Franz
Nin geed gali jirey geed loo ma galo
Undrar om det kanske är färgsättningen som gör att vissa tycker det ser lite billigt ut? Jag är ju färgblind och tycker ofta att filmer och serier ser för urvattnade ut, men detta passade bra för mig, men det innebär kanske att det är för färgglatt för andraJag avskydde färgsättningen (om det är rätt ord) serien känns alldeles för glad och glättig och ren i färgerna.
Detta är en grej jag har funderat på. Jag gillar ju att det inte är en massa exposition, men jag tänker att vissa saker måste kännas rätt förvirrande för folk som inte läst böckerna. Det finns en massa animerade filmer på amazon prime där det berättas mer om seriens lore, men om jag inte läst böckerna hade jag nog tänkt: "Vad fan, måste jag titta på en massa extragrejer för att fatta basic grejer i handlingen?! Nej tack!"nästa klagomål jag har är att det känns som att serien förutsätter att jag redan är ett fan av wheel of time och har en massa förkunskap sen innan
Det är ju knepigt för som du säger dröjer det ju rätt länge i första avsnittet innan något händer, och hade man förklarat mer kring världen så hade det ju dröjt ännu längre. Men å andra sidan är det nog rätt förvirrande för nykomlingar som det är nu.