Ikväll är det tänkt att jag ska spelleda WoD. Har spellett eon ganska mycket men aldrig WoD så jag är lite nervös.
Äventyret ska utspela sig på en gammal tanker/fraktfartyg eller nåt åt det hållet och ska vara startskottet på en kampanj(hoppas jag) i London (fartygets mål).
Det ska givetvis finnas antagonister på skeppet, jag är dock osäker på om det ska vara övernaturliga väsen eller psykopat/er i besättningen. Är det bäst att starta utan (efter äventyret, uppenbara) övernaturliga inslag i stil med spöken eller monster? Ska man ha onda besättningsmän som har makt över det övernaturliga, som en kompromiss?
Saker som kan hända är: Delar av skeppet kan fyllas med vatten, speciellt coolt om det är övernaturliga monster som föredrar vatten som gjort det. Om det är 2 skepp som åker tillsammans kan mystiska omständigheter på det andra skeppet vara stämningshöjande. En kass radio kan ta emot underliga sändningar. Det ska definitivt vara storm. Beättningsmän kan trilla av pinn under mystiska omstädigheter. En riktigt cool sak är om antagonisterna vill få fram lasten (vad det nu än är) till London och släppa lös det där, vilket bäddar för häftiga uppföljningsäventyr.
jag funderar på att ta inspiration från Alien, dvs ett stort skepp med någonting löst på det. har ni några tips eller ideer?
Har ni några tips om vad som kan hända
Äventyret ska utspela sig på en gammal tanker/fraktfartyg eller nåt åt det hållet och ska vara startskottet på en kampanj(hoppas jag) i London (fartygets mål).
Det ska givetvis finnas antagonister på skeppet, jag är dock osäker på om det ska vara övernaturliga väsen eller psykopat/er i besättningen. Är det bäst att starta utan (efter äventyret, uppenbara) övernaturliga inslag i stil med spöken eller monster? Ska man ha onda besättningsmän som har makt över det övernaturliga, som en kompromiss?
Saker som kan hända är: Delar av skeppet kan fyllas med vatten, speciellt coolt om det är övernaturliga monster som föredrar vatten som gjort det. Om det är 2 skepp som åker tillsammans kan mystiska omständigheter på det andra skeppet vara stämningshöjande. En kass radio kan ta emot underliga sändningar. Det ska definitivt vara storm. Beättningsmän kan trilla av pinn under mystiska omstädigheter. En riktigt cool sak är om antagonisterna vill få fram lasten (vad det nu än är) till London och släppa lös det där, vilket bäddar för häftiga uppföljningsäventyr.
jag funderar på att ta inspiration från Alien, dvs ett stort skepp med någonting löst på det. har ni några tips eller ideer?
Har ni några tips om vad som kan hända