Skit cool ide
Jag har inte sett någon skriva en sådan kampanj till Werewolf men det finns ett fan-supplement till Demon: the fallen som heter The Sundered Heavens som handlar om kriget mellan himlen och de fallna änglarna som täcker tidsperioden eller möjligtvis tidsperioden precis innan i World of darkness tidslinjen. Den kan hittas här:
länk
Om jag ska skriva en själv, vad borde den innehålla?
Den första staden Enoch bör vara där någonstans, den kanske inte ens är byggd än men Caine har börjat röra sig i riktningen mot att bygga den.
Caine som fortfarande bör vara skit arg på gud, änglarna andra människor och allt möjligt. Oh, och han ser fortfarande stenålders ut:
Änglarna och demonernas krig kan fortfarande pågå eller så kan man fortfarande se spåren efter konflikten. Oavsett vilket så bör Lucifer vandra Jorden öppet.
Alla de utdöda varulvs stammarna och de utrotade varulvsdjuren måste ju vara med och var i fokus.
De första magikerna har dykt upp efter kriget i himlen och på Jorden och de är mäktiga och läskiga så in i bomben.
Lilith är fortfarande aktiv och gör whatever det är hon gör.
Motherfucking mammutar.
Drakar, feer som vandrar omkring fritt och allt annat som teknokraterna inte fuckat up än.
Vad fins det för sourceböcker som kan komma till användning?
Oh, det kommer bli väldigt lite från väldigt många böcker. Jag vet inte om de täckte War of rage perioden bra i en enda bok eller om det bara kom hints som sade emot varandra i flera olika böcker.
Vilken roll bör spelarna ta?
Varulvs alphor som fuckar up skit för Gaia och råkar fucka upp sina egentliga alierade och dömer världen till att gå under tusentals år senare i vår tid.