Vet inte, men har inte funderat något speciellt på det... Renässans eller medeltid kan nog kvitta i stil, det är krigföring utan krutvapen som gäller (även om kanoner uppfinns under bokseriens gång, men det verkar inte påverka något speciellt). Det man vill fånga är väl de olika kulturernas påverkan på hur RP formas samt hur magin funkar.
Magin i böckerna ju ganska oklar, man verkar ju kunna göra lite vad som med saidar/saidin, även om det finns vissa konventionella former för det hos tex Aes Sedai (liknande besvärjelser). Så jag tror ett magisystem som har väldigt lite fasta ramar och som istället som låter spelaren forma vad magin gör och sen sätter SL svårighetsgrad därefter. En annan aspekt är att man tydligt kan bränna ut sig i kraften så något slags kraftpoäng borde finnas. Vidare finns det tydliga genetiska skillnader i förmåga som ofta verkar viktigare än erfarenhet - så stor påverkan från något slags egenskap + stor varians i kraftpoäng. Men jag går bet på något system att föreslå.