What we do in the Shadows

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Är det någon mer som tittar på den här tv.-serien? Jag såg idag att de första avsnitten av en ny säsong fanns på HBO, och har sett två avsnitt. Den är fortfarande hysteriskt rolig.

För den som inte vet vad det handlar om: Fyra vampyrer bor tillsammans i ett hus i New York. Tre av dem är klassiska klichévampyrer: en vlad Tepes-liknande krigare från typ Iran, en öststatskvinna och en brittisk lord. Den fjärde är en "energivampyr" -- en liten skallig gubbe som lever på att irritera och tråka ut folk och suger ut deras energi. Naturligtvis jobbar han på ett kontor. Det tar ett par avsnitt att avgöra om han verkligen är en vampyr och inte bara en knäppskalle.

Det finns en film också, men där bor vampyrerna på Nya Zeeland.

Jag blir lite sugen på att spela en Vampire-kampanj där rollpersonerna inte gör något annat än tjaffsar med varandra och missförstår hur världen fungerar.

NisseJ

Veteran
Fantastiskt kul serie. En annan trevlig bekantskap på HBO är Barry, om en lönnmördare som hamnar på teaterskola. :)

Vimes

Sillkung
Gurgeh;n347514 said:
[E]n Vampire-kampanj där rollpersonerna inte gör något annat än tjaffsar med varandra och missförstår hur världen fungerar.
Det här var en ganska bra beskrivning av de flesta Vampire-kampanjer jag spelat.

God45

#PrayersForBahakan
Såg spökavsnittet nu! Fan vad bra det var!