Nekromanti wod & Mundana?

Tell

Hero
Jag medger att detta är att spinna vidare på föregående inlägg, men en tanke har malt ett tag i mitt huvud; Hur skall man gjöra föratt kunna kasta in WoD:s panteon i mundanas världsbild?´Och hur får man gjöra med reglerna?

Ytterst tacksam för svar

Mvh Orfeus

Krille

Super Moderator
"Hur skall man gjöra föratt kunna kasta in WoD:s panteon i mundanas världsbild?"

Tag en Eon-regelbok och en World of Dorkness-bok. Kör i en dokumentförstörare. Samla ihop pappersremsorna, och kör hårt i mixern i fem minuter.

"Och hur får man gjöra med reglerna?"

En plopp Storyteller = 4 nivåer Mundana-FC eller Ob1T6.

Tell

Hero
Ok tack! det var den tekniska biten

mer i praktiken?

Ymir

Liten kantbaron
Re: WoD & Mundana?

Tja, jag har länkat till det här minst tusen gånger, men det är inte helt långt bort. 'The abyss', någon? Eons drakar påminner faktiskt redan lite om drakarna i Vampire: Kindred of the East...för att inte tala om uråldriga plottervampyrer i allmänhet, då.

Finns ju många paraleller...vad sägs om en annalkande (okej, inträffad) apokalyps? :gremsmirk:

- Ymir, som tycks dra åt det eskatologiska hållet oavsett spelvärld...

Tell

Hero
Re: WoD & Mundana?

Den tråden är redan inlagd som en av mina favoriter. Mer detaljer, tack! Hur förenar du panteonet med mundanas? Hur överför man exempelvis reconquistan till mundana termer, etc.

Re: Ok tack! det var den tekniska biten

Varulvar finns redan. Det står om dem i MiM.
Behövs endast organiseras in i ordentliga stammar. Inte så svårt, de lever på lite olika ställen. Till exempel så kommer de Tysta Vandrarna (Silent Striders) från Momolan eller Mûhad. De Röda Klorna vandrar med vargstammarna i Tokon, och avskyr Sabrierna för deras naturskövlande framgång.

Vampyrer är ganska enkelt. De beskrivs i V&N som Nattens Drottnings tjänare. Inte så svårt att ändra på. Klanerna om man vill ha dom behöver bara en geografisk anknytning och så var det klart.

Resten av spelen har jag inte så fantasktisk koll på, men principen är ganska enkel....

Helmgast
Reconquistan

Tja, det kanske var när västra delarna av Jargiska kejsardömet slog sig loss från mûhadinerna.

Tell

Hero
jag vet. och jag uppskattade det inte. angående klanerna tar jag in dem rakt av, men garou, inkvisitionen, magikerna, allt. det är det jag vill a tips på. Reconquistan som sagt. allt