krank said:
MiniMoni said:
alla borde ändock uppskatta att shadowrun inte är ett spel som försöker vara som alla andra traditionella fantasy-spel.
Grejen är väl att det är just att det försöker vara som ett traditionellt fantasyspel en del av oss inte uppskattar =)
Näe, men alltså, det går väl ändå inte att påstå nånstans att Shadowrun försöker vara som ett traditionellt fantasyspel? I så fall hade det varit mycket mindre datorer, helikoptrar och megakorporationer.
Såhär (jag vänder mig inte till dig krank, utan lika mycket till Gibson och många andra). Om det finns
en grej som Shadowrun är, så är det en MASHUP. Det är en mashup byggd på två huvudingredienser, och det är liksom det det är.
All kritik som då bygger på "jag tycker det är dåligt att de har med ingrediens B" blir i mina ögon helt bisarr. Utan det som kritiseras så hade ju verket varit något helt annat. Något det inte är.
Det försöker inte vara ett traditionellt fantasyspel, för då hade det inte bestått av 50% cyberpunk. Det försöker heller inte vara traditionell cyberpunk, för då hade det varit mycket mindre fantasyelement.
[video:youtube]
https://www.youtube.com/watch?v=Ac1X16K5XlU[/video]
"Det hade varit mycket bättre utan Beatles."