Play-by-wiki skulle kunna funka. Enda nackdelen är dock att den wiki vi valt inte låter flera personer redigera samma sida samtidigt...
Ja, kolla mitt inlägg ovan så förstår du nog vad det är som står på. Kort och gott har jag inte bara skrivit ett dumt inlägg, vilket jag ju gör dagligen, utan jag har skrivit så in i helvetes jävla fel också och sagt något
helt annat än det jag ville säga.
Nåväl... Om vi då plockar in mitt förra inlägg som rättar till alltsammans så tycker jag att vi fortsätter så här:
Låter mer som den vanliga artikeldatabasen =) Såna vanliga artiklar kan vi ju redan fixa.
Fast det är just mer än bara en artikel jag har i åtanke. Det är just det, man kan göra en artikel av det men hur kul är det?
Min tanke var den att om man gör en del för forumet, eller ja, för sajten Rollspel.nu på wikin och lägger in alla de delar som är intressanta så kan man samla all information snabbt, enkelt och sammanfattat
plus föra in dess historia. Och om man dessutom för in sajtens förändringar allt eftersom de uppstår så kommer kommande historia att skriva sig själv.
Vi kan föra in alltifrån när, hur och varför sajten skapades till redaktionens syfte, hur man blir sponsor, vem i redaktionen som har fulast kalsonger osv. Kartlägga hela sajten kort och gott så att alla frågor finns besvarade i sammanfattad form i lämplig form (jag anser en wiki vara lämplig form).