Nekromanti World of darkness frågesport!

Ymir

Liten kantbaron
Ja, det är rätt. IIRC kan begreppet även innefatta alla Giovanni som blivit embrejsade av nån (eller nån som blivit embrejsad av nån, etc) som blev embrejsad före dibbandet av Cappadocius, vilket basically innebär att de har Kappadokiernas klannackdel istället för Giovannis. Men jag är inte hundra på det, din definition är den mer gängse iallafall.

Din tur att ställa fråga!

Kapten Thadd

Veteran
Även om jag inte skulle säga att termen biker är passande för någon som legat i torpor i drygt 800 år så får du rätt för valkyrior :gremwink:

Anarchclown

Swashbuckler
Alltså, Brunhilde beskrivs som att hon blivit en biker. Men ok.

Vilken klan tillhör de bröder som bor i den koptiska stadsdelen i Kairo?

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Vilken SLP kan återfinnas i beskrivningar av både Constantinopel och Sydney?
Sarrasin är prins i Sydney och bara en vampyr i mängden i Constantinopel. Han fejkar att han är en Caitif som fejkar att han är en Toreador men egentligen är han en Follower of Set som infiltrerat Camarillan. Caitif/Toreador grejen är för att lura folk att Caitif grejen är hans mörka hemlighet. Han är en av mina favorit NPC:er :gremlaugh:

Jag är 99% säker på att jag har rätt så här kommer nästa fråga: Vem eller vad är Secret Agent John Courage?

Anarchclown

Swashbuckler
En man in black på nätet som är på alla sidor på en gång och har glömt bort vem han är för att han har så många plotter på en gång.

(Inte säker på att jag har rätt)

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
En man in black på nätet som är på alla sidor på en gång och har glömt bort vem han är för att han har så många plotter på en gång.

(Inte säker på att jag har rätt)
Medan det här tekniskt sett är rätt så är rätt svar att han är den enda som använt motorsågar och Kung-Fu för att slås mot Yetis på månen och att han talar Esperanto flytande :gremlaugh:

John Courage är den coolaste NPC:n i World of darkness. Han är en rouge New World order agent vars mål nu för tiden bara är "äventyr" och "action". :gremlaugh:

Hans character write up i första boken han är med i börjar med: Here's a man who lives a life of danger,
To everyone he meets, he stays a stranger,
With every move he makes, another chance he takes,
Odds are he won't live to see tomorrow.

Så du har rätt, nästa fråga tack :gremsmile: