Nekromanti What I made, What the GM saw, What I played

Recca

Femme Fatale
God45 said:
Det var nog det lyckligaste slutet någon i den kampanjen fick :gremsmile:

Jag gillade hur slutscen 1 var sex och återvändande till mänskligheten medan slutscen 2 var Kung-Fu fight mot 2 gen vampyr i ett höghus penthouse omringat av arméer av jägare, ghouls och varulvar. Kontraster! :gremlaugh:
Slutstriden tyckte jag var lite för mycket matrix. Det bästa med den scenen var att rollpersonerna tog sitt förnuft till fånga och stake'ade Cissis rollperson. :gremsmile:

Poseur

Swashbuckler
Vad jag gjorde:

Vad SL såg:

Vad Jag spelade:

/Poseur, ja det är en mango.

Cissi

Up to no good.
Recca said:
God45 said:

Jag gillade hur slutscen 1 var sex och återvändande till mänskligheten medan slutscen 2 var Kung-Fu fight mot 2 gen vampyr i ett höghus penthouse omringat av arméer av jägare, ghouls och varulvar. Kontraster! :gremlaugh:
Slutstriden tyckte jag var lite för mycket matrix. Det bästa med den scenen var att rollpersonerna tog sitt förnuft till fånga och stake'ade Cissis rollperson. :gremsmile:

:gremfrown:

Poseur

Swashbuckler
Poseur, da fuck you talkin bout
Haha LoL.

Well, karaktären jag gjorde var i Eon, jag spelade en skogsalvsprins. Eftersom vi var runt i massa människorbyar så insisterade SL att alla mänskliga kvinns kastade sig kring mina fötter och trånade efter min karaktär och envisades att kalla min karaktär för "exotisk" hela tiden.
Jag tröttna och sade "Sluta kalla mig exotisk! Jag känner mig som en jävla mango!"

/Poseur

God45

#PrayersForBahakan
Recca said:
God45 said:

Om man har med en 2 gen vampyr och spelarna väljer att inte ta den lätta vägen ut utan slåss mot den då går man antingen stort eller så går man hem :gremlaugh: Med andra ord, jag ångrar inget! :gremwink:

De hade kunnat vinna striden om de insåg hur kopplingen mellan Cissis karaktär och Meketh fungerade tidigare. Och Cissi hade nog kunnat skrapa hem en seger om hon var beredd att offra resten av gruppen. Men jag gillade att hon gick ut som en martyr och räddade staden, det var coolt :gremsmile: Även om det var gruppen som valde att martyra henne.

Sodivra

Champion
Poseur said:
Poseur, da fuck you talkin bout
Haha LoL.

Well, karaktären jag gjorde var i Eon, jag spelade en skogsalvsprins. Eftersom vi var runt i massa människorbyar så insisterade SL att alla mänskliga kvinns kastade sig kring mina fötter och trånade efter min karaktär och envisades att kalla min karaktär för "exotisk" hela tiden.
Jag tröttna och sade "Sluta kalla mig exotisk! Jag känner mig som en jävla mango!"

/Poseur
Alver är en frukt som inte finns

Stormflare

Veteran
Recca said:
Anarchclown said:
Verkar lätt frustrerande.
Så här i backspegeln så ångrar jag lite att jag spelade så slampigt. Men det ska man ju också göra ibland. Och egentligen var det en ganska vacker avslutning på historien för min RP. Hon hade en flaw som gjorde att hon var oförmögen att embrace'a och skapa vampyrer. Så hon letade efter någon som kunde göra det åt henne, så kunde hon "adoptera" vampyren. I äventyret så fick vi valet att bli mänskliga eller fortsätta vara vampyrer och då föll det sig helt naturligt att min RP valde mänskligheten och därigenom möjligheten att "skapa". Hon låg med en av rollpersonerna också som sedan valde odödligheten. Ganska vacker historia...
...och minst tio gånger bättre historia än den som finns om V:TM canon-figuren Lucita på din första bild. :gremsick:

Recca

Femme Fatale
Stormflare said:
Recca said:
Anarchclown said:
Verkar lätt frustrerande.
Så här i backspegeln så ångrar jag lite att jag spelade så slampigt. Men det ska man ju också göra ibland. Och egentligen var det en ganska vacker avslutning på historien för min RP. Hon hade en flaw som gjorde att hon var oförmögen att embrace'a och skapa vampyrer. Så hon letade efter någon som kunde göra det åt henne, så kunde hon "adoptera" vampyren. I äventyret så fick vi valet att bli mänskliga eller fortsätta vara vampyrer och då föll det sig helt naturligt att min RP valde mänskligheten och därigenom möjligheten att "skapa". Hon låg med en av rollpersonerna också som sedan valde odödligheten. Ganska vacker historia...
...och minst tio gånger bättre historia än den som finns om V:TM canon-figuren Lucita på din första bild. :gremsick:
Jag har en bok om henne. Lasombra clan novel. Den är inte så bra och karaktären kan inte ha varit minnesvärd heller för jag minns inte ens Lucita från boken. Det enda jag minns är Sascha Vykos och nån malkav med en eldkastare.

God45

#PrayersForBahakan
Lasombra trilogin är betydligt bättre om man vill ha Lucita historier :gremsmile: den trilogin innehåller också de coolaste Sabbath vampyrerna någonsin. Det är ett pack på ett par medlemar som skickas efter Lucita som är en elder och
6
gen för att gripa henne och föra henne till Mexico leveande. Den mäktigaste medlemmen av packet är 12 gen och mindre än 50 år gammal. Deras A-team liknande planerande och gruppkänsla samtidigt som de vet att de är körda är riktigt sympatiskt. Oh, och ledaren? Han är förlamad från midjan neråt och måste använda skuggtentakler för att ens kunna stå upp. De är bara så härligt underdog :gremlaugh: