är TTT något att försöka konvertera till WH40k ?

Det skulle nog gå ganska bra faktiskt. En del arbete såklart eftersom det är en så pass lång kampanj. Om du läst min spoiler ovan så inser du att du kommer behöva byta ut vissa antagonister, men det är inte alls omöjligt.

/lasergreger