Tro mig, jag har försökt, men det krävs en hel del kunskaper i InDesign som jag tyvärr inte har.Rent spontant så borde det vara enklast att helt enkelt importera Word -texten till InDesign-dokumentet. Isåfall "räcker" det ju med InDesign.
Mekanurg har varit snäll och informerat mig om hur man infogar större mängd text så att det omedelbart löper över flera InDesign-sidor. Så är det, man lär sig något nytt varje dag.För det tredje... varför klipper du ut lagom stora textsnuttar?
Word är lika mycket wysiwyg som... nä jag kommer inte på någon liknelse. Men wysiswyg är det i alla fall inte.wysiwyg-program som word
Men, men... vad gör du med avstavningar, ordmellanrum om man har en justerad högermarginal osv? Blir inte resultatet, rent ut sagt, skit om man inte har kontroll över sådant?i princip allt jag gör är att säga att jag vill ha tvà spalter, ge kommandot \section{En fàning rubrik} och fylla utrymmet mellan sektionerna med text. sedan fixar latex resten.
Jag _vill_ lägga ner timmar på design. Jag tycker det är kuldu slipper med andra ord spendera timmar pà design och kan ägna dig àt innehàllet istället
Flame on!word-anhängare, flama denna kättare!
det trodde jag aldrig heller. därav titeln. det är newtons tröghetslag som än en gàng gör sig gällande. jag vill göra folk uppmärksamma pà att de har ett val, även om de i praktiken redan gjort det. màngfald och konkurrens ger bättre produkt helt enkelt, och pyttemjuk och adobe är inte Sanningen.Jag tror inte du lyckas övertala Targon eller någon annan här att gå över till Latex.
nu känner jag mig förvirrad. what you see is what you get, och det trodde jag man fick i word ocksà. rätta mig om jag har fel.Word är lika mycket wysiwyg som... nä jag kommer inte på någon liknelse. Men wysiswyg är det i alla fall inte.
äh, du laddar bara in ett spràkpaket (\usepackage{swedish} om jag minns rätt) sà avstavar den allt. vill du kan du föreslà hur saker skall avstavas om du inte är nöjd, eller markera att vissa ord inte alls fàr avstavas. med andra ord, du har kontroll över sàdant men du gör dig själv en otjänst om du börjar pilla med dem eftersom standardvärdena är typografiskt "rätt".Men, men... vad gör du med avstavningar, ordmellanrum om man har en justerad högermarginal osv? Blir inte resultatet, rent ut sagt, skit om man inte har kontroll över sådant?