Re: Rising informerar om ungdomskultur:
Tacktack!
Ja, ren tur faktiskt.
ville se vad som hände när jag sökte "weddigreen" på google, och då kom denna tråden upp. ^^
Den frågan är väldigt lätt att svara på. Om du tänker dig på vad du är, och vad du aldrig kan bli. Jag tror man tar sig in till detta för att allt det står så nära ens hjärta. Svårt att förklara x) Men om vi säger såhär; Jag har älskat djur och hästar ända sen jag var liten, även fantasy och sånt som du nämnde, och alltid varit aktiv med att få veta mer. När jag började rolla var det lite mysko, det var mest en lockandes testgrej jag såg andra göra, och vips var jag fast. Man kommer in i en helt annan värld, där man kan motsvara och kontrollera en levande varelses personlighet, historia, utseende osv. Allt det som inte
går, funkar med bara några ord. Jag ser ingen skillnad på att spela djur och på att spela fantasyvarelser - det är det som är så svårt att förklara.
Jag har liksom haft lika många drömmar om att vara häst och kunnat prata osv. som att vara drakryttare xD
För mig var det enkelt.
Hört talas om stallet.se, sveriges största hästhemsida? ^^ Jag var medlem där tillsammans med tusentals andra djurälskare. Sen kom funktionen rolla in, och fler och fler började med detta farligt läckra spel. Först och främst var det hästrollspel, sen vildhäst, sen fantasy osv. Jag har rollat där i snart nio år och blev väldigt populär ett tag genom att skriva 's.s längsta rollspels inlägg'. tog då chansen att starta en helt unik hemsida, och genom att reklamera på s.s följde många med. ^-^ vi spreds genom vännerna på msn och andra hemsidor och det gick inte långt tid tills vi var väldigt många.
Jag ska vara ärlig, och JA, det gör det. x) Visserligen är jag inte alls lika hetsig av mig som jag var när jag var yngre, men jag kan erkänna.
Det var ju också då man växte mycket, allt det här var nytt. Det handlar mycket om spel, och att testa sig fram. Kan man skapa ett band mellan två hästar, går det verkligen? Hur funkar det hela, för detta är något nytt och man vet inte. Man tog titeln som antingen boss eller svagis, och tro det eller ej, man tog steg fram
som inte var verklighet. Det kunde inte vara, det skulle aldrig kunna vara, och det var det som var så häftigt. Visst handlar det inte bara om allt det här med love and relationship. Jag spelade mycket mer boss över flocken, dvs. slåss hela tiden och vakta stona. xD Det speglade mycket över kraven och allt jag ville i verkligheten. Att bestämma och ta mina egna beslut.
Ja, det handlar mycket om drömmar och overklighet. Man utnyttjar rollandet för att komma över verkligheten - kan man säga så?
Jag har varit väldigt stark i mig själv med detta, rollandet har liksom hjälpt en på vägen.
Ooch ska jag vara ärlig är jag inte såhär jätte privat av mig. Visst har jag varit med om privata roll som man låser osv, men tycker det är roligare när det är många och man har mångas olika åsikter. När man kan vara bitchig mot den ene, respektlös till den andre, retsam mot den tredje och snäll mot den fjärde. Vad händer? Vad blir
konsekvenserna och vad kan jag göra sen? Nej, jag är nog inte den typen som rollar privat, tyvärr. x)
Kan redan nu ta upp det då; Att ha allt förbestämt eller att bara rolla på. Rollar du två är det oftast redan förbestämt, liksom om det är hona/hane, kille/tjej, you get it.
Ska jag vara ärlig tycker jag sånt är tråkigt, men det är heelt upp till en själv. Det handlar ju om hur man tycker själv. Är man den som faller direkt, visst. x) Är man den som vill ha lite mer spänning, go for it. (;
Du får ursäkta mina komplicerade svar. xD Rollandet är så stort och det har funnits så mycket åsikter och tankar om det - att det nästan är svårt att få en sammanhängning över just detta.
Och det är lungt.
Jag letar vidare. ^^