Vi hade också vår bästa spelupplevelse med det här äventyret. Mina gamla spelare pratar ofta om det och jag som var SL är självklart väldigt nöjd med att de gillade det så mycket. De har frågat efter en fortsättning, nystart, men vissa saker gör sig kanske bättre i minnet?
Jag bredde på en hel del andra saker utöver innehållet i böckerna. Spelarna började som ungdomar från en by (va!?) i Ghealdan som blev tvångsrekryterade i kriget med Logain, de gick med i Children of the Light innan diverse politiska skeenden tvingade bort dom. Sen plockade vi upp första äventyret i PoTD som vi följde utöver att vi gjorde några avstickare när det blev lämpligt kronologiskt. Jag har för mig att spelarna var nere i Tear, under tiden för Tears klippa föll. Det fanns massa andra fan-skrivna äventyr där äventyret i Tear var ett sånt.
Efter Dumai Wells begav sig spelarna till Shol Arbela för ett detektiv/undersökande uppslag som ledde genom badhus och kloaker och var länkat till namnet "The City of a thousand Bells". Exakt vad som hände minns jag inte. Vår kampanj slutade i Shadar Logoth under tiden för du-vet-vad och alla spelarna dog, men de räddade livet på alla huvudpersoner i böckerna med sitt offer.
Jag har letat gamla mailkonton, alla mina gamla papper, gamla hårddiskar osv, men jag hittar knappt något av materialet alls. Jag har en bakgrundshistoria till en av rollpersonerna, några utskrifter för vapenlistor, NPCs mm. Men det är allt.

och det gör mig lite ledsen eftersom mitt minne är dåligt.
Allt materialet som släpptes både officiellt och som "Netbooks" har jag nersparat och fick WoT-regelboken i födelsedagspresent för något år sen. Det är väl DnD 3.0-regler i grunden.
Det ska visst finnas en Dnd5e-konvertering men är osäker på status på den, eller ens vad skillnaden mellan 3.0, 3.5, 5e osv är. Det är inte min kopp te direkt.