Nekromanti Windows Vista. Fluff eller bra?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
mitt maxade CoH
Lustigt, mitt är också maxat och då har jag bara en gig...

Eller ja, inte riktigt maxat. Jag har inget AGEIA-fysikkort. Så riktigt maxat är det ju inte, jag får inte ha riktig partikelfysik...

Big Marco

Läskig
Re: Fluff är ju bra! (OT)

FYI - Fluffers har så gott som försvunnit från industrin. De blå pillren har helt ersatt dem.

Bjorn

Hero
Jämrans "framåtskridande"

Jo jag vet... Som alltid när man effektiviserar.

Det blir billigare.
Det går snabbare.
Men det blir fan INTE lika kul...
:)

/Bjorn

Evil Peter

Hero
De enda två saker man faktiskt gör bättre än XP (sökning och DX10) är, i det första fallet, fortfarande betydligt sämre än flera gratis tredjepartsmjukvaror, och i det andra fullständigt onödigt. Spelen blir inte bättre med DX10. På sin höjd jublar grafikkortsindustrin och de som inbillar sig att grafiskt krimskrams är vad som gör spel kvalitativa.
Det där håller jag inte med om, speciellt inte då meningen är lite väl objektivt utformad i sitt tyckande. Det finns en rad genrer som tjänar på att kunna ha realistisk grafik i mitt tycke, inte bara shooters etc som jag brukar tröttna på direkt. Själv spelar jag en del Lord of the Rings Online för tillfället och jag skulle gärna se den vackra världen bli ännu vackrare med DX10, inte minst ur rollspelssynpunkt. DX10 är helt klart ett framsteg enligt mig men jag har ingen lust att skaffa Vista så jag blir tyvärr utan.

Och vad gäller wii... Den har ju det fetaste, coolaste och häftigaste spelutbudet av spelmaskinerna idag genom sin bakåtkompatibilitet med växande spelbibliotek från SNES och NES.
Fast det är ju inte lika coolt som att ta fram sin gamla NES och spela. :gremsmile: Tyvärr tycker jag Wii ligger under vad gäller nya spel med lockande story, det är ju annars en tuff konsoll. Det bästa man hittar är väl att köra GC spelet RE4.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Tyvärr tycker jag Wii ligger under vad gäller nya spel med lockande story, det är ju annars en tuff konsoll.
Äh, Final Fantasyserien till SNES har mer story än det mesta - så snart Big N börjar bygga upp sitt SNESbibliotek ordentligt så kommer Wii att vara den konsoll som har spel med bäst och mest story.

Krille

Super Moderator
Apropå...

Hört på jobbet idag:

Kund: "Ska jag ha Vista eller XP?"
Chef: "Är du van användare?"
Kund: "Ja."
Chef: "Då ska du ha XP, annars blir du bara förbannad."