Nekromanti Wifi dog på telefonen

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Hej

Plötsligt har jag inget wifi på min iPhone 4S bara vanligt 3G. Jag har startat om telefon och router, återställt nätverksinställningar. Har iOS 5 eller möjligtvis 4. allt har funkat fram till nu. Känns som antennproblem i telefonen. En gång hittade den alla nätverk men det gick inte att ansluta och det går inte att lägga till nätverk för då kan den inte ansluta säger den. Min tjejs Samsung funkar + datorerna. Ett kort tag hade jag wifi då jag startat om telefon och router sen försvann det igen. Känns som glapp men har ni några tips? Om det är glapp kan man lämna in den och vad kostar det?

Troberg

Sinister eater
Testat en fabriksreset?

Nu är det länge sedan jag slängde ut min iPhone, men det var något i stil med att trycka tre knappar samtidigt medan man startade upp den. Eventuellt behövde man ha den kopplad till datorn också, fast det kanske var när man låste upp den.

Googla "factory reset" och se om du hittar något.

Arntsen

Warrior
Testa att starta om telefonen, frugan hade samma problem med sin iPhone, hon inte startat om den efter en uppdatering vilket fick den att balla ur

Niklas73

Skapare av Starchallenge
DEt funkar inte och uppdaterar vill jag inte göra då en googling på det visar att problemen på iphone 4s ökar med ios 7.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Jisses då nollställs väl allt, iofs kan man molna upp det men lite osäker på om jag vågar det. I värsta fall så men jag börjar tro att det är hårdvarufel.

Troberg

Sinister eater
Niklas73 said:
Jisses då nollställs väl allt, iofs kan man molna upp det men lite osäker på om jag vågar det. I värsta fall så men jag börjar tro att det är hårdvarufel.
Japp, allt nollas då, på gott och på ont.

Se det som en last resort, innan du skickar den på service (för det är det första de kommer att göra på servicen i vilket fall...).

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Mmm eller så köper jag en ny. De där eländena har ju en livtid på ungefär en bindningstid då i mitt fall Tele2 ringer upp och bara Heeeeeeej Niklas, huuuur ståååår det till? Vill du ha en ny svindyrtelefon för 0 kronor men med 419 spänn i månaden i 24 sekunder till?

Idag ska jag iaf gå in på en reparationsbutik så får de kolla om antennen är paj för det är säkert det som är felet.Verkar va glapp.

chrull

Stockholm Kartell
Niklas73 said:
DEt funkar inte och uppdaterar vill jag inte göra då en googling på det visar att problemen på iphone 4s ökar med ios 7.
Du ska inte tro på allt du läser på internet.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
iPhone 4S och ios 7 känns som en så där kombo med en två år gammal telefon. Eller?

chrull

Stockholm Kartell
Niklas73 said:
iPhone 4S och ios 7 känns som en så där kombo med en två år gammal telefon. Eller?
Nej, det är absolut inga problem.