Nekromanti WFRP: Vad gör en stadsvakt?

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
Magnus Seter said:
DeBracy said:
Stänga stadsporten när mörkret faller och gå och kolla vad det är för skummis som knackar på mitt i natten och vill bli insläppt.
HAH!

Briljant, det är ju äventyrare som bråkar med stadsvakten jämt. Nu är skon på den andra foten som tysken säger!

"Ni ser tungt beväpnade äventyrare med massor med guld. Vad gör ni?"

:gremgrin:

/magnus
Nitar dom, stjäl allt och stänger porten.

solvebring

Superhero
Spider Jerusalem said:
Magnus Seter said:
DeBracy said:
Stänga stadsporten när mörkret faller och gå och kolla vad det är för skummis som knackar på mitt i natten och vill bli insläppt.
HAH!

Briljant, det är ju äventyrare som bråkar med stadsvakten jämt. Nu är skon på den andra foten som tysken säger!

/magnus
Nej nej nej... Man öppnar porten, slänger på serviceleendet, fingrar snyggt på hillebarden och informerar om den nyligen införda "förmögenhetsskatten".

Spider Jerusalem_UBBT

Swashbuckler
solvebring said:
Spider Jerusalem said:
Magnus Seter said:
DeBracy said:
HAH!

/magnus
Nej nej nej... Man öppnar porten, slänger på serviceleendet, fingrar snyggt på hillebarden och informerar om den nyligen införda "förmögenhetsskatten".
Du tänker så... Ja ja men det är mer än bara förmögenhetsskatten, du har ju tullavgift, Förmögenhetsskatten, vägavgift(Dom sliter ju på kullerstenen) och inte att förglömma äventyrar avgiften då dom brukar ställa till med bråk.

Storuggla

Champion
"Du tänker så... Ja ja men det är mer än bara förmögenhetsskatten, du har ju tullavgift, Förmögenhetsskatten, vägavgift(Dom sliter ju på kullerstenen) och inte att förglömma äventyrar avgiften då dom brukar ställa till med bråk."

Notera att det står WFRP i trådens titel. Alltså - Öronskatt.

Storuggla, död åt gnomen

Storuggla

Champion
"Jag tror rövarband kan vara ett reellt hot också, som bor i trakterna utanför staden."

Varför utanför? Ersätt skogsmullarna (där finns det bara äckelorcher och kaosgetter!) med stadskisar. Ta ett nutida motorcyklistgäng, ta ifrån dem mopparna och vips, urbana rövare. Inga man precis bråka rmed, utan att behöva ta till med den genomtrista maffiasurdegen.

Storuggla, bort med alla skogskramare