Tarot i Rollspel..
"Du nämnde "Ghouls - Fatal Addiction"? Jag har inte läst den, men enligt utsago är den knappt i närheten av "Spectres". Tänk dig ett spädbarn med piercad pung som är fastvuxen i magen på en kvinna i lackkläder. Det är en av bilderna."
- Gu' så gulligt! Den vill jag ha som affisch på väggen. Är det måhända Black Dog som har tillverkat den? De brukar hålla ganska hög standard. Annars är ArtHaus grejer i allmänhet bra, fast så vitt jag vet gör de mest
Changelingböcker.
"Den skiljer sig så till vida att den är baserad på Mage med karaktärer därifrån. De fyra färgerna är de fyra avatartyperna och har varsin fraktion kopplad till sig."
- Förutom en instruktion för rollpersonsskapande en vanlig tarotkortlek m.a.o. Jag tror jag klarar mig.
"och instruktioner hur man lägger det keltiska korset."
- Kan redan. (Det är faktiskt inte svårt.. Har du provat en av de mer komplicerade ringarna? Jag började läsa en bok om hur det fungerade. Sen läste jag inte mer.)
"Jag har själv bara använt min för att spå folk med i icke-rollspelssammanhang"
- Vore coolare att spå folk In Charachter.. /images/icons/wink.gif
"Själv har jag varken pin eller t-shirt från WW och är rätt nöjd ändå."
- Dåh ä duh inghän äkhta WoD:are! Shådäshå! (Mats has spoken)
F.ö, när det gäller tarot i rollspel så tycker jag att Kult-tillägget metropolis hade en ganska kul 'adaption' av tarotkortleken. Om man bara hade fått tag på kortleken till Tarotikum. /images/icons/frown.gif
//
MiDNiGHT. - med låga hopp inför relanseringen av Kult. På så sätt blir man inte besviken om det skiter sig och kan säga "vad vad det jag sa..".