Re: Nu har du startat mig
”Ska man märka ord måste man tänka först!”
Så gör då det nästa gång, istället för att kasta dig till din älsklings försvar och börja fräsa. Jag kan också vara ett otrevligt svin, see, så det där skitsnacket kan du ju spola på en gång.
”Pressreleasen: 26:e juli 2003[.] Första suppementet som på något sätt har med ToJ att göra: Augusti 2003”
Öh… Driver du med mig? Du vet att augusti är månaden som kommer efter juli, right? Det fick nämligen jag lära mig
långt innan jag började skolan, så jag räknar med att det är något
alla på det här forumet känner till. Med tanke på vilken bransch vi talar om så är nån vecka hit eller dit totalt djävla ointressant, och det här är ett
klockrent exempel på ordmärkning.
”Och menar du verkigen att det är att märka ord när person A säger: ’Samtliga spel skulle tas ur produktion samtidigt på ett spektakulärt sätt. Inte ett ord om att nya upplagor är på gång. Pang...!!’ Och person B förjer upp med: ’Men de berättade ju om de nya upplagorna SAMTIDIGT, i samma dokument där de avslöjade att de gamla skulle ur produktion.’”
Person A är i det här fallet
Gordeg. Jag vet inte vem person B är, för
du har du rakt inte skrivit det där. Skall du citera kan du åtminstone
försöka göra det ordentligt. Det du skrev var:
”Det var något man berättade helt öppet långt innan Time of Judgement-böckerna släpptes.” … Vilket alltså är rent nonsens. Ja, förutsatt att man inte klassar ett par veckor som ”lång tid” – jag gör det då inte.
”Isåfall har du nog en så pass skiljd uppfattning om vad ord betyder att jag inte förväntar mig att du ska förstå mina poster.”
Du bör nog låta bli att kritisera folks läsförståelse när du just visat dig inkapabel till en enkel citering. Dessutom missar du fortfarande poängen, men vill du stånga huvudet blodigt till ingen nytta: Go right ahead.
”Jag tycker det är dålig stil att lägga till helt nya saker i en gammal post, eftersom den som bara läser varje post en gång då riskerar att missa det nya. Tänker inte ge mig in på det, när det faktiskt inte skadar med två poster.”
Det är därför default-inställningen är att inlägget markeras som ändrat. Man kan även ändra i rubriken. Men visst, vill du spamma forumet för lite extra XP så skall jag inte hindra dig. ¬_¬