Wheel of Time säsong 2

Bifur

Veteran
Nu finns det en trailer ute för säsong 3, som kommer i mars. Den säger väl ingenting alls om handlingen, mer än att de sannolikt besöker aiel, men rent visuellt ser det bra ut.

Franz

Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Staff member
Det ser väldigt bra visuellt ut! Jag tyckte ju att säsong 2 var betydligt bättre än ettan (om än inte utan brister) så detta är naturligtvis spännande! Skönt att den kommer redan i mars och att Amazon därmed verkar ha slutat med otyget att vänta två år mellan säsongerna.

Franz

Staff member
Det har kommit rätt mycket bilder från säsong 3. Verkar som att den mestadels kommer utspela sig i aielöknen och Tanchico. Verkar som att den önskan @Bifur gjorde om att skynda i handlingen blivit hörd då dessa platser besöks senare i böckerna 😊 Tycker att det är till det bättre om så är fallet då boken The dragon reborn mest var en transportsträcka.

IMG_9011.jpegIMG_9012.jpegIMG_9013.jpegIMG_9014.jpegIMG_9015.jpegIMG_9017.jpegIMG_9020.jpegIMG_9018.jpegIMG_9019.jpegIMG_9021.jpeg

Bifur

Veteran
Verkar som att den önskan @Bifur gjorde om att skynda i handlingen blivit hörd då dessa platser besöks senare i böckerna
Ja, det verkar positivt, även jag ser om Tancchico i sig som en relativt meningslös utvikning för berättelsen i stort.

Franz

Staff member
Ja, det verkar positivt, även jag ser om Tancchico i sig som en relativt meningslös utvikning för berättelsen i stort.
Jag älskar Tanchico :giggle: Håller dock med om att det inte utmynnar till jättemycket i böckerna, men tror det finns möjligheter att göra mer med platsen i serien. Mat är ju med här, kanske får han träffa Aelfinn och Eelfinn här istället för öknen. Det ser dessutom ut som att de går förbi en illumitatör (tror jag de hette) och deras fyverkerier har ju stor betydelse. Har för mig att det är bekräftat att Thom återkommer i denna säsong så gissar att de kommer träffa honom i Tanchico