Nekromanti WordFeud?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Pågående matcher:
Chingshih - English (intl)
max_raven - English (intl)
Wempa23 - Swedish
Herr Björk - Swedish
Paxxlee - Swedish (strict)
Vicotnik - Swedish (strict)
karlbergman - English (US)

Avslutade:
Vicotnik - swedish (strict) - VINST 312-306
Catbookts - swedish (strict) - VINST (Catboots resigned)

Tar och uppdaterar med korrekta användarnamn senare.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Konrad Konvalj said:
Dammit!

Vicotnik 1-0 Konrad Kånkelman
347-331, strikta svenska ordlistan
Upprättelse mot Vic!

Vicotnik 1-1 Konrad Kånkelman
310-337, strikta svenska ordlistan

Övriga matcher:

Vinst mot Krank, 327-277 (strikta svenska ordlistan)
Vinst mot !Paxen, 316-234 (strikta svenska ordlistan)
Vinst mot Max Raven, 386-236 (strikta svenska ordlistan)

Torsk mot Dnalor med mycket. Har förträngt det hela, dock så spelades det med engelska ordlistan. Jag har ju gjort Wilpers test, och det visade sig att jag var 7 år så jag kan nästan inte räkna torsken mot Dnalor på riktigt.

Max Raven

T12-kultist
För övrigt tycker jag Svenska (strikt) verkar sakna en hel drös med ord. Då tar jag hellre skumma svenska ord i den mindre strikta.

Är det verkligen SAOL de använder? Den har ju inte med fi (som i lede fi), fä* eller jos för tusan. :gremfrown:

Tror jag totalvägrar strikt svenska tills vidare. Hopplös tingest.

Och är det förbjudet för egennamn av någon anledning? Och förkortningar? Varför är då t ex LA helt okej? Inget vett i det hela. D:

*verkar som de hade med fä.

Möller

Hubert Hortlax
Nu är jag ingen spelare, men ...

Max Raven said:
Är det verkligen SAOL de använder? Den har ju inte med fi (som i lede fi), fä eller jos för tusan. :gremfrown:
Vad för knasigt ord är jos? Inte heller fi är med i SAOL. Fä, däremot, är det ju kanske konstigt att de inte har med.

Max Raven said:
Och är det förbjudet för egennamn av någon anledning? Och förkortningar? Varför är då t ex LA helt okej? Inget vett i det hela. D:
Får man inte böja ord? La är ju ingen förkortning.

Vicotnik

Den onde
Staff member
Möller said:

Max Raven said:
Är det verkligen SAOL de använder? Den har ju inte med fi (som i lede fi), fä eller jos för tusan. :gremfrown:
Vad för knasigt ord är jos? Inte heller fi är med i SAOL. Fä, däremot, är det ju kanske konstigt att de inte har med.

Max Raven said:
Vet inte vilka ord listan använder men den tillåter inte några konjugat eller ändelser.

johoohno

Warrior
Jag spelar också Wordfeud och har det fullständigt otippade användarnamnet "johoohno" om någon till äventyrs vill spela mot mig. Jag spelar främst på strikt svenska men kan spela på den andra ordlistan samt engelska. Snittar 350 poäng tror jag. Utmana mig gärna.

Max Raven

T12-kultist
Möller said:

Max Raven said:
Jos? Svenskifiering av Juice? Visst ändras språket, och det har väl inte använts i skrivspråk särskilt regelbundet, men ändå.

Möller said:
Max Raven said:
Nej, man får inte böja ord. Vilket gör det väldigt udda, eftersom la är slang för lade, vilket är imperfekt av lägga. Dock trodde jag här att det var L.A. som listan såg det som - apparently not.

Så... Det verkar som det är SAOL de har, men inga ordböjelser, utan bara rakt av. Happ.

!Paxen

Swashbuckler
Vilken klump jag är. Min mobil hade lagt av för ett par nätter sen, och när jag väl startade igång wordfeud hade jag "gett upp" ett par spel. Well, dom flesta, om inte alla höll jag ju ändå på att förlora..

anyhoo, tar därför en liten paus när jag ändå är på gång. Så någon gång nästa vecka börjar jag med att försöka vinna igen.