Nekromanti Wizards of the Coast lanserar Gleemax – »Online...

G

Guest

Guest
Kommentarer till nyheten/notisen Wizards of the Coast lanserar Gleemax – »Online home for hard core gamers«
I ett pressmeddelande på sin webbplats tillkännager Wizards of the Coast lanserandet av Gleemax – en webbplats som beskrivs som »a first of its kind online destination for hard core strategy and hobby gamers«.

Gå till nyheten/notisen

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Vad tror vi om detta? ...

Kollar man på www.gleemax.com så är det ännu ganska sparsamt med information – mer som en teaser egentligen.

Målsättningen är ju lovvärd, men kommer de att ro det i land?

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Inte så mycket ännu

Målsättningen är ju lovvärd, men kommer de att ro det i land?
Jag tror att jag avvaktar med ett omdöme tills det faktiskt finns något att bedöma. Det är fint att de skapar en ny sajt för spel, men än så länge finns det inte speciellt mycket innehåll.

För mig är Gleemax fortfarande bara en hjärna i en burk, och ett Magic-kort.

/tobias

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Re: Wizards of the Coast lanserar Gleemax – »Onlin

Varför misstänker jag att det i praktiken kommer att bli ett fanboycommunity för WOTC's produkter?

PAX

Jordisk Äventyrare

Vad finns det för nytta att klampa in på en sådan sida om man inte gillar produkterna från WOTC?

Så att klaga på en sådan nyhet känns nästan överflödig.

Dante

Staff member

krank said:
Varför misstänker jag att det i praktiken kommer att bli ett fanboycommunity för WOTC's produkter?
Vet ej. Vad tror du?

Troberg

Sinister eater
Re: Eller lyckopiller [ANT]

Glee-max, liksom. Maximum glee.
Nja, min association var snarare något i stil med Max-Lax. Maximal laxereffekt.

Dante

Staff member
Hörni killar ...

Kan ni sluta skräpa ner min nyhetstråd är ni snälla?

Tack.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist

Vad finns det för nytta att klampa in på en sådan sida om man inte gillar produkterna från WOTC?
För att stället inte marknadsförs som ett WORC-ställe, utan som ett ställe för "hard-core gamers".

Jag blir så förbålt less på att WOTC ständigt försöker prångla på folk uppfattningen att rollspel = WOTC-produkter. Jag möter den hela tiden i mötet med t.ex amerikanska rollspelare, och det blir ganska trist efter ett tag.

Organ

Out of time, out of mind

Varför misstänkte jag med en gång att du ofelbart skulle komma med ett inlägg som inte skulle innehålla något och inte ge mer än dålig stämning?

/Anders

Dante

Staff member

krank said:
Jag blir så förbålt less på att WOTC ständigt försöker prångla på folk uppfattningen att rollspel = WOTC-produkter.
Gör de? Drar de runt och hävdar att andra förlags produkter inte är rollspel? Det måste jag ha missat.

Att många amerikanska rollspelare likställer rollspel med D&D kan ju bero på att D&D är alldeles överjävligt stort i staterna (jämfört med vilka andra rollspel som helst). Så var det för övrigt redan innan WotC tog över D&D.

Och att Gleemax marknadsförs såsom varandes för »hard core gamers« kanske beror på att de faktiskt tänker försöka skapa en webbplats/community för just »hard core gamers«, oavsett om de spelar WotC-spel eller ej.

Att de räknat med vinster för den egna verksamheten är väl självklart, men det hindrar ju inte att Gleemax är för »alla«. Jag tror inte att de kommer att kicka ut någon för att denne lirar någon av konkurrenternas spel.

Att automatiskt förutsätta att WotC är lömska och onda för att de är stora (med rollspelsbranschmått mätt) och amerikanska verkar visserligen vara poppis – men behöver därför inte överensstämma med verkligheten.

PAX

Jordisk Äventyrare

Jag blir så förbålt less på att WOTC ständigt försöker prångla på folk uppfattningen att rollspel = WOTC-produkter. Jag möter den hela tiden i mötet med t.ex amerikanska rollspelare, och det blir ganska trist efter ett tag.
Och därför måste du uttrycka ditt "missnöje" och din "misstänksamhet".

Ta inte illa upp för egentligen riktar sig inte min kritik mot dig utan jargongen i det du skriver. För just sådana inlägg här på Rollspel.nu gör forumen ganska så tråkiga att läsa.

Visst! Det finns säkert ett kommersiellt syfte i bakgrunden men så länge det inte kostar något att vistas på sidan så kan den väl bara vara till fördel för "WOTC Fanboys".

Dante

Staff member
App-app-app! ...

Inget sånt tack!

Angrip gärna åsikten, men inte personen.

Honken

Hero
Re: Vad tror vi om detta? ...

Tja, då jag inte är sådär jätte intresserad av någon av WOTC's produkter så kan jag väl inte påstå att mitt intresse är så stort.

Jag skulle nog hellre vara intresserad om det var någon neutral part som gjort något sånt här. Annars funkar det med vanliga communities också.

/Honken