Jag var tvungen att fundera på vad Guy Sclanders har för meriter, men det står blankt. Vet att han är en som finns med över listan av spelledare till DnD at a castle och att skrivit några verk om att skapa kampanjer. Sen så klart hans projekt med att driva en ständigt pågående diskussion om hur hantverket runt spelledandet kan utvecklas. Men utöver det, så vet jag inte vad han har med sig.How to be a great GM’s kanal har 228 000 prenumeranter, men vet inget om hans övriga meriter.
Fast vad menar du egentligen med meriter i det här fallet, och hur är det något som talar emot jämförelsen? RPG Pundit verkar ju ha skrivet en helt uppsjö med produkter själv, och verkar ju vara vida omtalad och känd i rollspelskretsar.Colville har en rätt gedigen meritlista har jag för mig.
Min bild är att Colville är vida mer känd för sitt rollspelsskapande än vad Pundit är, men jag kan ha fel.Fast vad menar du egentligen med meriter i det här fallet, och hur är det något som talar emot jämförelsen?
Ja och är inte det om något ett ypperligt tecken på att Pundits grej inte går hem i stugorna =)Min bild är att Colville är vida mer känd för sitt rollspelsskapande än vad Pundit är, men jag kan ha fel.
Betyder det att det skulle kunna vara rättvist att jämföra honom med den där Pundit?Jag var tvungen att fundera på vad Guy Sclanders har för meriter, men det står blankt. Vet att han är en som finns med över listan av spelledare till DnD at a castle och att skrivit några verk om att skapa kampanjer. Sen så klart hans projekt med att driva en ständigt pågående diskussion om hur hantverket runt spelledandet kan utvecklas. Men utöver det, så vet jag inte vad han har med sig.
Sorry, skrev mitt förra inlägg samtidigt som dig.Sen är det ju så klart så att Colville håller på med DnD5, och Pundit med OSR. Skilda världar. Så vi borde hitta det största 5e-högertrollet.
Ah, good point!Sen är det ju så klart så att Colville håller på med DnD5, och Pundit med OSR. Skilda världar. Så vi borde hitta det största 5e-högertrollet.
Uj, svårt att veta vem det skulle kunna vara. Ben Milton förefaller åtminstone inkluderande. Hans YouTube-kanal Questing Beast har 67 800 prenumeranter.Eller den mest inkluderade OSR:aren.
Det där tycker jag var lite taskigt.Jag är lite impad av din förmåga att vara arg, provocerande höger utan att bli permabanad. Du tycks ha satt dina poäng i Gå på men inte över den osynliga linjen.
Det minimala stödet för TSR3 pekar onekligen i den riktningen.
TSR3 och GiantLands: Renomésnyltning, låg kvalitet, ideologiskt belastad.@Dr_Dängrot om vi lyfter perspektivet och inte fastnar i woke, icke-woke, höger, vänster och allt däremellan. Vad grundar du din kritik i när det kommer till bytet av begrepp för "race" till exempel? Vad är dina tankar? Vilka problem ser du komma ur detta och vilka problem är det som inte blir lösta genom byte av begreppet?
Fast det där är ett extremt oärligt argument. kritiken är inte mot ATT han "kritiserar" den "progressiva vänstern", utan hur han gör det.Och även om Dängrot är jobbig ibland, så tycker jag det verkar otrevligt att permabanna folk bara för att de öppet kritiserar den progressiva vänstern och vad som är fel med den, på förekommen anledning.
Haha… Nej.Det är precis vad samma auktoritära tankegångar uppnått när man tar bort ordet "race" ur D&D:
Inte så länge det är valfritt att göra det, men precis som när TSR oroade sig för Tv-evangelisterna på åttiotalet så måste företag som Wizards of the Coast eller till och med enskilda personer oroa sig för influencers som använder sociala media för att släppa lös nätmobbar mot dem. Det är en enkel taktik där man ställer orimligt höga krav, oavsett om det är på inklusivitet, mångfald eller raslig renhet, och sedan väljer man ut offer som det passar en och ger sig på dem. Det är som hur trafikljuset på vägen vid infarten till Ramzan Kadyrovs hemby alltid lyser rött.Och nej, det är inte "auktoritära tankegångar" att vilja skriva på ett sätt som är mer inkluderande.
Inte så länge det är valfritt att göra det, men precis som när TSR oroade sig för Tv-evangelisterna på åttiotalet så måste företag som Wizards of the Coast eller till och med enskilda personer oroa sig för influencers som använder sociala media för att släppa lös nätmobbar mot dem. Det är en enkel taktik där man ställer orimligt höga krav, oavsett om det är på inklusivitet, mångfald eller raslig renhet, och sedan väljer man ut offer som det passar en och ger sig på dem. Det är som hur trafikljuset på vägen vid infarten till Ramzan Kadyrovs hemby alltid lyser rött.
Jag försvarar ingen som vill förhindra förändring. Jag vädjar till alla människor med goda avsikter att vara toleranta i förhållande till verk/konst som skapas och inte förvänta sig att - Wizards i detta fallet - lägger energi på symbolfrågor för att gå ett perspektiv till mötes.De auktoritära tankegångarna finns snarare hos de som till varje pris vill förhindra all förändring. Det handlar inte om att skilja "de som tänker rätt från de som tänker fel"; det handlar om att skapa en bättre, och i Wizards fall mer säljande, produkt.
Att kritisera ett verk måste väl ändå vara helt rimligt och OK? Och att Wizards hör kritiken och konstaterar att den är rimlig, och gör förändring därefter, måste väl också rimligen vara OK?Jag försvarar ingen som vill förhindra förändring. Jag vädjar till alla människor med goda avsikter att vara toleranta i förhållande till verk/konst som skapas och inte förvänta sig att - Wizards i detta fallet - lägger energi på symbolfrågor för att gå ett perspektiv till mötes.