Mogger
Hipsteranka
Re: World of Darkness... Whitewolfkreationer
Det här låter verkligen sjukt coolt! Men handen på hjärtat, finns det verkligen stöd i systemet för allt det här eller är det bara något man uppmuntras till att väva in i fiktionen?Arvidos said:Werewolf har jag helt klart en svag punkt för i mitt hjärta. Det är så tacksamt att spela unga grabbar och tjejer som plötsligt kan bli asförbannade, flippa ut och knyckla sönder bilar som det sitter kvar folk i. Jag tycker helt enkelt att det är väldigt kul att spela folk med en massa rättmätig vrede som bubblar inom sig, som de måste försöka behärska. På samma sätt som jag har hittat en "poäng" i Changeling (Hitta en ny plats i världen) så tycker jag att "poängen" med Werewolf är att slitas mellan olika sidor, försöka behärska sig. Det är kärlek mot försiktighet (Skaffar en varulv en pojk/flickvän så kan ju ett gräl alltid balla ut i styckmord), självhävdelsen mot hierarkin, behålla harmonin mot att slå ihjäl De Rena som vill slå ihjäl dig. Och mitt i allt detta så är du en stackars tonåring eller 20-åring som aldrig bad om det här!