Nekromanti World of darkness frågesport!

Anarchclown

Swashbuckler
Madame Guille jagar en specifik anarch som hon har haft personliga göramål med under franska revolutionen. Vem är denna anarchs sire?

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
För svårt? Eller ingen online än?
Jag har någonting i bakhuvudet som jag inte kan sätta fingret på men jag vet inte. Någon annan tar nog den snart annars får du avslöja svaret :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Ny fråga. Vem grundade Brides of Dracula? (Varning, referens till nya WoD).
The Count motherfucking Dracula såklart! :gremlaugh: Och Första killen han sirade hette Ken någonting. Men Dracula är svaret. Om det sedan verkligen är Dracula finns det inget Canon svar på. Men jag kör att det är det :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Awesome. You go. (Bonusfråga: Vem är hans sire?)
Är inte Draculas sire Gud?

Anyway, nästa fråga tar oss till Werewolf och... allt annat? :gremwink: : Vad hände med Samuel Haight?

Anarchclown

Swashbuckler
Count Fucking Draculas sire är The Unholy. Det står på den nedladdningsbara PDF:en till gangrelboken. Där står också Count Fucking Draculas stats och mer assköna historier om hans exploits.

God45

#PrayersForBahakan
Anarchclown said:
Count Fucking Draculas sire är The Unholy. Det står på den nedladdningsbara PDF:en till gangrelboken. Där står också Count Fucking Draculas stats och mer assköna historier om hans exploits.
Jag har faktiskt inte läst Gangrel boken (en av 4 jag inte läst från Vampire: the requiem), så jag antog att Count fucking Dracula var Dracula när jag läste Danse Macabre :gremsmile:

God45

#PrayersForBahakan
Ond bråd död said:
Han blev en askkopp i dödsriket.

Eller, han kanske kom tillbaka i nån kickstarter efter det...
Du har helt rätt :gremsmile: Sam fick stryk och blev mördad av Baali klan/bloodslinje grundaren som han trodde var en Antedeluvian men som bara var en Metusaleth. Han hamnade sedan i dödsriket där hans själ smältes ner och smides om till ett askfat som stod på skrivbordet hos en mindre byrokrat i dödsriket. I mage novellen Judgement day skjuts sedan askfatet ut ur dödsriket tillsammans med annat bråte.

Nästa fråga är din :gremsmile:

Ond bråd död

Swashbuckler
Han blev ju nån sorts varulvsmagikervampyr innan med hjälp av magi och magiska prylar. När han dog blev han på något vis omsnickrad till en askkopp. Vet ej hur, har bara fått det berättat för mig.

I samband med nån werewolf-kickstarter så talades det om att han skulle återkomma i nån modul. Google säger The Skinner. http://theonyxpath.com/new-release-skinner-sas/