Nekromanti Whee... DoD6

Vindhand

Myrmidon
Det verkar lovande. Enkla regler, riktig fantasy, ingen modulhysteri...

Det blir intressant att se den kampanj i fyra delar som intervjun säger skall släppas nästa år. Tillgången till färdiga äventyr/kampanjer tror jag är en av de viktigaste komponenterna för att attrahera fler människor till hobbyn :)

Nå, vad tror ni, bra eller dåligt?

Discordian

Swordsman
Svårt att säga en. Fantasy med lite mer sagokänsla är det ju inget överskott på, så det finns ju en lucka att fylla där. Det verkar som om de tagit bort yrkena (eller åtminstone modifierat yrkessystemet rätt hårt) och det tycker jag bara är positivt (vilket väl ingen är förvånad över).

Det verkar lovande, men mer än så törs jag inte säga innan jag har boken i mina flottiga fingrar. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

G

Guest

Guest
Japps, just modulhysterin tycker jag personligen att det är skönt att de inte kommer att ha... Kampanjen kommer att bli askul att se när den väl kommer samt att de kommer att supporta med äventyr på nätet där det i första hand kommer att vara nybörjar och intro äventyr...

Det ska alltså bli kul att följa utvecklingen!

//Johnny

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

G

Guest

Guest
Japps, just yrkessystemet verkar de har förändrat och det som känns skönt för mig är att det kommer att vara flexibelt just till den graden att man kan spela vad som helst men att man samtidigt kan spela de vanliga "arketyperna"...

//Johnny, flottiga btw? ;)

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Hobert

Warrior
Vadå inte modulhysteri? Visserligen ingenting som kan jämföras med hur det var i fallet Chronopia, men en hel del kommer de tydligen att spotta ut.

Fast om det är bra köper man det ju :)

[Hobert]

G

Guest

Guest
Visst kommer det att komma moduler, men när vi satt och diskuterade detta så var det just i samband med Chronopia och liknande. Precis som de säger - hellre få moduler som i sin tur håller hög klass...

//Johnny, det luktar mat... =)

---
Johnny
johnny@rollspel.nu

Hobert

Warrior
Jag gick i samband med förra meddelandet in på Riotminds hemsida för att se vad de planerade ge ut.

En sak verkade skumm: Drakar och Demoner; Religioner och Gudaförmågor

Ska man tolka titeln som att boken kommer att vara uppfylld med drösar av gudaförmågor så att alla RP kan ha 20 olika var?

Själv har jag bara varit med om att någon fått en "gudaförmåga" en gång, och den var en av mina egna RP för mängder av år sedan. Sådant ska man helt enkelt inte sprida ut som belöningar för varje äventyr, och ifall man nu ska använda en bör SL konstruera den för att passa in riktigt ordentligt i kampanjen.

Å andra sidan ska man nog inte vara för skeptisk.

[Hobert]

chrull

Stockholm Kartell
Å andra sidan ska man nog inte vara för skeptisk.

Jo! .. utgå från det värsta... så blir man mindre besviken sen... Alltså:

DOD6 kommer att bli en dålig hybrid mellan dod och d&d, med d&d's gamla levelsystem, och inte det nya förbättrade...
De kommer att släppa en regelbok, sen kommer en världslös bok med gudar och massa gudaförmågor som kommer bli en värre variant av hjältarnas handbok... Dessutom kommer världen, när den väl kommer (försening alá NO) innehålla massa regelförändringar då deras egna värld är UNIK!!! hmmm

vad har vi mer... Javisst... Äventyrsserien Demonsvärden kommer vara en dålig kopia på Ad&d äventyren med ett liknande namn Draklansarna ...

Har jag glömtr nått som kan bli dåligt? ...

chrull - kommer att köpa dod6 när det kommer... och hoppas verkligen att allt det som står över är fel... typ...

Discordian

Swordsman
Flottiga händer

<quote>flottiga btw? ;)</quote>

You're not cleared for that information. Have a nice day. :)

"Hellre kul i kaos
Än sur i kosmos" - Jenny Morelli

Gardener

Champion
Hehe, är du en optimistisk pessismist eller?

Jag betvivlar att det skulle bli något dåligt av nya DoD, däremot kommer de inte att kunna tillfredsställa alla gamla DoD-spelare. Men förhoppningsvis kan de göra dem tillräckligt nöjda samtidigt som de kan få andra att börja spela det också.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu