Mukwa said:
En fråga till Cissi som just nu spelar en diablerist: Hur manifesterar sig paranoian att bli upptäckt och blodsjagad? Hur påverkar handlingen din karaktärs psyke? Vilka mardrömmar har du nu som du inte hade innan? Hur tar du itu med den hemska gärning du utfört? Vad får dig att inte bara ända ditt meningslösa liv efter att du för första gången verkligen har blivit uppmärksam på vad ditt mörka inre faktiskt är kapabel till? Hur tar du itu med ångesten du fått efter att du släppt in någonting mörkt i din själ? Hur känns det att inte längre vara hel och intakt utan befläckad och smutsig? Hur känns kollisionen mellan din egen och ditt offers själ? Vilka delar av själen håller du krampaktigt tag om?
Jag kände aldrig något behov av att diabolisera de kindred som föll offer för detta i mina armar. Min RP rättfärdigade handlingen för sig själv som det enda hon kunde göra för att i all framtid kunna skydda sagda kindred från världen som ville dem illa.
Hennes största oro är att det ska komma ut att det var De Corazons childer och att ingen av de elder som ska döma henne förstår hennes ståndpunkt att hon gjorde det av barmhärtighet och inte utav illvilja eller maktbegär.
Jag spelar aldrig för att min RP ska få en massa makt eller häftiga förmågor så egentligen är diableri helt ointressant för mig som spelare men jag kommer ju aldrig att backa från fördelarna det ger mig att vara gen 6 i en WoD-kampanj.
En konsekvens jag har fått är att själarna jag dibbade bryter fram och ger mig "anfall" då jag inte är kontaktbar. Starka själar således, som pressar undan min. Och jag låter det hända och har tillochmed använt det som en handelsvara.
Just "mitt" diableri är lite svårt att använda för att svara på dina frågor med. Eftersom min RP inte anser att hon gjort fel. Hon kände sig tvingad och fann det som enda utvägen på en situation som redan var tragisk och oundviklig.