Är ju långt ifrån en expert, men ett par kommentarer kan jag väl ge. Kommentarerna gäller den nyaste bilden.
Det första som jag tycker ser udda ut i bilden är att himlakroppen ser ut som en sol medan bilden ger intrycket av att det är natt. Om det är en sol så borde omgivningen vara mer upplyst. Om det är en måne så borde månen ha bra mycket mer kontrast mot himlen.
Jag läste igenom tråden på det andra forumet, och du tog verkligen till dig av hur ljuset borde falla på monstret. Ser riktigt bra ut. Gillar hur svansen ringar in månen. Men borde inte kroppen i övrigt vara bra mycket mörkare? Är väl inte riktigt där med bågskytten heller.
När det gäller vattnet så känns det lite livlöst ut. Du har redan nämnt att du vill lägga till ringar på vattnet och det kanske räcker. Just nu ser det ut som om monstret stilla svävar över vattenytan. Kanske kan justera benens positioner för att göra det tydligare att monstret rör sig, lite mer kontrast där benen bryter vattenytan (kanske) och förstås ringarna. Kanske någon sten kan sticka upp över vattenytan och lite sparsamt med vass vid sidan. En annan sak är att om man kollar på vattenreflektionen så finns inte månen där.
Snygg, stämningfull bild annars. Bra jobbat!