Nekromanti WordFeud?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jo, precis som väldigt många andra har jag fastnat för WordFeud. Jag får generellt pisk, även av min annars inte alls språkklurige lillebror. Jag skyller på att han pluggar till svensklärare...

Nå; jag och jarl har gått ett par vändor, men jag gör det gärna mot fler av er. Slumpmatcher är ju inte alls lika roliga som när man vet vem man får pisk av.

Så; mitt WF-namn är krank-23. Jag accepterar alla invites som är med svenska eller engelska som språk. Go wild.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Jag har nu invitat Krank, och min tanke är att spöa honom.

Wempa23 är jag och mig kan man utmana om man vill. Kör på ärans och hjältarnas språk. Tror inte jag har en sportkeps på andra inställningar..

Vicotnik

Den onde
Staff member
Jag finns på WordFeud och går som väntat under: Vicotnik. Föredrar svenska (strikt), men godtar även svenska och engelska utmaningar.

Lukas

Mannen i Gult
när ni nu spöar varandra så MÅSTE ni nästan producera resultatet här så att vi kan utse WRNU´s bästa Wordfedare.

//Lukas som vill ha fler tävlingar mellan Rollspelare

Unfair

Hero
Jag har ingen telefon som klarar av så avancerade grejer så mig får du smiska någon annan gång.

Däremot så kan jag berätta en sann historia som bara är några veckor gammal. Jo, det så att den lokala tidningen (i Borås) var på besök hos vår spelförening för ett tag sedan. De hade fått för sig att skriva en artikel om spelet WordFeud och vad var då ett bättre ställe än en spelförening? De blev nog minst sagt chockade när de kom in och vi satt ca 15 och spelade MtG, ASL och massa tyska brädspel. Men de fick lite bilder och intervjuer (fans ju några som spelade WordFeud också på sin fån så de kunde prata och jämföra det med "riktiga" spel) och sedan försvann de. Jag tror inte att det har varit någon artikel om det hela i tidningen ännu.

G

Guest

Guest
Konrad Konvalj said:

Wempa23 är jag och mig kan man utmana om man vill. Kör på ärans och hjältarnas språk. Tror inte jag har en sportkeps på andra inställningar..
Dig måste jag ju spela mot! Jag längtar riktigt efter att bli daskad med ett "penisfodral" för 126 poäng.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Stövelkatten said:
Konrad Konvalj said:

Dig måste jag ju spela mot! Jag längtar riktigt efter att bli daskad med ett "penisfodral" för 126 poäng.
Hur fan hittar man hötter som första ord?
Anus!

Edit; Googlade och svaret var: brunalgs arten blåstång, jorå

G

Guest

Guest
Konrad Konvalj said:
Haha, det var som fan. Jag menade "hötter" som att hötta med näven. Blåstång känns iofs också som något lodisar kan tänkas ägna sig åt.

Man Mountainman

Storsvagåret
Nu när vi har en tråd kan vi ju diskutera själva spelet också.

Vilket språk föredrar ni? Jag föredrar svenska för att det är mer "kompakt", det är lättare att lägga ord parallellt och att utnyttja diverse ändelser. Därför blir spelet mer en fråga om att läsa brädet och mindre om att mäta vokabulärer.

G

Guest

Guest
Jag heter catboots i spelet och godtar ALLA utmaningar, yep, that's right, ALLA.

krank

Dnalor said:
Jag föredrar svenska för att det är mer "kompakt", det är lättare att lägga ord parallellt och att utnyttja diverse ändelser. Därför blir spelet mer en fråga om att läsa brädet och mindre om att mäta vokabulärer.
Jag föredrar engelska eftersom jag hellre mäter vokabulär än läser av brädet. Plus att jag tycker att det är svårare att få ut q, x och z i svenskan än i engelskan. Plus: fler bokstäver att hålla reda på.

Just nu funderar jag på om jag gillar defaultbräde mer än random. Båda har sina unika utmaningar.

krank

Nu har jag fått ett gäng wrnumatcher, härligt! Tror jag ligger under i varenda en... Den jobbigaste är helt klart den mot Vico, eftersom han kör den strikta svenska ordlistan (inga ordformer och sånt). Jag är sjukt van vid att kunna använda prefix och suffix som strategiska element för att nå bonuspoäng märker jag.

I medel ligger jag som jag gjort i de flesta matcher jag deltagit i; ungefär 20% eller så under motståndaren. Jag behöver öva mer.

!Paxen

Swashbuckler
Konrad Konvalj said:
Dammit!

Vicotnik 1-0 Konrad Kånkelman
347-331, strikta svenska ordlistan
Vicotnik är svår.. Han kör med fula förkortningar (WTF!? CD??! CD???! Jag får ju inte ens köra med fap!!).

Men seriöst.. Han är svår.

krank

!Paxen said:
Vicotnik är svår.. Han kör med fula förkortningar (WTF!? CD??! CD???! Jag får ju inte ens köra med fap!!).

Jag har också Vicoproblem. Mest pga den förbannade strikta ordlistan. Den hämmar all kreativitet!

Lukas

Mannen i Gult
Stövelkatten said:
Konrad Konvalj said:
Haha, det var som fan. Jag menade "hötter" som att hötta med näven. Blåstång känns iofs också som något lodisar kan tänkas ägna sig åt.
hmm nu kanske det är dyslektikern i mig som talar min jag har alltid trott att det heter "hytter med näven"

!Paxen

Swashbuckler
krank said:
!Paxen said:

Jag har också Vicoproblem. Mest pga den förbannade strikta ordlistan. Den hämmar all kreativitet!
Det roliga är att när det gäller svenska så tillåter inte min mobil mig att köra något annan svenska än just den strikta. Seriöst, jag kan inte välja den o-strikta

Max Raven

T12-kultist
max_raven på wordfeud. Lär få en hel hög med pisk innan jag listar ut hur det fungerar, så välkomna att samla lätta segrar. :gremsmile: