Nekromanti Wolframfästet: Interiörbild

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Spännande

Jag ser framför mig en mix av denna typ av interiörer och mycket gotisk arkitektur. Av någon anledning har jag också börjat få bilder ur HG Wells Tidsmaskinen i huvudet. :gremlaugh:

/M

Eva Florén

Swashbuckler
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Nytt prov. Fast jag känner att den är inte riktigt som jag föreställer mig Titanklivaren. På något vis vill jag ha den smäckrare, men samtidigt så tänker jag på barockbiten och då ska det vara svulstigt och fett... på något vis...

Fast jag vet inte jag... jag får fundera vidare... lite utan pennan i högsta hugg förståss..

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ooo, shiny! ...

Wow!

Du har verkligen utvecklats (i ren tecknarteknisk bemärkelse alltså) sedan du visade upp din första bild här på Rollspel.nu.

Och blyerts tycks vara ditt medium – att få till blank metall sådär är definitivt ingen barnlek.

(Och sen är det förstås extremt coolt med mekaniska strutsliknande fordon.)

Go Silver Wolf!

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Bättre!! (NT)

:gremsmile:

Nu återstår bara att få till ett bäst. :gremsmile:

Jag kom just på att jag kanske inte skulle fortsätta med bilderna här... men å andra sidan så föder de kanske nyfikenhet när det ständigt... ehum.. dyker upp nya inlägg på Drömsmedjans forum... och reklam är aldrig fel. :gremsmile:

I vilket fall som helst funderar jag nu över en vidareutveckling av titanspringarteckningarna.... för att få till lite spenslig elegans så bör jag kanske dra ner på grovleken... Jag ska se vad jag kan göra.

Dabblade lite på en variant som mer såg ut som en tvåbent stol med diverse pedaler (med lite inlägg av "strutsen") tills jag återigen läste beskrivningen och kom fram till att det ju rör sig om "robotdjur"... och då är inte struts/skräcködletanken helt fel. :gremsmile:

Frågan för mig just nu är - hur styr man? - Behöver springaren se själv? (därav de flygliknande sakerna på "huvudet")

Har fortfarande inga skojjiga uppslag till rödvingarnas utseende.... hm....

Eva

Johan K

Gammal & dryg
Snyggt värre får jag säga !!
Ska bli kul att följa det här Anders. Kul att se att du är tillbaka & gör saker igen.

Mekanurg

I'd rather be different than indifferent.

Jag har faktiskt inte definierat hur man styr. Springaren saknar egen AI, utan är beroende av styrinput från ryttaren. Däremot kan det vara bra med något slags synförmåga för att undvika uppenbara hinder, typ dörrkarmar. Jag gillar fasettögonstruktur; häftigt främmande.

Det är helt OK att spirngare kan komma i lite olika modeller, ungefär som motorcyklar.

Andy

Vila i frid
Re: Instämmer

Mycket snyggt. Jag gillar motivet, idén och tecknarstilen.

Stående applåder! :gremlaugh:

Du får en zeppelinare också. :zeppelinare:

:gremwink:

Eva Florén

Swashbuckler
Re: Instämmer

Jag ber att få tacka för berömmet. :gremsmile:

Men för att klargöra en sak i sammanhanget:
- Jag är ej, eller kommer bli påtänkt att teckna för Wolframfästet, jag är bara en enkel speltestare med många dumma ideér. (Se tidigare trådar omkring wolframfästet där Mekanurg hänvisar till sina tilltänkta tecknare/illustratörer.)

Eva

Nightowl

Champion

Kom ihåg att om jag förstår rätt så byggs det inga nya springare - hesperotech är väl per definition gammal, bevarad sådan.

Så även om de bäst bevarade är de senaste modellerna, så är det nog ungefär som om man hade haft bilmodeller från flera decennier från många tillverkare att välja på, typ. I motsats till våra dagars teknik är hesperotech en gång i tiden gjord för att hålla. Sedan kan man ju behövt reparera den, och då har man säkert varit tvungen att improvisera och använda reservdelar från andra modeller. Mycket mer personligt än dagens fordon. Jag kan tänka mig en mekarfamilj som betjänat en aristokratfamiljs springare i generationer. Så de har anteckningar (eller kanske de memorerat) alla reparationer och alltr underhåll som gjorts på samma maskiner i ett sekel eller mer.

Erik

solvebring

Superhero
Du har verkligen ett för att skapa med blyerts, det kan man inte förneka. Ditt sätt att fånga blänk och skuggor med blyrts är underbart. Du har grymma skills! Jag älskar dessutom att du kan sköta utsirningar utan minsta problem. Dina utsirade mönster är grymt snygga och känns som något som verkligen skulle kännas vackert under fingertopparna.
Dina teckningar får mig att gråta av avundsjuka samt vördnad! :kaffe: