Nekromanti Woohoo, jag har ett jobb!

Storuggla

Champion
Idag var första dagen på 11 månader som jag gick til jobbet, mitt nya jobb. Jag ska nu spendera 9 veckor med att lära mig att inte döda folk och läsa klockan. Men det kan jag stå ut med, jag får jobba igen! :gremlaugh:

Storuggla, ynnest

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hur gör man det?

Jag ska nu spendera 9 veckor med att lära mig att inte döda folk och läsa klockan.
Okej, hur man lär sig klockan kan jag fundera ut. Men hur man lär sig att inte döda folk, är svårare. Får ni pistoler och knivar, och sen går ni omkring i träningslokalen och ... håller igen när folk provocerar er?

"Nej, Fredrik, du ska inte skjuta tanten bakifrån. Ej heller använda kniv. Suck ... det som gick så bra. Men imorgon är en ny dag, det kanske går bättre då!"

Nästa dag:

"Hej allihopa! Här kommer våra nya försökspersoner! Vi får se om det räcker ... ajdå ... Fredrik, vad sade vi om att ligga i bakhåll och skjuta ner män i lusekofte?"

Eller nått sånt?

/M

Storuggla

Champion
Re: Hur gör man det?

"Okej, hur man lär sig klockan kan jag fundera ut."

Jodå, när man väl accepterat att klockan kan vara 25:30 så är den biten biff.

"Men hur man lär sig att inte döda folk, är svårare. Får ni pistoler och knivar, och sen går ni omkring i träningslokalen och ... håller igen när folk provocerar er?

"Nej, Fredrik, du ska inte skjuta tanten bakifrån. Ej heller använda kniv. Suck ... det som gick så bra. Men imorgon är en ny dag, det kanske går bättre då!"

Nästa dag:

"Hej allihopa! Här kommer våra nya försökspersoner! Vi får se om det räcker ... ajdå ... Fredrik, vad sade vi om att ligga i bakhåll och skjuta ner män i lusekofte?"

Eller nått sånt?"

Hahahahahahajagdöööör... :gremgrin: Humor minsann. Tyvärr inte, dock. De anser att det räcker att man lär sig att bromsa kraftigt och stanna vid rött.

Storuggla, right on red

Johan K

Gammal & dryg
Grattis Ugglis !!
Kul att höra at du fått jobb !! Hoppas att du kommer att trivas där !!

/ Johan K, som fortfarande trivs på sitt jobb efter 5 år.

Storuggla

Champion
And to makes matters worse...

... min utbildare. Han pratar precis som Magnus Seter. Det är jätteläskigt, han pratar och beter sig precis som Seter, fast mindre nördigt då. Det är läskigt eftersom han är en femtioårig mellanösternit som aldrig satt sin fot i Dalarna. Och så är han lite kortare men med större mage. Annars.. precis som Seter. Spooky.

Storuggla, muterade råttor