Nekromanti [WoD] Hjälp mig skapa en Cappadocian för Dark ages Jerusalem

Bezant

Veteran
Cissi;n53052 said:
I know! ;)

Oh, ett boktips på tal om solipsismen. Jag fattar vad du menar nu, och i en av "The Sandman" av Neil Gaiman så finns det ett kapitel som handlar om hur världen förändras bara tillräckligt många drömmer samma sak samtidigt. Där finns det då några individer kvar som kan vittna om vad som varit och försöka skapa drömmar hos kollektivet i ett försök att förändra hela världsordningen. Det tanken tyckte jag var lite kittlande när jag läste. Bara en parentes. :)

Hela den här historien med Giovanni tänkte jag att jag skulle försöka stå utanför i början. Jag lyckas hålla mig ifrån hans massaker av min klan genom att min lilla enklav uppe i bergen knappt vet om sin egen existens. Jag tänker att det kan vara överlevande cappadocier som skapar fenomenet med "klanlöshet" då de, i sin kamp för sin existens, inte avslöjar vilket ursprung de har. Tankar på det?
Men din karaktär kanske kan slå sig i slang med nån Nagaraja http://whitewolf.wikia.com/wiki/Nagaraja De är också nekromantiker, artificiellt skapade som klan Tremere. Nackdelen är dock att de måste äta kött förrutom att dricka blod.

Cissi

Up to no good.
Jag tänker att utanförskap inte är ett problem om man helst vill komma på hur man ska dibba gud och äta upp världen. :) Kanske kan det till och med vara en fördel att man inte ingår i ett större kollektiv eller måste rätta sig in i en massa idéers som inte passar en själv.

Nagaraja verkar lagom otäcka, då föredrar jag nog solitaritet. Men jag kanske kan lära mig en massa av dem. Att bli kindred utan att bli embracead låter som ett riktigt spännanade projekt att utforska.

Jag märker hur jag mer och mer drar från att ha tänkt mig en ganska harmlösakademiker känner att blodtörsten kommer över mig. Ni är awesome med era tips! :D

obak

Hero
Sophia betyder väl visdom, kan väl inte vara en slump att guden som skapar demiurgen heter Sophia?

Bezant

Veteran
obak;n53128 said:
Sophia betyder väl visdom, kan väl inte vara en slump att guden som skapar demiurgen heter Sophia?
Nej, Gud är Gud. Eller Jahve eller Jehova eller Flygande Spaghettimonstret...

obak

Hero
Ok, som ovan men byt ut guden Sophia mot aionen Sophia. Inte för att jag ser någon skillnad när det kommer till metafysiska varelser Kapabla att skapa andra varelser kapabla att skapa universum, men rätt skall vara rätt...

Cissi

Up to no good.
Bornmo, jag försökte först att använda den karaktär som du och jag jobbade fram men fick inte till det på ett bra och trovärdigt sätt i settingen som SL skapat. Så jag gjorde om henne lite och vips så blev det så här.

Och Bornmo, eftersom jag inte använt det andra karaktärskonceptet än så finns det fortfarande en chans att jag kan tänka mig lite Skype-spel. Just sayin' ;)

Cybot

Mest spelbar
obak;n53142 said:
Ok, som ovan men byt ut guden Sophia mot aionen Sophia. Inte för att jag ser någon skillnad när det kommer till metafysiska varelser Kapabla att skapa andra varelser kapabla att skapa universum, men rätt skall vara rätt...
Det är inte någon slump. Aionen Sophia, en av guds emanationer, skapade demiurgen ensam. Dvs demiurgen var en skapelse av korrupt visdom. Ur korrupt visdom skapades världen, som är upphov till allt lidande och ont.

Bornmo

Warrior
Det kan det mycket väl bli framöver, Malin mår något bättre nu för första gången på 18 månader :grin:

Cissi

Up to no good.
Åh vad skönt! Massa kramar till er båda. Hör av dig om du skulle ha vägarna förbi.

Du har inga tips på hur jag ska utveckla min vampis lite mer? Du kan ju Dark Ages. :)

Cissi

Up to no good.
Cybot;n53176 said:
Det är inte någon slump. Aionen Sophia, en av guds emanationer, skapade demiurgen ensam. Dvs demiurgen var en skapelse av korrupt visdom. Ur korrupt visdom skapades världen, som är upphov till allt lidande och ont.
Så, sann visdom finns inte i den här världen? Var finns den då? Vad säger den gnostiska läran om skapelsen och vad skulle det ha varit istället för den korrupta värld vi har idag?

Cybot

Mest spelbar
Cissi;n53183 said:
Så, sann visdom finns inte i den här världen? Var finns den då? Vad säger den gnostiska läran om skapelsen och vad skulle det ha varit istället för den korrupta värld vi har idag?
Sann visdom finns, men bara genom ljusets budbärare. Typ Jesus och andra gnostiska profeter.